Avatar billede 3xa Nybegynder
10. juni 2004 - 11:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Check for dubletter

Jeg vil så gerne have et stykke kode der checker om en bestemt record i forvejen er i en tabel.
Avatar billede terry Ekspert
10. juni 2004 - 12:02 #1
If Dcount("*", "YourTable", "SomeField = " & MeSomefield ) > 0 Then ...

record exist
Avatar billede terry Ekspert
10. juni 2004 - 12:04 #2
Ypu obvioulsy need a unique key to do this. If the field is numeric then the above example should do. If the field is text then change to

If Dcount("*", "YourTable", "SomeField = '" & MeSomefield & "'" ) > 0 Then
Avatar billede terry Ekspert
10. juni 2004 - 12:04 #3
MeSomefield = Me.Somefield

SomeField is a field on a form
Avatar billede 3xa Nybegynder
10. juni 2004 - 12:36 #4
Det virker ikke rigtigt. Skal tabellen åbnes på en eller anden måde?
Avatar billede terry Ekspert
10. juni 2004 - 20:04 #5
I'm not sure where you want to use it, can you give a bit more information please?

If you have a unique index then really you have no need to check as you will get an error if you try to add a new record with the same unique index!
Avatar billede 3xa Nybegynder
11. juni 2004 - 10:46 #6
Hej igen,

Jeg skulle bare lige putte en klamme om SomeField:
If Dcount("*", "YourTable", "[SomeField] = '" & MeSomefield & "'" ) > 0 Then

Tak for hjælpen!
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2004 - 16:38 #7
OK, og tak!