Avatar billede codebase Praktikant
09. juni 2004 - 22:43 Der er 56 kommentarer

Væddemål EM2004!!

Hejsa,

Nu er det snart tid til EM2004!:-)

For alle der vil være med til at væde lidt points på resultatet, har jeg kodet dette lille væddemåls system.

Om vi kan få Eksperten til at medvirke så vinderen kan få overført puljen, ved jeg ikke men ellers er det jo sjovt at se hvem der den bedste til at forudse vinderne af de forskellige kampe.

http://www.em2004.zolid.dk

Kort beskrivelse

Jeg opretter en gruppe med navnet Eksperten, Hvis der er stemning for det, i denne gruppe vil alle deltagerne fremgå på sammen måde som de grupper der allerede er oprettet.

Husk:
Det er jf. Dansk lovgivning ikke tilladt at drive/medvirke i hasardspil, derfor er de omtalte points i systemet fiktive, og kan eller må de ikke omregnes til valuta. :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. juni 2004 - 22:47 #1
Super idé :oD
Avatar billede ellebaek Nybegynder
09. juni 2004 - 22:47 #2
vil da gerne være med i sådan et lille væddemål ;-)
Avatar billede thb Nybegynder
09. juni 2004 - 22:54 #3
Fed ide.. :D
Avatar billede codebase Praktikant
09. juni 2004 - 22:59 #4
fint,
Såfremt vi bliver 10 eller derover, syntes jeg vi skal gå i luften :-)

Til alle som ønsker at deltage, send en mail til mig på em2004@codebase.dk med jeres brugernavn her på eksperten (så vi kan følge brugeren :-) samt en email adresse, så i kan modtage et login til at indtaste jeres kupon.
Avatar billede krydset Nybegynder
09. juni 2004 - 23:04 #5
jeg er ikke den vilde til fodbold men vil da gerne være med :-P
Avatar billede rosenberg Nybegynder
09. juni 2004 - 23:08 #6
helt sikkert..... jeg er fresh...

/rosenberg
Avatar billede jewler Nybegynder
09. juni 2004 - 23:10 #7
God idé - jeg er med!
Avatar billede ellebaek Nybegynder
09. juni 2004 - 23:11 #8
Avatar billede codebase Praktikant
09. juni 2004 - 23:14 #9
perfekt, jo flere vi er jo sjover bliver det :-)

Send et hint til jeres venner som er her på Eksperten, så vi bliver et ordentlig flok.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
09. juni 2004 - 23:17 #10
code -> Hvis du er bruger på ebruger.dk kan du eventuelt smide et link til det her spg. derinde også..
Avatar billede codebase Praktikant
09. juni 2004 - 23:17 #11
ellebaek-> Hvis du har et login til det forum, så kast dem et link så de kan være med.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
09. juni 2004 - 23:19 #12
ok... Det gør jeg lige ;-)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
09. juni 2004 - 23:21 #13
Sådan... ;-)
Avatar billede funkyloonie Nybegynder
09. juni 2004 - 23:26 #14
nice
Avatar billede script Nybegynder
09. juni 2004 - 23:39 #15
Det lyder da spændende jeg er med
Avatar billede knudgert Nybegynder
10. juni 2004 - 02:17 #16
Hmm - er sådan et indlæg ikke en overtrædelse af Ekspertens regler?
http://eksperten.dk/regler.phtml

6. gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur.
Avatar billede codebase Praktikant
10. juni 2004 - 02:27 #17
Jeg spørg jo også om ikke det var en ide at lave en gruppe for Ekspertens bruger.
Derfor er det vel også relevant at henvise til indhold i mit spørgsmål?

Reglerne skal overholdes og punkt 6. som du henviser til, er vel mere tænkt på en måde så folk ikke spammer med link til alt muligt irrelevant.

Jeg tror nu vi er flere som glæder os til det går løs den 12. og som syntes det kunne være sjovt at gamble lidt.
Avatar billede codebase Praktikant
10. juni 2004 - 15:51 #18
Var der ikke flere som ville være med :-?
Avatar billede xozzi Nybegynder
10. juni 2004 - 15:53 #19
mig
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 08:12 #20
Jeg er game :-)
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 08:21 #21
Lidt forvirrende side - men det er nok bare mig :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. juni 2004 - 12:41 #22
Fik man et login?
Er det meningen man skal kunne se de andres resultat?
//Michael
Avatar billede codebase Praktikant
11. juni 2004 - 12:50 #23
michael_stim> har du ikke modtaget en mail?
jeg (retter systemet) har sendt en til din mail adr.
Avatar billede codebase Praktikant
11. juni 2004 - 12:52 #24
Ja det er meningen at man kan se de andres spillet kampe, samt stillingen i gruppen.
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 12:57 #25
Synes også den er forvirende - hvordan bliver point gjort op omkring betaling o.s.v.
Avatar billede rosenberg Nybegynder
11. juni 2004 - 12:57 #26
Kan mand stadig nå at tilmelde sig ?
Avatar billede codebase Praktikant
11. juni 2004 - 12:59 #27
Anyone der ved hvordan man vi spørg Ekaperten om de vil deltage, så vi kan gamble om points?
Avatar billede codebase Praktikant
11. juni 2004 - 13:00 #28
ja, Spilstop Lørdag den 12. kl. 17.45 :-)
Avatar billede codebase Praktikant
11. juni 2004 - 13:02 #29
ird>
Hvis ikke Eksperten vil deltage så vi kan/må gamble om points, så er det vel sjovt anyway at se hvem der få flest points.
Avatar billede ird Praktikant
11. juni 2004 - 13:09 #30
info@eksperten.dk
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. juni 2004 - 13:15 #31
Hvis eksperten går med på det, kan vi jo bare lave en intern aftale om et antal point (50-100). Så tager vinderen hele potten.

//Michael
Avatar billede ellebaek Nybegynder
11. juni 2004 - 13:20 #32
Så vil jeg også vinde... c",)
Avatar billede codebase Praktikant
11. juni 2004 - 13:27 #33
Ja, det er faktisk også det jeg har skrevet i den PDF man kan download på siden.
er tilføjet på siden nu.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
11. juni 2004 - 14:00 #34
Vildt ;-)

Jeg fører allerede..
Avatar billede nc Nybegynder
11. juni 2004 - 14:06 #35
Er der nogen der kan forklare mig hvordan de der points fungerer?

pointene ved hver person ændre sig alt efter hvem man trykker på??
Avatar billede codebase Praktikant
11. juni 2004 - 14:20 #36
Jeg kan prøve :-)

Når spillet går i gang lørdag kl. 18.00 (efter kl. 17.45) er det ikke muligt at oprette ny brugere, eller rette ens kupon.

De kampe der er spillet vil være markeret med resultat, og vil ikke kunne ændres.
Man vil hele tiden kunne se ændringen i statistikken, udfaldet på placeringen ved at angive resultatet på de kommende kampe.

Eks.
Der er spillet de 2 første kampe og man ligger måske placeret som nummer 6 i gruppen. Man ved at næste kamp skal blive et 1. tal hvis ens egen kupon skal holde. Der er så muligt at se udfaldet i placeringen i ens gruppe, ved at vælge næste resultat som et 1. tal og trykke SE RESULTAT.
Avatar billede codebase Praktikant
11. juni 2004 - 14:25 #37
..er der en som er frisk på at kode XML output til WAP, så vi kan se placeringen i gruppen?
http://www.w3schools.com/wap/
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. juni 2004 - 14:31 #38
Har desvärre ikke tid, skal arbejde i weekenden og tager til Norge näste uge.
Avatar billede nc Nybegynder
11. juni 2004 - 14:38 #39
ok... tror jeg har forstået den nu, jeg har lige siddet og rodet lidt med det.

Tak for hjælpen ;)
Avatar billede codebase Praktikant
11. juni 2004 - 18:07 #40
Hi Anyone,

Jeg er ikke online før søndag en gang, men der er folk som opdater resultaterne, og evt. kan rette de fejl der måtte fremkomme nu når showet gå i gang.

Der er lavet et log ind system i direkte kan benytte på siden, så i behøver ikke at mail mig først.

Alle mand, Husk at oprette og gemme jeres kupon inden lørdag kl. 17.45, herefter er det ikke muligt at logge ind i systemet eller oprette nye brugere.

Hvis i opdagere fejl/mangler er i meget velkommen til at sende mig en mail på em2004@codebase.dk

Godt EM2004må det bedste hold vinde,
Codebase
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juni 2004 - 18:13 #41
Det er muligt at jeg er en tørvetriller. Men at gamble om Eksperten points, synes jeg er en meget meget dårlig idé.

Point skulle jo gerne være et udtryk for hvor aktiv/dygtig man er på Eksperten. Begynder man at kunne spille om disse, går konceptet fløjten.
Avatar billede ird Praktikant
12. juni 2004 - 07:45 #42
Yep jeg synes også det halter lidt. Jeg faldt bare for hyggen ved at E's brugere laver noget sammen - lidt som hardwarekast 2004.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. juni 2004 - 12:30 #43
nanoq>>Du har lidt af en pointe der, tanken har også slået mig. Men helt ärligt hvem kikker på de point? Det er vel kun dem der konkurrerer om flest point, eller? Personligt kommer jeg aldrig til at bruge alle mine point og for mig er dette forum ikke en konkurrence, men et sted hvor man kan läre sig noget, hjälpe andre og selvfölgelig selv få hjälp.

//Michael
Avatar billede codebase Praktikant
13. juni 2004 - 16:35 #44
så skulle man måske også overveje konceptet med points for at læse en artikel?!  Personligt går jeg ikke meget op i points, men syntes da det er meget sjovt lidt konkurrence på viden herunder fodbold…
Avatar billede xozzi Nybegynder
13. juni 2004 - 22:18 #45
Kan man stadig tilmelde sig?? hvis ja.. hvordan?? skal i bruge min mail er den

Xozzi55@hotmail.com

... eller kan man online på sitet ????

:)
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. juni 2004 - 22:38 #46
Kommentar: codebase
Alle mand, Husk at oprette og gemme jeres kupon inden lørdag kl. 17.45, herefter er det ikke muligt at logge ind i systemet eller oprette nye brugere.
Avatar billede ird Praktikant
13. juni 2004 - 22:52 #47
Flot England!!!
Avatar billede ird Praktikant
13. juni 2004 - 22:53 #48
Damn jeg er da nummer 1 *GGG*

24 smukke point :D
Avatar billede codebase Praktikant
13. juni 2004 - 23:00 #49
Vi kan vel åbne for tilmelding igen, de kampe der så er spillet når man oprettet en konto få man 0 points for.
Var det en ide?
Avatar billede ird Praktikant
13. juni 2004 - 23:02 #50
Betyder ikke noget for mig - men sætter man en deadline burde den jo holdes :-)
Avatar billede codebase Praktikant
13. juni 2004 - 23:26 #51
klart, men jo flere vi er jo sjover er det vel?
Avatar billede ird Praktikant
14. juni 2004 - 12:47 #52
hmm trykker man på dit navn codebase - er det pludselig dig der har 24point og ikke mig som før????
Avatar billede codebase Praktikant
14. juni 2004 - 13:21 #53
JA, for så ser du jo min kupon og systemet tæller de points den ser :)
Avatar billede ird Praktikant
14. juni 2004 - 13:23 #54
Ok troede bare der bar en top 10 o.s.v. ville gerne man kunne se en samlet placering, men
nok bare mig der synes det er fovirrende *G*
Avatar billede bmask Nybegynder
21. juli 2004 - 19:56 #55
Hej codebase,

Ved godt det ikke lige relaterer til ovennævnte spg. men på et tidspunkt besvarede du dette spg.: http://www.eksperten.dk/spm/399301#rid3776412
Jeg er interesseret i samme data - filen der matcher kummuner og postnr. - kan det lade sig gøre?
MVH
mb@netlines.dk
Avatar billede codebase Praktikant
22. juli 2004 - 22:55 #56
du kan finde det på postdanmarks hjemmeside