Avatar billede poullykke Nybegynder
09. juni 2004 - 18:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HTML Koder

Hej
Jeg er nybegynder, hvad angår at lave en web side.

Jeg kunne godt tænke mig en kode, som kan følgende :

Den skal starte med at åbne en ny ( angivet af mig ) web side,
denne side skal selv lukke efter 1 min.
Der efter skal den så igen åbne en ny web side ( også angivet af mig ), denne side skal også lukke efter 1 min.
Og sådan fremdeles, jeg påtænker at skulle åbne og lukke ca 100 sider, i løbet af 100 min. ( alle forskeællige web sider )

Er der en eller anden der har en god kode, som kan gøre det ??

Mange hilsner
Poul
Avatar billede boris Mester
09. juni 2004 - 18:41 #1
Du kan f.eks. det på to forskellige måder.
1)
De første 99 sider har et meta tag som åbner næste side efter 1 minut.
2)
Du laver en side med to rammer. Den ene er ganske smal og styrer den anden ved hjælp af javascript og å kalder du feks siderne 1.htm, 2.htm osv
Avatar billede boris Mester
09. juni 2004 - 18:43 #2
1)<meta http-equiv="refresh" content="60;url=side2.htm">
Avatar billede boris Mester
09. juni 2004 - 18:44 #3
(anbringes et sted mellem <head> og </head>)
Avatar billede morphman Nybegynder
09. juni 2004 - 18:54 #4
<!-- FIVE STEPS TO INSTALL WEB SLIDESHOW:

  1.  Open a new page, save it as:  slideshow-left.html
  2.  Copy the coding into the HEAD of slideshow-left.html
  3.  Add the onLoad code into the BODY of slideshow-left.html
  4.  Put the BODY coding into the BODY of slideshow-left.html
  5.  Save the FRAMESET code as slideshow.html  -->

<!-- STEP ONE: Create a new page, save as:  slideshow-left.html page  -->

<!-- STEP TWO: Save this page as slideshow-left.html page  -->

<HEAD>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
var repeatshow = 1; // 1 = yes, 0 = no
var timedelay = 15000; // time in milliseconds, 15000 = `15 secs
// be sure to allow enough time for each page to load !!!

var page = new Array(
"web-slideshow-demo1.html",
"web-slideshow-demo2.html",
"web-slideshow-demo3.html",
); // note no comma after last page!

// your "the end" page.  Necessary if repeatshow = 0;
var endpage = "the-end.html";

var slidenum = 0;
var slidecount = page.length;
var timerID = 0;
var win2;
function showSlideShow() {
slidenum++;
if (slidenum < slidecount+1) {
parent.main.location.href = page[slidenum-1];
}
if (slidenum == slidecount+1) { // if finished
if (repeatshow) {
slidenum = 0;
timerID = setTimeout('showSlideShow()', timedelay)
}
else parent.main.location.href = endpage;
}
else timerID = setTimeout('showSlideShow()', timedelay);
}
//  End -->
</script>
</HEAD>

<!-- STEP THREE: Insert the onLoad code in slideshow-left.html  -->

<BODY onLoad="timerID=setTimeout('showSlideShow()',timedelay)">

<!-- STEP FOUR: Copy this code into the BODY of slideshow-left.html  -->

<center>
<a href="web-slideshow-demo.html" target="main" onClick="clearTimeout(timerID)"><B>MAIN MENU</B></A><br>
<br>
<a href="web-slideshow-demo1.html" target="main" onClick="clearTimeout(timerID)">Page One</a><br>
<a href="web-slideshow-demo2.html" target="main" onClick="clearTimeout(timerID)">Page Two</a><br>
<a href="web-slideshow-demo4.html" target="main" onClick="clearTimeout(timerID)">Page Three</a><br><br>
<a href="java script:showSlideShow();" onClick="clearTimeout(timerID)">Cycle Pages</a><br>
</center>

<p><center>
<font face="arial, helvetica" SIZE="-2">Free JavaScripts provided<br>
by <a href="http://">The JavaScript Source</a></font>
</center><p>

<!-- STEP FIVE: Save this final FRAMESET code into a new page -->
<!-- Save that page as:  slideshow-left.html page  -->

<html>
<frameset cols="150,*" border=5>
<frame src="slideshow-left.html" name="side" sideborder=1 Scrolling="yes"  marginwidth="5" marginheight="5" noresize>
<frame src="main.html" name="main" sideborder=1 Scrolling="yes"  marginwidth="5" marginheight="5" noresize>
</frameset>
</html>
Avatar billede morphman Nybegynder
09. juni 2004 - 18:55 #5
^^ well, this does the work as in boris' #2 idea.
Avatar billede morphman Nybegynder
09. juni 2004 - 18:58 #6
However #1 is surely the easiest ;P
Avatar billede boris Mester
09. juni 2004 - 19:03 #7
Der Code im Beispeil 2 wird ziemlich umfangreich, wenn mann 100 Seiten zwei mal erklären muss; es geht wohl auch ein Bisschen einfacher?
Avatar billede boris Mester
09. juni 2004 - 19:04 #8
Ulempen ved nummer 1 - som er mest enkel - er at man skal håndkode hver eneste side med adressen på næste side.
Avatar billede poullykke Nybegynder
09. juni 2004 - 19:35 #9
Hej jeg prøver lige med #1, #2 ser mig lidt for svær ud.
Jeg har iindsat : )<meta http-equiv="refresh" content="60;url=side2.htm">
og den åbner rigtig nok en ny side, men så er start siden væk. du næver noget om at indsætte 2 rammer, hvordan indsætter man 2 rammer på en side ?
Poul
Avatar billede boris Mester
09. juni 2004 - 19:39 #10
Du skriver jo at du bruger Homesite, vælg filer -> new -> frames wizard
Avatar billede boris Mester
09. juni 2004 - 19:40 #11
Hvis du vil beholde første side åben, kommer du næsten ikke uden om lidt javascript
Avatar billede boris Mester
09. juni 2004 - 23:02 #12
Prøv at lave side 1 således og alle de andre efter ovenstående første løsning:
<html>
<head>
    <title>Side 1</title>
    <script>
    function nyside(){
    setTimeout("window.open('side2.htm')",300000);
    }
    </script>

</head>

<body onload="nyside();">
hej

</body>
</html>
Avatar billede morphman Nybegynder
18. juni 2004 - 00:48 #13
Well?