Avatar billede sebastiane Nybegynder
09. juni 2004 - 15:42 Der er 9 kommentarer

Popup window i html/exe-fil

Jeg har lavet en webside med et popup-vindue, som skal være forrest uanset om læseren klikker på det originale dokument eller ej. Det det formål har jeg brugt

onBlur="window.focus()"

eller

onBlur="self.focus()"

i BODY på popupvinduet.

Det fungerer korrekt. Men nu har jeg prøvet at lave min webside om til en exe-fil (vha. et autorun cd-program), og nu respekteres onBlur-koden ikke længere. Popup-vinduet kommer godt nok frem, men når man klikker på hoveddokumentet, ryger popup-winduet i baggrunden.

Det har sikkert noget at gøre med, at onBlur ikke "forstår" exe-filen som et dokument, den skal lægge sig ovenpå. Eller hur?

Er der noget, man kan gøre? Med andre ord; er der en kode, der får et html-popup-vindue til automatisk at lægge sig og blive ved med at ligge, openpå et exe-dokument?

Jeg har tænkt på, at det måske var muligt, hvis man kunne få popup-vinduet til at reloade sig selv, fx. hver 3 sekund eller noget i den retning.

Måske er der andre muligheder???

Det skal tilføjes, at der i exe-filens INF-fil er koden

staytop=false

så det er ikke derfor, exe-filen lægger sig ovenpå popup-vinduet, når man klikker på hoveddokumentet.
Avatar billede roenving Novice
09. juni 2004 - 15:54 #1
Hvis du alligevel skal bruge det i windows, kan du ligesågodt bruge

.showModelessDialog() i stedet for .open !-)

-- hvis du ikke vil tillade tryk udenfor vinduet skal du have fat i .showModalDialog ...
Avatar billede sebastiane Nybegynder
09. juni 2004 - 16:08 #2
Det er helt nyt for mig, men det lyder spændende. Er det denne side, jeg skal studere:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/methods/showmodaldialog.asp
Avatar billede roenving Novice
09. juni 2004 - 16:12 #3
Præcis, ja !-)
Avatar billede sebastiane Nybegynder
09. juni 2004 - 16:24 #4
ok, det gør jeg. Hvis jeg ikke fatter det, vender jeg tilbage. Det gør jeg også, hvis jeg fatter det. Men det tager nok en dag eller to.
Avatar billede roenving Novice
09. juni 2004 - 16:36 #5
Hvis man scripter mod IE/Windows er det faktisk nole meget lækre funktioner, så god læse-/arbejdslyst !-)
Avatar billede sebastiane Nybegynder
09. juni 2004 - 22:25 #6
Jeg har prøvet at kopiere eksemplerne fra ovenstående webside og har konstateret, at popup-vinduet (eller hvad det hedder i denne forbindelse) forbliver øverst på en exe-fil med html-dokumenter i sig - også når man klikker alle mulige steder. Og det er jo dét, jeg leder efter.

So far, so good.

Det er ret kompkest, det der "modal dialog" eller "modeless dialog" (med rullebokse og jeg ved ikke hvad). Jeg kan ikke rigtig finde et scripteksempel på en "modal dialog", der simpelthen med et museklik åbner et vindue med et html-dokument (der skal ikke indtastes noget) og hvor man kan definere vinduets størrelse og placering på skærmen.

Hvis du - roenvig - eller andre har et sådan eksempel, kunne det være en kickstart til at fatte det der "modal dialog". Som siden er opbygget synes jeg de forudsætter en grundviden om spcriptet, som jeg ikke har.
Avatar billede roenving Novice
09. juni 2004 - 22:28 #7
Måske kan du bruge det, ldanielsen har fundet frem i http://www.eksperten.dk/spm/507268
Avatar billede sebastiane Nybegynder
09. juni 2004 - 22:39 #8
Tak - det ser spændende ud. Det kaster jeg mig over
Avatar billede sebastiane Nybegynder
13. juni 2004 - 09:20 #9
Det er for indviklet!
Jeg må finde en anden løsning på det med popup-vinduermi en exe-fil.
Point gives :-)