Avatar billede para7 Nybegynder
09. juni 2004 - 13:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kald til databaser giver fejl

Jeg har nogle ASP sites, som pludselig giver fejl ved kald til Access database.
Det er samme sted, nemlig i min conn_inc.asp:
"
Fejltype:
(0x8007007F)
/sites/tni.dk/conn_inc.asp, line 3
"
Min conn_inc.asp startende fra linje 1:
<%
Set conn = server.createobject("ADODB.connection")    'db forbindelsen oprettes/åbnes
conn.open "Provider = Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source =" & server.Mappath("minDB.mdb")  'db åbnes
Set rs = Server.createobject("ADODB.Recordset")    'Recordset oprettes
%>

Min Access virker fint nok. Er det noget OLEDB, eller hvad ved jeg, der har taget skade ??
Avatar billede para7 Nybegynder
09. juni 2004 - 13:44 #1
Jeg har godtnok lige for nyligt kommet til at slukke for strømmen til min pc med winXP under opstart, men det blev oprettet. Jeg har også en del videocodec's og programmer installeret.
Avatar billede para7 Nybegynder
09. juni 2004 - 13:58 #2
Firewall har jeg også prøvet at slå fra.
Avatar billede para7 Nybegynder
09. juni 2004 - 14:07 #3
Og jeg har prøvet at kalde db med den gamle metode:
conn.open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath("minDB.mdb")
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
09. juni 2004 - 15:10 #4
det lyder som en typisk fejl med WindowsXP og MDAC2.8 Driverne...  Prøv evt. at downloade nogle nyere eller ældre MDAC drivere fra Microsofts hjemmeside, og installer dem...  jeg ved ikke om det virker´, men det er et forsøg værd!

mvh. Thomas Rosgaard
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
09. juni 2004 - 15:12 #5
Du kan også prøve bare at downloade og geninstallere MDAC 2.8 Driverne...
Avatar billede para7 Nybegynder
09. juni 2004 - 19:31 #6
GENIALT tak Thomas :)
Send lige et svar. Det virker jo igen efter jeg installerede mdac2.8.
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
09. juni 2004 - 21:06 #7
Her er mit svar!!!

Mvh. Thomas!