Avatar billede kallekk Nybegynder
09. juni 2004 - 13:30 Der er 10 kommentarer

forbindelse til MSSQL server

Hey
Jeg prøver at få forbindelse til en MSSQL server "fra" en web aplikation i .Net. Når jeg kører min program for jeg fejlen: Login failed for user 'ksk', jeg bruger følgende conection string: add key="ConnectionString" value="User ID=ksk;Initial Catalog=UpdataBase;Data Source=NOC2\UPDATABASE;" />. SQL Serveren ligger på en anden computer på netværket som hedder NOC2. Hvorfor kan jeg ikke logge på databasen?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2004 - 14:02 #1
Hm.

Integrated security : du skal ikke angive User ID

SQLServer security : du skal også angive password
Avatar billede guidmaster Nybegynder
09. juni 2004 - 14:03 #2
Avatar billede kallekk Nybegynder
09. juni 2004 - 14:38 #3
Hey
Udfra connectionstrings.com ændrede jeg min string til:
        <add key="ConnectionString" value="Data Source=NOC2\UPDATABASE;User ID=ksk;Password=*****;Trusted_Connection=false;Initial Catalog=UpdataBase;" />

Men med samme resutat:
Login failed for user 'ksk'.
Hvad er problemmet????? Kan det være noget med MSSQL serveren at gøre??
Avatar billede guidmaster Nybegynder
09. juni 2004 - 14:52 #4
Et dumt spørgsmål, men er ksk en bruger på den database du forsøger at komme ind på?
Avatar billede kallekk Nybegynder
09. juni 2004 - 14:56 #5
ksk er oprettet som bruger i databasen og burde have de retigheder der skal til...
Avatar billede kallekk Nybegynder
09. juni 2004 - 16:24 #6
Har selv løst problemmet. Problemmet var at databasen var set til udelukkende at bruge windows authentication, da jeg rettede det til både SQL og windoes løste problemmet sig
Avatar billede wisen Nybegynder
04. august 2004 - 17:15 #7
Når du nu har fået løst problemet, kan du ikke lukke spg. ?
Avatar billede kallekk Nybegynder
05. august 2004 - 10:16 #8
jo sagtens, men hvordan gør jeg det???
Avatar billede wisen Nybegynder
05. august 2004 - 10:22 #9
Læg et svar - og accepter det bagefter.. så får du selv point'ene
Avatar billede wisen Nybegynder
10. december 2004 - 10:51 #10
Tid til at lukke ?