Avatar billede kappers Nybegynder
09. juni 2004 - 13:03 Der er 77 kommentarer

Jeg kan ikke skrive med alle bogstaver i min gæstebog

Jeg har en Flash gæstebog med noget PHP scripting - hvilket jeg intet aner om.
Hvad skal jeg skrive for at man kan skrive med æøå ??
Hvis jeg f.eks skriver : Hej æøå
så viser den kun: Hej

<?
    if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
        exit;
    }

    $email = strtolower($email);

    addentry($name, $email, $message);

function addentry($name, $email, $message) {

    $posted = strftime("%D %I:%M %p");
    //    $file = utf8_encode($file);

    $message = stripslashes($message);

    $file = fopen('entry.txt', 'a+');

    if (!$file) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
        exit;
    }

    fputs($file, "<font color=\"#000000\">Navn:</font><font color=\"#000000\"> $name\n</font><font color=\"#000000\">Email:</font> <font color=\"#000000\"><u> <A href=\"mailto:$email\"><font color=\"#000000\">$email</font></A></u></font><br>\n<font color=\"#000000\">Besked:</font><font color=\"#000000\"> $message\n\n</font>");
    fclose($file);

    // Send admin an email when new entry occurs
    // mailAdmin($name, $email);
}
/*
function mailAdmin($name, $email) {
    $mailTo = "Maria Kappers <maria@kappers.dk>";
    $mailFrom = "From: Guestbook <noreply@email.com>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "$name ($email) has just posted in your guestbook\n\nView it at http://www.kappers.dk";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
}
*/
print "&result=okay";
exit;

?>
Avatar billede dennismp Nybegynder
09. juni 2004 - 13:08 #1
Tror du ikke at det er flash'en der ikke overfører æøå'erne?
Avatar billede kappers Nybegynder
09. juni 2004 - 16:15 #2
Nej ... Min lærer har kigget på det og siger der skal stå noget i det der PHP, men hvad ved han ikke.
Avatar billede dennismp Nybegynder
09. juni 2004 - 16:26 #3
Det burde jo være nemt at undersøge.. Hvis du sætte dette ind som første linje:
$message = 'Hej æøå';

så burde du jo få samme fejl - at 'æøå' forsvinder. Jeg tror dog det virker.

Ved du hvordan flash overfører tegn? Bruger den ISO-8859-1 ? UTF? (Det ser ud som om du har rodet lidt med det?.

Hvis du ikke ved det, har du så prøvet at erstatte
$message = stripslashes($message);
med
$message = utf8_decode(stripslashes($message));

?
Avatar billede kappers Nybegynder
09. juni 2004 - 22:56 #4
nææ har jeg ikke prøvet, har ikke forstand på det :D kigger lige på :)
Avatar billede kappers Nybegynder
09. juni 2004 - 23:06 #5
hvis jeg erstatter det med:

$message = utf8_decode(stripslashes($message));

Og skriver æøå , så skriver den bare et ?
Avatar billede dennismp Nybegynder
09. juni 2004 - 23:52 #6
prøv engang at se hvor lang den string er du får i php scriptet. Om den er lang nok til at indeholde æøå eller om længden er uden æøå.
Avatar billede kappers Nybegynder
10. juni 2004 - 12:55 #7
Jeg forstår ikke hvad du mener ...
Avatar billede dennismp Nybegynder
10. juni 2004 - 13:02 #8
Hvis du taster "hej æøå" ind i din gæstebog..

Så mener du at php kun får "hej"..

det kunne være sjovt at se om der står "hej (3 tegn der ikke vises)" eller æøå er helt væk. Det kan man jo gøre ved at se hvor lang strengen er (strlen($message)) .

Hjalp det?
Avatar billede kappers Nybegynder
10. juni 2004 - 14:24 #9
jeg har kigget i min entry.txt og der står: hej øåæ og 2 underlige kasselignende ting efter
Avatar billede dennismp Nybegynder
10. juni 2004 - 15:08 #10
kasserne er nok bare linjeskift. (Windows, unix og mac laver forskellige tegn for linjeskift). Det betyder ikke noget specielt.

Men hvis du kigger på entry.txt i din browser? Så virker æøå ikke? Kan jeg se denne fil online et sted?
Avatar billede kappers Nybegynder
10. juni 2004 - 17:17 #11
Avatar billede dennismp Nybegynder
10. juni 2004 - 17:43 #12
Det var mere entry.txt jeg er interesseret i (jeg kan ikke se flash :))
Avatar billede kappers Nybegynder
10. juni 2004 - 19:49 #13
okay... her har du entry.txt :

http://217.60.93.182/maria/test/entry.txt
Avatar billede dennismp Nybegynder
10. juni 2004 - 21:28 #14
Ah, du viser det også via flash :)

Jeg ville nok forsøge følgende:
    fputs($file, urlencode("<font color=\"#000000\">Navn:</font><font color=\"#000000\"> $name\n</font><font color=\"#000000\">Email:</font> <font color=\"#000000\"><u> <A href=\"mailto:$email\"><font color=\"#000000\">$email</font></A></u></font><br>\n<font color=\"#000000\">Besked:</font><font color=\"#000000\">  $message\n\n</font>"));
Avatar billede kappers Nybegynder
10. juni 2004 - 21:40 #15
har prøvet, men så står der slet intet... ik engang navn: email: osv, alt er væk
Avatar billede kappers Nybegynder
10. juni 2004 - 21:41 #16
har jeg sat det ind rigtigt ?

<?
    if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
        exit;
    }

    $email = strtolower($email);

    addentry($name, $email, $message);

function addentry($name, $email, $message) {

    $posted = strftime("%D %I:%M %p");
    //    $file = utf8_encode($file);

    $message = utf8_decode(stripslashes($message));

    $file = fopen('entry.txt', 'a+');

    if (!$file) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
        exit;
    }

    fputs($file, urlencode("<font color=\"#000000\">Navn:</font><font color=\"#000000\"> $name\n</font><font color=\"#000000\">Email:</font> <font color=\"#000000\"><u> <A href=\"mailto:$email\"><font color=\"#000000\">$email</font></A></u></font><br>\n<font color=\"#000000\">Besked:</font><font color=\"#000000\">  $message\n\n</font>"));

    // Send admin an email when new entry occurs
    // mailAdmin($name, $email);
}
/*
function mailAdmin($name, $email) {
    $mailTo = "Maria Kappers <maria@kappers.dk>";
    $mailFrom = "From: Guestbook <noreply@email.com>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "$name ($email) has just posted in your guestbook\n\nView it at http://www.kappers.dk";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
}
*/
print "&result=okay";
exit;

?>
Avatar billede dennismp Nybegynder
10. juni 2004 - 22:36 #17
Kan jeg se filen igen? (eller er det stadig: http://217.60.93.182/maria/test/entry.txt ? )
Avatar billede kappers Nybegynder
10. juni 2004 - 23:08 #18
ja det er det
Avatar billede dennismp Nybegynder
10. juni 2004 - 23:24 #19
underligt, jeg kan ikke umiddelbart at at din tekst bliver urlencoded.

Men du kan lige prøve at ændre
  $message = utf8_decode(stripslashes($message));
tilbage til
  $message = stripslashes($message);

Nulstil evt filen, så vi er sikker på at vi ser på det nyeste :)
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 12:24 #20
jeg har erstattet det igen.. og nulstillet min entry.txt så der kun står:

&result=okay&entries=

men nu kan man slet ik skrive i den og der står intet i entry.txt
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 12:30 #21
pis.... nu har jeg lavet en fejl så det ikke virker.. kan du huske hvad der stod i min entry.txt i starten ?
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 12:36 #22
hmm jeg har fundet ud af at min entry.txt er rigtig.. hvad er der så galt..
min PHP ser sådan ud nu:

<?
    if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
        exit;
    }

    $email = strtolower($email);

    addentry($name, $email, $message);

function addentry($name, $email, $message) {

    $posted = strftime("%D %I:%M %p");
    //    $file = utf8_encode($file);

    $message = stripslashes($message);

    $file = fopen('entry.txt', 'a+');

    if (!$file) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
        exit;
    }

    fputs($file, "<font color=\"#000000\">Navn:</font><font color=\"#000000\"> $name\n</font><font color=\"#000000\">Email:</font> <font color=\"#000000\"><u> <A href=\"mailto:$email\"><font color=\"#000000\">$email</font></A></u></font><br>\n<font color=\"#000000\">Besked:</font><font color=\"#000000\"> $message\n\n</font>");
    fclose($file);

    // Send admin an email when new entry occurs
    // mailAdmin($name, $email);
}
/*
function mailAdmin($name, $email) {
    $mailTo = "Maria Kappers <maria@kappers.dk>";
    $mailFrom = "From: Guestbook <noreply@email.com>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "$name ($email) has just posted in your guestbook\n\nView it at http://www.kappers.dk";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
}
*/
print "&result=okay";
exit;

?>
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 12:36 #23
&result=okay&entries=

-- den fil jeg så igår har jeg liggende.. Den kan du også lige få:
&result=okay&entries=<font color="#000000">Navn:</font><font color="#000000"> bjarne hansen
</font><font color="#000000">Email:</font> <font color="#000000"><u> <A href="mailto:bgch@bgch.dk"><font color="#000000">bgch@bgch.dk</font></A></u></font><br>
<font color="#000000">Besked:</font><font color="#000000"> til lykke det virker næsten

</font><font color="#000000">Navn:</font><font color="#000000"> æøå
</font><font color="#000000">Email:</font> <font color="#000000"><u> <A href="mailto:asd@sef.df"><font color="#000000">asd@sef.df</font></A></u></font><br>
<font color="#000000">Besked:</font><font color="#000000"> sdfdsfdsfdsfdsf

</font><font color="#000000">Navn:</font><font color="#000000"> hej
</font><font color="#000000">Email:</font> <font color="#000000"><u> <A href="mailto:hej@"><font color="#000000">hej@</font></A></u></font><br>
<font color="#000000">Besked:</font><font color="#000000"> hej øåæ

</font><font color="#000000">Navn:</font><font color="#000000"> maria
</font><font color="#000000">Email:</font> <font color="#000000"><u> <A href="mailto:maria@kappers.dk"><font color="#000000">maria@kappers.dk</font></A></u></font><br>
<font color="#000000">Besked:</font><font color="#000000"> detter en test ?

</font>
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 12:41 #24
jeg prøver lige for sjov at sætte det ind
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 12:48 #25
Virker ikke... nu har jeg nulstillet det igen. Jeg tror der er noget galt i min PHP
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 12:50 #26
Du får en tom fil? Eller bliver der slet ikke tilføjet noget mere?
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 12:56 #27
nu virker det bare slet ikke... jeg kan slet ikke skrive i min gæstebog
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 12:59 #28
Hvordan ser kode ud? stadig som da du postede den i indlæg: "11/06-2004 12:36:15" ?
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 13:02 #29
det kan jeg ik huske, men det ser sådan her ud:

<?
    if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
        exit;
    }

    $email = strtolower($email);

    addentry($name, $email, $message);

function addentry($name, $email, $message) {

    $posted = strftime("%D %I:%M %p");

    $message = stripslashes($message);

    $file = fopen('entry.txt', 'a+');

    if (!$file) {
        print "&result=Fail";
        print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
        exit;
    }

    fputs($file, "<font color=\"#000000\">Navn:</font><font color=\"#000000\"> $name\n</font><font color=\"#000000\">Email:</font> <font color=\"#000000\"><u> <A href=\"mailto:$email\"><font color=\"#000000\">$email</font></A></u></font><br>\n<font color=\"#000000\">Besked:</font><font color=\"#000000\"> $message\n\n</font>");
    fclose($file);

    // Send admin an email when new entry occurs
    // mailAdmin($name, $email);
}
/*
function mailAdmin($name, $email) {
    $mailTo = "Maria Kappers <maria@kappers.dk>";
    $mailFrom = "From: Guestbook <noreply@email.com>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "$name ($email) has just posted in your guestbook\n\nView it at http://www.kappers.dk";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
}
*/
print "&result=okay";
exit;

?>
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 13:06 #30
Det ser jo fint ud.. Kommer der slet ikke noget i filen mere?
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 13:10 #31
nææ overhovedet ikke
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 13:15 #32
Jeg kan ikke rigtig se nogen forskel på det script og det første script du postede i dit spørgsmål. Og da virkede det da bedre end nu :)

Hvis du fjerne/omdøber entry.txt .. får du så en fejl ("Could not open entr.txt file.. ")
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 13:36 #33
jeg er lige begyndt på en frisk... og lagt det op på en anden ftp server... min PHP ser sådan ud:

<?

if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
exit;
}

$email = strtolower($email);

addentry($name, $email, $message);

function addentry($name, $email, $message) {

$posted = strftime("%D %I:%M %p");

$message = stripslashes($message);

$file = fopen('entry.txt', 'a+');

if (!$file) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
exit;
}

fputs($file, "<font color=\"#000000\">Name:</font> $name\n<font color=\"#000000\">Email:</font> <font color=\"#000000\"><u><A href=\"mailto:$email\">$email</A></u></font><br>\n<font color=\"#000000\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#000000\">Message:</font> $message\n\n");
fclose($file);

// Send admin an email when new entry occurs
mailAdmin($name, $email, $message);
}

function mailAdmin($name, $email, $message) {
    $mailTo = "maria@kappers.dk";
    $mailFrom = "From: <maria@kappers.dk>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "A visitor to your site has left the following information in your guestbook:\n
    Name: $name
    Email: $email
    The visitor commented:
    ------------------------------
    $message
    ------------------------------
    You can view the message at:
    http://www.kappers.dk";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
}

print "&result=okay";
exit;

?>

når jeg skriver i gæstebogen siger den: Input required for all fields.
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 13:42 #34
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 14:00 #35
Det er nok fordi at den nye server er sat op så register-globals er slået fra. Det kan du nemt fixe ved at sætte:

$name = $_REQUEST['name'];
$email = $_REQUEST['email'];
$message = $_REQUEST['message'];

ind øverst, før din if()-sætning.
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 14:17 #36
nu virker det :D nu er det bare det med æøå... får når jeg skriver æøå, viser den intet
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 14:21 #37
Hehe fremskridt! :-)

Så prøv at:

erstatte den fputs med:
fputs($file, urlencode("<font color=\"#000000\">Name:</font> $name\n<font color=\"#000000\">Email:</font> <font color=\"#000000\"><u><A href=\"mailto:$email\">$email</A></u></font><br>\n<font color=\"#000000\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#000000\">Message:</font> $message\n\n"));

har sat urlencode() rundt om det tekst der gemmes, ligesom du selv gør når der er fejl.
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 14:31 #38
virker ikke :[
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 14:39 #39
prøv at tilføje dette et sted før fputs..

$convert = array();
$convert['æ'] = '&aelig;';
$convert['Æ'] = '&Aelig;';
$convert['ø'] = '&oslash;';
$convert['Ø'] = '&Oslash;';
$convert['å'] = '&aring;';
$convert['Å'] = '&Aring;';

$message = strtr($message,$convert);

fputs..
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 14:42 #40
skal det sidste fputs.. med ?
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 14:43 #41
er dette korrekt ?

<?

//No need to edit anything below here.
$name = $_REQUEST['name'];
$email = $_REQUEST['email'];
$message = $_REQUEST['message'];

if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
exit;
}

$email = strtolower($email);

addentry($name, $email, $website, $message);

function addentry($name, $email, $website, $message) {

$posted = strftime("%D %I:%M %p");

$message = stripslashes($message);

$file = fopen('entry.txt', 'a+');

if (!$file) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
exit;
}
$convert = array();
$convert['æ'] = '&aelig;';
$convert['Æ'] = '&Aelig;';
$convert['ø'] = '&oslash;';
$convert['Ø'] = '&Oslash;';
$convert['å'] = '&aring;';
$convert['Å'] = '&Aring;';

$message = strtr($message,$convert);

fputs..
fputs($file, "<font color=\"#11396D\">Name:</font> $name\n<font color=\"#11396D\">Email:</font><font color=\"#666666\"><A href=\"mailto:$email\"> $email</A></font><br>\n<font color=\"#11396D\">Website:</font><font color=\"#666666\"><A href=\"http://$website\"target=\"_blank\"> $website</A></font><br>\n<font color=\"#11396D\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#11396D\">Message:</font> $message\n\n");
fclose($file);

// Send admin an email when new entry occurs
mailAdmin($name, $email, $website, $message);
}

function mailAdmin($name, $email, $website, $message) {
    $mailTo = "maria@kappers.dk";
    $mailFrom = "From: <maria@kappers.dk>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "A visitor to your site has left the following information in your guestbook:\n
    Name: $name
    Email: $email
    Website: $website
    The visitor commented:
    ------------------------------
    $message
    ------------------------------
    You can view the message at:
    http://www.kappers.dk";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
    mail($email, "Your Subject", "Thank you message", "From: maria@kappers.dk");
}

print "&result=okay";
exit;

?>
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 14:48 #42
nej.. bare fjern "fputs.." og se om det virker nogen forskel.
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 14:56 #43
<?

//No need to edit anything below here.
$name = $_REQUEST['name'];
$email = $_REQUEST['email'];
$message = $_REQUEST['message'];

if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
exit;
}

$email = strtolower($email);

addentry($name, $email, $website, $message);

function addentry($name, $email, $website, $message) {

$posted = strftime("%D %I:%M %p");

$message = stripslashes($message);

$file = fopen('entry.txt', 'a+');

if (!$file) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
exit;
}
$convert = array();
$convert['æ'] = '&aelig;';
$convert['Æ'] = '&Aelig;';
$convert['ø'] = '&oslash;';
$convert['Ø'] = '&Oslash;';
$convert['å'] = '&aring;';
$convert['Å'] = '&Aring;';

$message = strtr($message,$convert);

fputs($file, "<font color=\"#11396D\">Name:</font> $name\n<font color=\"#11396D\">Email:</font><font color=\"#666666\"><A href=\"mailto:$email\"> $email</A></font><br>\n<font color=\"#11396D\">Website:</font><font color=\"#666666\"><A href=\"http://$website\"target=\"_blank\"> $website</A></font><br>\n<font color=\"#11396D\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#11396D\">Message:</font> $message\n\n");
fclose($file);

// Send admin an email when new entry occurs
mailAdmin($name, $email, $website, $message);
}

function mailAdmin($name, $email, $website, $message) {
    $mailTo = "maria@kappers.dk";
    $mailFrom = "From: <maria@kappers.dk>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "A visitor to your site has left the following information in your guestbook:\n
    Name: $name
    Email: $email
    Website: $website
    The visitor commented:
    ------------------------------
    $message
    ------------------------------
    You can view the message at:
    http://www.kappers.dk";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
    mail($email, "Your Subject", "Thank you message", "From: maria@kappers.dk");
}

print "&result=okay";
exit;

?>

den viser kun det jeg skriver uden æøå.. men nu ved jeg jo heller ikke om koden er korrekt ?
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 15:17 #44
Det ser rigtig nok ud. Hvordan ser din entry-fil ud? er æøå erstatte med &aelig; &oslash; &aring; ?
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 15:19 #45
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 15:26 #46
Det ser jo rigtig ud. Det burde altså virke..  Den skrifttype du bruger i flash? Kan den godt vise æøå?
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 15:26 #47
ja det er verdana
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 17:01 #48
nu kan man igen slet ik se hvad der bliver skrevet i gæstebogen...
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 17:02 #49
<?

//No need to edit anything below here.
$name = $_REQUEST['name'];
$email = $_REQUEST['email'];
$message = $_REQUEST['message'];

if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
exit;
}

$email = strtolower($email);

addentry($name, $email, $website, $message);

function addentry($name, $email, $website, $message) {

$posted = strftime("%D %I:%M %p");

$message = stripslashes($message);

$file = fopen('entry.txt', 'a+');

if (!$file) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
exit;
}
$convert = array();
$convert['æ'] = '&aelig;';
$convert['Æ'] = '&Aelig;';
$convert['ø'] = '&oslash;';
$convert['Ø'] = '&Oslash;';
$convert['å'] = '&aring;';
$convert['Å'] = '&Aring;';

$message = strtr($message,$convert);

fputs($file, "<font color=\"#11396D\">Name:</font> $name\n<font color=\"#11396D\">Email:</font><font color=\"#666666\"><A href=\"mailto:$email\"> $email</A></font><br>\n<font color=\"#11396D\">Website:</font><font color=\"#666666\"><A href=\"http://$website\"target=\"_blank\"> $website</A></font><br>\n<font color=\"#11396D\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#11396D\">Message:</font> $message\n\n");
fclose($file);

// Send admin an email when new entry occurs
mailAdmin($name, $email, $website, $message);
}

function mailAdmin($name, $email, $website, $message) {
    $mailTo = "maria@kappers.dk";
    $mailFrom = "From: <maria@kappers.dk>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "A visitor to your site has left the following information in your guestbook:\n
    Name: $name
    Email: $email
    Website: $website
    The visitor commented:
    ------------------------------
    $message
    ------------------------------
    You can view the message at:
    http://www.kappers.dk";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
    mail($email, "Your Subject", "Thank you message", "From: maria@kappers.dk");
}

print "&result=okay";
exit;

?>
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 17:12 #50
burde der ske noget ved denne ændring ?

<?

//No need to edit anything below here.
$name = $_REQUEST['name'];
$email = $_REQUEST['email'];
$message = $_REQUEST['message'];

if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
exit;
}

$email = strtolower($email);

addentry($name, $email, $website, $message);

function addentry($name, $email, $website, $message) {

$posted = strftime("%D %I:%M %p");

$message = stripslashes($message);

$file = fopen('entry.txt', 'a+');

if (!$file) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
exit;
}
$convert = array();
$convert['æ'] = '&aelig;';
$convert['Æ'] = '&Aelig;';
$convert['ø'] = '&oslash;';
$convert['Ø'] = '&Oslash;';
$convert['å'] = '&aring;';
$convert['Å'] = '&Aring;';

$message = strtr($message,$convert);

fputs($file, "<font color=\"#11396D\">Name:</font> $name\n<font color=\"#11396D\">Email:</font><font color=\"#666666\"><A href=\"mailto:$email\"> $email</A></font><br>\n<font color=\"#11396D\">Website:</font><font color=\"#666666\"><A href=\"http://$website\"target=\"_blank\"> $website</A></font><br>\n<font color=\"#11396D\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#11396D\">Message:</font> $message\n\n");
fclose($file);

// Send admin an email when new entry occurs
/*mailAdmin($name, $email, $website, $message);
}

function mailAdmin($name, $email, $website, $message) {
    $mailTo = "maria@kappers.dk";
    $mailFrom = "From: <maria@kappers.dk>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "A visitor to your site has left the following information in your guestbook:\n
    Name: $name
    Email: $email
    Website: $website
    The visitor commented:
    ------------------------------
    $message
    ------------------------------
    You can view the message at:
    http://www.kappers.dk";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
    mail($email, "Your Subject", "Thank you message", "From: maria@kappers.dk");
}
*/
print "&result=okay";
exit;

?>
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 17:22 #51
filen (entry.txt) starte med et par underlige karakter.. kan det være dem der driller ?

&result=okay&entri
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 17:26 #52
http://kappers.dk/entry.txt

man kan godt se hvad jeg har skrevet i entry.txt men bare ikke i selve gæstebogen.. jeg forstår intet
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 17:29 #53
Du har
http://kappers.dk/testen/entry.txt
http://kappers.dk/test/entry.txt
http://kappers.dk/entry.txt

nu er det ikke fordi den læser en anden entry.txt end du regner med?
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 17:30 #54
gør den ikke
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 17:32 #55
jeg har slettet de 2 øverste nu, så jeg kun har: http://kappers.dk/entry.txt
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 17:32 #56
og det hjælper intet :[
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 17:34 #57
og dit gæstebogsskript (både flash og php) ligger samme sted? (i roden af kappers.dk)
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 17:36 #58
ja
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 17:42 #59
okay jeg er lige begyndt forfra igen og nu virker det, jeg ser lige om jeg kan skrive en masse beskeder og se dem alle (uden æøå)
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 17:47 #60
okay jeg har fundet ud af noget.... hvis min PHP ser således ud, så virker det (bare uden æøå)

<?

//No need to edit anything below here.
$name = $_REQUEST['name'];
$email = $_REQUEST['email'];
$message = $_REQUEST['message'];

if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
exit;
}

$email = strtolower($email);

addentry($name, $email, $website, $message);

function addentry($name, $email, $website, $message) {

$posted = strftime("%D %I:%M %p");

$message = stripslashes($message);

$file = fopen('entry.txt', 'a+');

if (!$file) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
exit;
}
$convert = array();
$convert['æ'] = '&aelig;';
$convert['Æ'] = '&Aelig;';
$convert['ø'] = '&oslash;';
$convert['Ø'] = '&Oslash;';
$convert['å'] = '&aring;';
$convert['Å'] = '&Aring;';

$message = strtr($message,$convert);

fputs($file, "<font color=\"#11396D\">Name:</font> $name\n<font color=\"#11396D\">Email:</font><font color=\"#666666\"><A href=\"mailto:$email\"> $email</A></font><br>\n<font color=\"#11396D\">Website:</font><font color=\"#666666\"><A href=\"http://$website\"target=\"_blank\"> $website</A></font><br>\n<font color=\"#11396D\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#11396D\">Message:</font> $message\n\n");
fclose($file);

// Send admin an email when new entry occurs
mailAdmin($name, $email, $website, $message);
}

function mailAdmin($name, $email, $website, $message) {
    $mailTo = "maria@kappers.dk";
    $mailFrom = "From: <maria@kappers.dk>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "A visitor to your site has left the following information in your guestbook:\n
    Name: $name
    Email: $email
    Website: $website
    The visitor commented:
    ------------------------------
    $message
    ------------------------------
    You can view the message at:
    http://www.kappers.dk";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
    mail($email, "Your Subject", "Thank you message", "From: maria@kappers.dk");
}

print "&result=okay";
exit;

?>

men jeg vil gerne have fjernet den funkution der gør at jeg modtager en mail hver gang der bliver skrevet i den.. hvordan gør jeg det ?
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 17:49 #61
hmm ej det er faktisk det mindste... jeg vil bare virkelig gerne have æøå til at virke :)
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 18:03 #62
haha nu kan man ik skrive i den igen.. det er ligesom om man ikke kan skrive mere end 2-3 beskeder...
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 19:17 #63
Kan det være noget med, at flash ikke læser hele filen men siger stop efter x antal karakter?
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 19:17 #64
Jeg kender slet ikke flash - så jeg nok ikke den rette til at hjælpe dig :(
Avatar billede kappers Nybegynder
11. juni 2004 - 19:45 #65
jeg må lige kigge på min flashfil i morgen, og hvis jeg finder ud af fejlen kan vi prøve at gå videre med æøå ? :)
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. juni 2004 - 20:01 #66
Hvis du tror jeg kan hjælpe dig, så lad os det. Men det virker som om det er et flash-problem.. æøå bliver jo gemt fint entry.txt det virker bare som om der sker noget når flash henter det end efterfølgende. Måske skulle du prøve at flytte spørgsmålet til flash-kategorien.
Avatar billede kappers Nybegynder
13. juni 2004 - 16:07 #67
jeg begyndte lige helt forfra og tog det stille og roligt, mit PHP ser således ud nu:

<?
$name = $_REQUEST['name'];
$email = $_REQUEST['email'];
$message = $_REQUEST['message'];

if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
exit;
}

$email = strtolower($email);

addentry($name, $email, $message);

function addentry($name, $email, $message) {

$posted = strftime("%D %I:%M %p");

$message = stripslashes($message);

$file = fopen('entry.txt', 'a+');

if (!$file) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
exit;
}
$convert = array();
$convert['æ'] = '&aelig;';
$convert['Æ'] = '&Aelig;';
$convert['ø'] = '&oslash;';
$convert['Ø'] = '&Oslash;';
$convert['å'] = '&aring;';
$convert['Å'] = '&Aring;';

$message = strtr($message,$convert);

fputs($file, urlencode("<font color=\"#000000\">Name:</font> $name\n<font color=\"#000000\">Email:</font> <font color=\"#000000\"><u><A href=\"mailto:$email\">$email</A></u></font><br>\n<font color=\"#000000\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#000000\">Message:</font> $message\n\n"));

// Send admin an email when new entry occurs
mailAdmin($name, $email, $message);
}

function mailAdmin($name, $email, $message) {
    $mailTo = "maria@kappers.dk";
    $mailFrom = "From: <you@youremail.com>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "A visitor to your site has left the following information in your guestbook:\n
    Name: $name
    Email: $email
    The visitor commented:
    ------------------------------
    $message
    ------------------------------
    You can view the message at:
    http://www.kappers.dk";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
}

print "&result=okay";
exit;

?>

og i min gæstebog står der nu:
Message: kan man skrive med &aelig;&oslash;&aring; alts&aring; ?

det jeg skrev var: Kan man skrive med æøå nu altså?
Avatar billede kappers Nybegynder
13. juni 2004 - 16:15 #68
Avatar billede dennismp Nybegynder
13. juni 2004 - 16:26 #69
prøv at udkommenter denne linje igen..
$message = strtr($message,$convert);

Men så er vi nok tilbage hvor vi startede.
Avatar billede kappers Nybegynder
13. juni 2004 - 16:32 #70
ingen foreskel
Avatar billede dennismp Nybegynder
13. juni 2004 - 16:34 #71
så den skriver stadig &aelig; osv ?
Avatar billede kappers Nybegynder
13. juni 2004 - 16:35 #72
ups sry... den skriver bare ikke noget der hvor æøå er
Avatar billede kappers Nybegynder
13. juni 2004 - 16:35 #73
men jeg har ikke kunne få &aelig; osv  frem før nu, er det ikke et fremskridt ? :)
Avatar billede kappers Nybegynder
13. juni 2004 - 16:39 #74
<?
$name = $_REQUEST['name'];
$email = $_REQUEST['email'];
$message = $_REQUEST['message'];

if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
exit;
}

$email = strtolower($email);

addentry($name, $email, $message);

function addentry($name, $email, $message) {

$posted = strftime("%D %I:%M %p");

$message = stripslashes($message);

$file = fopen('entry.txt', 'a+');

if (!$file) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
exit;
}
$convert = array();
$convert['æ'] = '&aelig;';
$convert['Æ'] = '&Aelig;';
$convert['ø'] = '&oslash;';
$convert['Ø'] = '&Oslash;';
$convert['å'] = '&aring;';
$convert['Å'] = '&Aring;';

//$message = strtr($message,$convert);

fputs($file, urlencode("<font color=\"#000000\">Name:</font> $name\n<font color=\"#000000\">Email:</font> <font color=\"#000000\"><u><A href=\"mailto:$email\">$email</A></u></font><br>\n<font color=\"#000000\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#000000\">Message:</font> $message\n\n"));

// Send admin an email when new entry occurs
mailAdmin($name, $email, $message);
}

function mailAdmin($name, $email, $message) {
    $mailTo = "maria@kappers.dk";
    $mailFrom = "From: <you@youremail.com>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "A visitor to your site has left the following information in your guestbook:\n
    Name: $name
    Email: $email
    The visitor commented:
    ------------------------------
    $message
    ------------------------------
    You can view the message at:
    http://www.kappers.dk";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
}

print "&result=okay";
exit;

?>

må jo lige sikre mig at jeg har gjort det du mener....
Avatar billede dennismp Nybegynder
13. juni 2004 - 17:20 #75
Prøv at erstatte:
$convert = array();
$convert['æ'] = '&aelig;';
$convert['Æ'] = '&Aelig;';
$convert['ø'] = '&oslash;';
$convert['Ø'] = '&Oslash;';
$convert['å'] = '&aring;';
$convert['Å'] = '&Aring;';

//$message = strtr($message,$convert);
med:
$convert = array();
$str = 'æøåÆØÅ';
for($i=0;$i<strlen($str);$i++)
    $convert[{$str{$i}}] = dechex(ord($str{$i}));
$message = strtr($message,$convert);
Avatar billede kappers Nybegynder
13. juni 2004 - 17:31 #76
det funker slet ikke... nu kan man ikke engang se eller skrive i gæstebogen

<?
$name = $_REQUEST['name'];
$email = $_REQUEST['email'];
$message = $_REQUEST['message'];

if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
exit;
}

$email = strtolower($email);

addentry($name, $email, $message);

function addentry($name, $email, $message) {

$posted = strftime("%D %I:%M %p");

$message = stripslashes($message);

$file = fopen('entry.txt', 'a+');

if (!$file) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
exit;
}
$convert = array();
$str = 'æøåÆØÅ';
for($i=0;$i<strlen($str);$i++)
    $convert[{$str{$i}}] = dechex(ord($str{$i}));
$message = strtr($message,$convert);

fputs($file, urlencode("<font color=\"#000000\">Name:</font> $name\n<font color=\"#000000\">Email:</font> <font color=\"#000000\"><u><A href=\"mailto:$email\">$email</A></u></font><br>\n<font color=\"#000000\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#000000\">Message:</font> $message\n\n"));

// Send admin an email when new entry occurs
mailAdmin($name, $email, $message);
}

function mailAdmin($name, $email, $message) {
    $mailTo = "maria@kappers.dk";
    $mailFrom = "From: <you@youremail.com>";
    $mailSubject = "New Guestbook Entry";
    $mailBody = "A visitor to your site has left the following information in your guestbook:\n
    Name: $name
    Email: $email
    The visitor commented:
    ------------------------------
    $message
    ------------------------------
    You can view the message at:
    http://www.kappers.dk";
    mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
}

print "&result=okay";
exit;

?>
Avatar billede jacksleo Nybegynder
12. juli 2004 - 16:33 #77
sikke en masse for ingenting.. Scriptet er ok..
Du skulle bare have postet i flash kategorien istedet for her i PHP..

Flash kan ikke forstå æ ø og å. Derfor skal du utf8_encode tekst inden du sender fra php til flash og den anden vej skal du utf8_decode

PHP til Flash: urlencode(utf8_encode($variable));
Flash til PHP: urldecode(utf8_decode($variable));