Avatar billede klyde_snot Nybegynder
09. juni 2004 - 11:00 Der er 5 kommentarer

skrive til en SQL server via c#

Jeg er stadig lidt af en newbie til c# programmering.

jeg har forsøgt at få forbindelse til en SQL server og skrive til den, jeg kan vise databasen i et datagrid men jeg kan ikke rigtig finde ud af at f.eks skrive indholdet af et text feldt til databasen?!

Nogen forslag?
Jeg har rigeligt med point for dem der jagter dem!
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
09. juni 2004 - 11:02 #1
Når du har redigeret/tilføjet data i griddet, skal du kalde DataAdapterens Update. Dette hælder data tilbage til SQL Serveren.

Dette kræver selvfølgelig, at du har brugt en SqlDataAdapter til at hente data via Fill til et dataset.
Avatar billede klyde_snot Nybegynder
09. juni 2004 - 11:04 #2
bennytordrup:
Jeg bruger skam en SQLDataAdapter. jeg kigger lige på det du siger der..
Avatar billede klyde_snot Nybegynder
09. juni 2004 - 11:16 #3
Hmmmm jeg kan vist ikke lige hit u af det..

Jeg viser lige min kode for visning af data i datagriddet:
{
// Laver en forbindelses streng
string connString = "Data Source=xxx.xxx.xxx.xxx; Initial Catalog=ElevatorDB; +
User id=xx; Password=xxxxxxxxxx;";
SqlConnection myConnection = new SqlConnection();
myConnection.ConnectionString = connString;

// Laver en ny Data Adapter
SqlDataAdapter da = new SqlDataAdapter("SELECT * FROM Elevator51", myConnection);

// Laver et nyt DataSet
DataSet ds = new DataSet();

// Fylder DataSet med data
da.Fill(ds, "Elevator nummer 51");

// vedhæfter DataSet til DataGrid1
dataGrid1.DataSource = ds.DefaultViewManager;
}
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
09. juni 2004 - 12:36 #4
Prøv at sætte en SqlDataAdapter på en form og brug dens Wizard til at danne data. Den vil danne Update, Insert og Delete statements for dig også. Du beder den derefter om at danne et dataset, som du kan knytte til dit grid.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
16. juni 2004 - 13:21 #5
Fik du løst problemet?