Avatar billede technodance.dk Nybegynder
09. juni 2004 - 04:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

et script der skal virke til alle browser

Hej exp'er jeg vil gerne høre om der er en der vil skrive det her om så det virker i alle browser og fortælle mig havd det er i gør

håber der er en der vil hjælpe mig med det? :D

  <script language="javascript">
      function countdown(time,target) {
        if (time <= 0)
          window.location = target;
        else {
          minutes = Math.floor(time/60);
          seconds = time-minutes*60;

          if (seconds < 10)
            output.value = minutes+":0"+seconds;
          else
            output.value = minutes+":"+seconds;
      setTimeout("countdown("+(time-1)+",'"+target+"')", 1000);
        }
    </script>
<body onLoad="countdown(3000, '?side=logaf')">
<div id="output"></div>
</body>
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. juni 2004 - 12:04 #1
det her hjælper i hvert fald en del på det ;-)
if (seconds < 10)
            document.getElementById('output').innerHTML = minutes+":0"+seconds;
          else
            document.getElementById('output').innerHTML = minutes+":"+seconds;
      setTimeout("countdown("+(time-1)+",'"+target+"')", 1000);

Det jeg gør er at udskifte din output.value - hvilken jeg ikke helt kan se hvorfor burde virke (ud over det er noget ie halløj). Nå, men med document.getElementById('output') for jeg fat i dit div-element, og innerHTML repræsenterer den html-kode der er indeni div'en - hvilken jeg så skifter.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. juni 2004 - 12:11 #2
og for at få evt. IE4 brugere med, kunne du skrive:
function getElm(elmID) {
            if (document.getElementById) {return document.getElementById(elmID);}
            else if (document.all) {return document.all[elmID];}
            else return;
      }
function countdown(time,target) {
        if (time <= 0)
          window.location = target;
        else {
          minutes = Math.floor(time/60);
          seconds = time-minutes*60;

          if (seconds < 10)
            getElm("output").innerHTML = minutes+":0"+seconds;
          else
            getElm("output").innerHTML = minutes+":"+seconds;
      setTimeout("countdown("+(time-1)+",'"+target+"')", 1000);
        }

IE4 understøtter ikke document.getElementById, som ellers er den officielle måde at gøre det på (ifølge W3C som laver DOM-standarderne). Via getElm funktionen kan man så teste om browseren understøtter getElementById, og hvis ikke om den så understøtter document.all. Hvis den gør det returnerer den elementet, og hvis ikke returnerer den ingenting (her kan man så i countdown-funktionen teste om getElm overhovedet har returneret noget og dermed forhindre at scriptet løber videre, fx:
function countdown(time,target) {
        if (elm = getElm("output")) {
        if (time <= 0)
          window.location = target;
        else {
          minutes = Math.floor(time/60);
          seconds = time-minutes*60;

          if (seconds < 10)
            elm.innerHTML = minutes+":0"+seconds;
          else
            elm.innerHTML = minutes+":"+seconds;
          setTimeout("countdown("+(time-1)+",'"+target+"')", 1000);
        }
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
11. juni 2004 - 13:44 #3
skovenborg svare du lige en gang
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. juni 2004 - 01:40 #4
ja, men det er jo for sent nu ;-)
Avatar billede expnet Seniormester
12. juni 2004 - 01:46 #5
jeg kan da godt oprette et spm til dig hvis du vil have dine point prøver bare at lukke nogle af alle mine tråde
Avatar billede grunken Nybegynder
22. juni 2004 - 18:04 #6
expnet -> tror du ikke at du skulle få lukket den ene af dine brugere?
Avatar billede expnet Seniormester
22. juni 2004 - 18:26 #7
det har jeg gjort da jeg ikke har hvis havd man du skulle og hvordan det forgik men det er expnet-konti'en du skal have dine point fra
Avatar billede grunken Nybegynder
22. juni 2004 - 18:32 #8
-Jeg skal ikke have points - men derimod skovenborg :o)

-og jeg tror hvis jeg var dig at jeg ville begynde og nærlæse regelsættet lidt grundigere, eftersom at du har haft to brugere sideløbende, i næsten et år!

og nej technodance.dk, er ikke lukket - og så skifter du bruger fordi at du har et hav af ulukkede spørgsmål - det er dælme en skidt stil!

Men spørgsmålet og dine brugere er blevet anmeldt!
Avatar billede expnet Seniormester
22. juni 2004 - 18:36 #9
nej det forstår i ikke men jeg har fat prøve at lukke min spm nej da exp. var kunne jeg starte forfra og jeg har ikke noget med technodance.dk af gøre mere
Avatar billede grunken Nybegynder
22. juni 2004 - 18:46 #10
Jeg er nu egentligt også ligeglad - der er andre der tager stilling til det!

Jeg forstår bare ikke at det har været nødvendigt at køre brugerne sideløbende med hinanden - og samtidig en masse åbne spørgsmål oprettet af din tidligere bruger - som skrevet tidligere "dårlig stil"

Når du hjælper folk forventer du så ikke at få et tak, og eller points ?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
22. juni 2004 - 19:23 #11
nåå, expnet == technodance.dk - så kan jeg bedre forstå din kommentar 12/06-2004 01:46:19 ;-)

Nu er technodance lukket, og godt det samme, så vi kan få lidt styr på brugerne igen og tak til grunken for at gøre lidt rede for tingenes komplicerede indstilling.
Angående points så bare drop dem - jeg overlever nok lige akkurat uden... men du skal i hvert fald huske at læse reglerne ordentlig til en anden gang - hvilket jeg håber du også har. Det kan spare dig for en masse diskussion og klamerier med folk ;-)
Avatar billede expnet Seniormester
22. juni 2004 - 19:27 #12
ja oki. jeg laver ikke så en fejl mere da den er svær at forklar fra min side af Sorry mange gang