Avatar billede suppah Nybegynder
08. juni 2004 - 23:08 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Omrking køb af pc

Hejsa..

Skulle lige hører om det ville være et godt køb at købe denne computer..
http://www.1tegration.dk/Default.aspx?id=3&productid=490

Den skal bare bruges til internet og lidt dvd film samt en omgang Counter Strike spil..

Ellers nogen som har en ide til at fyrer en 4200 kr til en ny conmputer af på??

MvH

Morten....
Avatar billede gl.k. Nybegynder
08. juni 2004 - 23:36 #1
Jeg vil prøve!

http://www.edbpriser.dk/Listsubcategories.asp?ID=1

så vælg om det skal være samlet med eller uden skærm.

indtast 4200 i søgefeltet og find den rigtige...
Avatar billede suppah Nybegynder
08. juni 2004 - 23:45 #2
Jamen det har jeg prøvet og jeg synes ikke der var det vilde..

Skulle man ikke gerne have 512 mb ram samt en 2.8 mhz??
Avatar billede gl.k. Nybegynder
08. juni 2004 - 23:50 #3
jo, mindst 512mb ram. Far Cry ( et nyere spil ) vil faktisk gerne have sig 1 Gb ram.

skal du ha´ en skærm også ?

må ;-) det også være intel ?
Avatar billede suppah Nybegynder
08. juni 2004 - 23:52 #4
Ja en billig skærm lidt ligemeget...

Må også gerne være intel.. (Ligemeget)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
09. juni 2004 - 00:00 #5
Jeg synes, at de fleste samlet PCer bliver udstyret med for dårlige grafikkort.

Bare en ( findes mange flere) test:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/03/02/7303758

Og der seer dit 9600SE kort ikke godt ud.

Måske vil det kunne trække counter, det er jo efterhånden et gl. spil, men - får du pt. lyst til noget nyere spil, har du balladen...

tv out skal den have, ik ?
Avatar billede suppah Nybegynder
09. juni 2004 - 01:17 #6
Det er ligemeget om den har tv out...

Ja allesammen har sgu dårligt grafikkort.. Derfor jeg skal have lidt hjælp.. =)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
09. juni 2004 - 01:43 #7
Okay:
Inden jeg skal i seng :-):

Kan du selv samle en PC? Eller:
Kender du ikke nogen, som vil kunne samle en PC til dig?

Godt, at jeg ikke skulle vælge en af dem...d er ikke nemt, d her.

Dilemma:

De "gode" færdig PCer, kan jeg se,  har typisk kun 256mb ram, dvs 2x128mb, da de kører i dual channel mode. Dem kommer du næsten ikke af med længere..

512mb ville jo være okay ( :-/ ), men alligevel:
2x512 derimod ville fremtidssikre dig.

Desuden har de færdige en "beskeden" grafikkort el. også kun onboard, som betyder at de vil bruge dit systemram (ikke godt).

Du skal nok også have købt dig noget software prg.. Windows ect. De koster også.

Vil lige tykke lidt på det her... kigger ind igen om et par timer.

Mvh.
Avatar billede suppah Nybegynder
09. juni 2004 - 01:49 #8
Ej skal bare bruge 512 mb ram.. Det er en computer til min kæreste..

Nopes kender ikke en som kan samle den lige pt. Alle de eksamer osv..

Software programer har jeg.. Så det skal bare være hardwaren =) hehe...

Men hvilken skal man vælge? Dell har også en til 4999...

Den ser også okay ud.. Men alligevel.. hehe

Kigger ind imorgen tidlig =)

Night night and thanks so on !
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. juni 2004 - 08:08 #9
>>> Den skal bare bruges til internet og lidt dvd film samt en omgang Counter Strike spil..

Til det formål vil den computer du nævner i selve spørgsmålet, næsten være overkill. Den vil kunne klare det du nævner og mere til. Selv den billigste computer du kan finde vil kunne bruges til de formål, så længe at pc'en har et løst grafikkort, der er mindst geforce 2 mx 400, eller ATI 9200 SE. Counterstrike kræver ikke meget af grafikkortet. Selv et gammelt Riva TNT kan køre det flydende.

Så de krav du stiller op, er faktisk ret små, men jeg vil da give k. ret i at man lige sågodt kan fremtidssikre computeren mest muligt, men da du har en grænse på 4200,- er det begrænset hvor meget du kan få. Computeren du selv har fundet virker som et godt køb til prisen, og kan senere opgraderes med et bedre grafikkort hvis du skulle få lyst til nogen af de nyeste spil.
Avatar billede toey Nybegynder
09. juni 2004 - 09:02 #10
Prøv www.T-data.dk

Vælg Office PC 3
Vælg Celeron 2400 MHz / 400 FSB til 2.695,00

Vælg Opgradering
Vælg 256 -> 1024 MB RAM til 1.300,00
Samt Opgradering af Cd til DVD

Til dine behov er det ganske udemærket. Og der er rigeligt med mulighed for udvidelser...
Avatar billede garmien Nybegynder
09. juni 2004 - 12:57 #11
tror de har glemt at skrive at det er 2800+ processor... ellers kig lidt rundt på www.shg.dk ! det er det billigste sted jeg kender!
Avatar billede gl.k. Nybegynder
09. juni 2004 - 22:41 #12
Her sker så ikke så meget...hmm...
Avatar billede debuur Nybegynder
11. juni 2004 - 13:51 #13
Se lige dette tilbud fra www.tjdata.dk

Asrock K7S8XE+ (fra Asus)
Type: Socket A
Chipsæt: SIS 748 + 964 Chipset
FSB: 400/333/266/200
RAM: 3xDDR - DDR400/333/266
PCI/AGP: 1xAGP8X - 5xPCI
VGA: Nej
Lydkort: 6 kanals
Netkort: 10/100
USB: 8xUSB2
SATA: 2x SATA
Firewire: Nej
Andet: Hybrid Booster Til overclocking
Format: ATX
Fabrikat: Asrock K7S8XE+ (fra ASUS)  1 kr 529,00 kr 529,00 [ x ]
512 MB DDR Pc3200
Type: DDRram
Størrelse: 512Mb
Pins: 184Pins
Hastighed: Pc3200
Producent: OEM 1parts  1 kr 689,00 kr 689,00 [ x ]
AMD Barton 2500+
AMD Barton 2500+ 333 Mhz FSB, 128 KB L1 cashe, 512 KB L2 cashe 1 kr 615,00 kr 615,00 [ x ]
Thermaltake TR2-M3 AMD XP 3400+ 21db
Thermaltake TR2TT TR2-M3 AMD XP 3400+ 21db
Produceres af Thermaltake  1 kr 159,00 kr 159,00 [ x ]
DVD drev Sort
Type: DVD drev
Hastighed: 16x/48X
Software: Ja
Farve: Sort
Fabrikat: Oem  1 kr 269,00 kr 269,00 [ x ]
Diskette-drev Sort
Type: Diskette-drev 3,5"
Farve: Sort
Fabrikat: Oem  1 kr 79,00 kr 79,00 [ x ]
ATI 9600SE 128MB Gecube

Type: ATI 9600SE
Ram: 128Mb DDR
Hastighed: ??
Bit: 128Bit
TV out: Ja
TV in: Nej
DVI: Ja
Køler: Passiv
Producent: Gecube
1 kr 649,00 kr 649,00 [ x ]
Maxtor 80,0 GB 8 MB Cache
Type: 80Gb Fluid
Cache: 8mb
Rpm: 7200
IDE: ATA 133
SATA: Nej
Producent: Maxtor  1 kr 595,00 kr 595,00 [ x ]
CO-8001-C34 Sort / Sølv
Type: Midikabinet Sort / Sølv
Strømforsyning: ATX 400 Watt 120mm fan
Støjsvag: Ja
db: ca. 24db
USB/LYD: LYD/USB i front
Firewire: Forberedt
CD-Covers: Ja
Lys: Ja, Neon i front
Producent: Colors-it  1 kr 399,00 kr 399,00 [ x ]
TJDATA samler og tester denne PC
1 kr 200,00 kr 200,00 [ x ]
I alt, incl. moms: kr 4.183,00
Moms udgør: kr 836,6

Så mangler du kun at finde en billig skærm - overvej at finde en brugt
Avatar billede toey Nybegynder
11. juni 2004 - 19:17 #14
Asrock fra Asus???

(Kører du så også rundt i en Toyota fra BMW?)
Avatar billede debuur Nybegynder
12. juni 2004 - 10:57 #15
Asrock produceres af Asus - det er deres lavpris produkt.
Men deres bundkort fungerer fint.
Og nej jeg kører Lexus fra Toyota !
Avatar billede toey Nybegynder
12. juni 2004 - 16:53 #16
Kører du i Lexus? Hehe... Dig ka jeg squ godt li! :D

Står Asus bag Asrock produkterne??? Det har jegnu lidt svært ved at tro på...

Det ligner da ikke Asus at lave sådan noget lort! (Ikke for at genere dem der kører med Asrock MB, men Asrock Mb vil aldrig kunne nå Asus andet end til sokkeholderne) Syndes det lyder lidt mærkeligt at de vil lave sådan noget.
Hvorfor kalder de det ikke Asus så?
Avatar billede debuur Nybegynder
12. juni 2004 - 20:19 #17
Jeg har fra flere forhandlere fået oplyst at det er sandt - men du har helt ret Asus er et kvalitetsmærke.
Jeg har tidligere kun brugt produkter fra MSI og Asus - men sidste gang jeg skulle skifte pc købte jeg en god bærbar og måtte så gå på kompromis da den stationære skulle udskiftes.
Jeg har ikke haft problemer af nogen art med mit bundkort.