Avatar billede kezzelski Nybegynder
18. februar 2001 - 11:10 Der er 1 løsning

Security i IE

Jeg har lavet et onlinespil (skak), som fungere glimrende i appletwiever! Desværre går det ikke helt så glat i IE. For det første ser det ikke ud på samme måde som i appletwiever (farver og opsætning!) og for det andet får jeg en dum Securityfejl, når jeg connecter til min server! Da det er en applet skriver den ikke hvor fejlen er, men jeg har fået den indkreset til at komme når jeg opretter en ny Socket! Tilsyneladende tillader IE ikke at man bruger en socket, men hvordan skulle man ellers kommunikere!?!
med venlig hilsen fra frustrerede mig....
Avatar billede krisballe Nybegynder
20. februar 2001 - 23:10 #1
Hej
Du er løbet ind i et securityproblem. En applet har ikke adgang til nogen form for io. Herfor vil forsøget fra appletten med at oprette en socket fejle.

Løsningen er mangeartede.
1. sign/trust din applet (bedste løsning)
2. Ophæv restriktionen for applettten via
  filen .java.security (findes under din JRE)
  (Dårlig løsning fordi du hermed ophæver
    restiktioner for ALLE appletter, og ikke kun
    skak-applet)
3. Opret en fine-grained permission til lige
  akkurat at tillade io via nettet (Igen en lidt
  dårlig løsning, da det ligeledes gælder
  globalt. Den er dog bedre end løsning 2)

Årsagen til at det virker i appletviewer er netop at alle restiktioner er ophævet for samme. Defor vil en debug-kørsel i eks. JBuilder gå godt, men fejle udenfor IDE\'et. Populært siger man at en applet i må interagere uden for sin \"sandbox\".

Se evt. http://sun.java.com og søg efter applet.
Hvordan du signer/truster din applet kan ligeledes ses på sun\'s site

krisballe