Avatar billede masis Nybegynder
08. juni 2004 - 20:09 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Høje skærm frekvens (HZ)

Hej Eksperter!

Jeg har et spørgsmål:
Jeg har dette grafikkort GIGABYTE MAYA RADEON 9000 PRO 64 MB DDR RAM
Min nuværende skærm indstillinger er på 1024 gange 768, Agte farve (32 bit), 60 Hertz
Min skærm er en ca. 7 år gammelt digital CRT skærm med mærket (TVM)
På mit grafikkort jeg kan sætte skærm frekvensen op fra 60 til 200 Hertz.
Når jeg sætter frekvensen op til 200 Hertz så bliver min skærm lidt mere klar og jeg kan mærke at mus markøren kører hurtigere.
Mit spørgsmål er:
Hvad vil det ske hvis jeg kører i langt tid på 200 Hertz?
Vil det ikke min skærm eller grafikkort blive ødelagt?

På forhånd tak!
Avatar billede scb Praktikant
08. juni 2004 - 21:55 #1
Hvis billedet er OK, hvad det lyder til at det er, så sker der ikke noget ved at kører med en høj opdateringsfrekvens.
Det er heller ikke så trættende for øjnene at kigge på.
-SCB
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juni 2004 - 22:31 #2
200 Hertz er voldsomt meget. Jeg ville synes at det ville være fint at køre den på 85-120 Hertz. Jeg tvivler på at TVM skærmen er bygget til så høje frekvenser som 200 Hertz, og derfor kan det ikke være sundt for den.
Grafikkortet sender bare frekvensen ud og kan ikke blive ødelagt af det, men jeg er som sagt bekymret for om skærmen kan klare det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juni 2004 - 22:38 #3
Prøv at gå ind på egenskaber for skærm og sæt et hak i "skjul tilstande som ikke vises korrekt..." og se de forskellige indstillinger som skærmen kan tage. Jeg tvivler stærkt på at den fysisk kan gå op på 200 Hertz, idet jeg var inde og kigge en splinterny Viewsonic monitor, og den kunne kun klare 120 Hertz.
Avatar billede masis Nybegynder
08. juni 2004 - 23:14 #4
Jeg siger 1000 tak for deres indsats!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. juni 2004 - 23:16 #5
Takker for point :-)
Avatar billede scb Praktikant
09. juni 2004 - 07:30 #6
Hvis billedet ikke ser underlig ud, bliver skærmen ikke ødelagt, selv om det lyder volsomt med 200 Hz.
-SCB