Avatar billede memento_mori Nybegynder
08. juni 2004 - 16:18 Der er 1 kommentar

at acceptere noget fra en liste med links og få det sat i DB

Er ved at lave en hjemmeside hvor der kan indsendes links til. mit problem er nu som følger, at jeg som admin skal kunne gå ind og accepterer disse links før de skal vises på siden. dette har jeg regnet med skulle gøres ved at jeg som admin udforan hvert links enten skulle kunne trykke slet for at slette linket vis det ikke var et der burde være på siden(det har jeg fået til at fungere) eller kunne trykke accept så der i databasen bliver skrevet at linket er okay inde under rækken accept i min tabel. så jeg udfra det kan nøjes med at hente links ud fra min database som jeg har accepteret.
okay det vaar en lang smøre håber i forstod det... va jeg har prøvet med er som følger.

(denne kode er til admin siden hvor jeg skal kunne trykke accept)
<%

dim dbname
dim cn
dim constr
dim sqlstring
dim resultat

dbname=Server.MapPath("BrugerKartotek.mdb")

set cn = server.createobject("ADODB.Connection")

constr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & dbname
cn.connectionstring = constr

cn.open

sqlstring="Select * from links Order By oprettet"

set resultat=cn.execute(sqlstring)
if resultat.eof then
    response.write "Der er ingen links"
else
%>
<%
While not resultat.eof
%>
<table border=0 cellspadding=4>
<tr>
<td><a href=<%=resultat("webadr")%>" target=_new>
<%=resultat("art")%></a></td><td><%=resultat("kommentar")%>
<a href=del.asp?nr=<%=resultat("id")%>>Slet</a>
<td><a href=accept.asp?nr=<%=resultat("id")%>>accept</a></td></tr>
</table>
<%
resultat.movenext
wend
response.write "<table>"
end if
cn.close
set cn=nothing
set resultat=nothing
%>
</body>
</html>

Dette er va jeg har bedt den gøre når jeg trykker accept:

<%
dim idnr
dim bruger
dim dbname
dim cn
dim constr
dim sql

idnr=request.querystring("nr")

dbname=Server.MapPath("BrugerKartotek.mdb")

set cn = server.createobject("ADODB.Connection")

constr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & dbname
cn.connectionstring = constr
cn.open

sql="insert INTO links (" & accept & ") values (' ja ') where
id=" & idnr
cn.execute(sql)

cn.close
set cn=nothing
response.redirect"admin.asp"
%>

Men det fungere ikke.. og har ikke kunne finde svar til det på hverken html.dk eller andre steder.... så HJÆLP!!!
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
08. juni 2004 - 23:28 #1
jeg tror din fejl ligger i :

sql="insert INTO links (" & accept & ") values (' ja ') where id=" & idnr

jeg går ud fra du skal skrive "ja" i feltet der hedder accept.. i så fald skal dit request se sådan her ud:

sql="update links set accept='ja') where id=" & idnr