Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. juni 2004 - 14:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SELECT TOP 5 henter alle records.

Jeg har en lidt længere querystring, som access selv har lavet.

Den virker perfekt med "top 1" og "top 2" men hvis jeg skriver "top 5" så henter den alle records.

SELECT TOP 5 T_Billeder.Billed_Id, T_Billeder.Billed_filename, Avg(T_Stemmer.Stemme_Value) AS GennemsnitOfStemme_Value, Count(T_Stemmer.Stemme_Billed_id) AS AntalOfStemme_Billed_id FROM T_Billeder INNER JOIN T_Stemmer ON T_Billeder.Billed_Id = T_Stemmer.Stemme_Billed_id GROUP BY T_Billeder.Billed_Id, T_Billeder.Billed_filename ORDER BY Avg(T_Stemmer.Stemme_Value) DESC;
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. juni 2004 - 14:13 #1
Skal lige nævnes at sætter jeg top 5 ind i access, så virker det fint.
Avatar billede knightdear Nybegynder
08. juni 2004 - 14:17 #2
kender ikke voldsomt meget access, men hvad sker der, hvis du LEFT JOIN'er i stedet for INNER JOIN'er? :o)
bare en hurtig tanke...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juni 2004 - 14:43 #3
Hvis nummer 5,6,7,8,9 osv har samme  Avg(T_Stemmer.Stemme_Value)  blive de alle vist.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. juni 2004 - 15:05 #4
Lavede det om til MS SQL, så virkede det.

tak for i gjorde det forsøg (;