Avatar billede sunegamst Nybegynder
08. juni 2004 - 09:50 Der er 3 kommentarer

low src funktion virker ikke?

Er der nogen der kender til "low src" funktionen?

Umiddelbart er den jo nem at gå til - men jeg kan ikke få det til at virke...

Måske er funktionen disabled i IE6??

Hvis jeg eksempelvis går ind på nedestående side, hvor der er brugt low src, så sker der intet nyt - billedet loader blot stille og roligt som normalt...

http://www.webdersleri.com/web-internet/dreamweaver/tasarim/ornek/LowSrc2.htm

Evt. nogen der kender alternative måder at gøre det samme på? (Altså vise et hurtigt indlæst billede indtil det rigtige er indlæst)
Avatar billede knudgert Nybegynder
08. juni 2004 - 14:55 #1
low src virker kun i gamle Netscapeversioner, version 4.x og tidligere.
Du kan gemme *.jpg som progressive og *.gif som interlaced i et grafikprogram, det vil give det samme, virker i alle browsere, men dog ikke helt optimalt i IE.
Avatar billede sunegamst Nybegynder
08. juni 2004 - 15:24 #2
Hmm.. det var da tåbeligt at de har fjernet den funktion... Kunne ellers være cool med en animeret gif på 2kb som "preloader" på store jpegs....

Derfor er progressive heller ikke helt løsningen - på mit problem i hvert fald, men du får points for at cementere at low src simpelt hen ikke virker i nye browsere :-)
Avatar billede roenving Novice
09. juni 2004 - 22:20 #3
-- og du kan finde en support-liste her:

http://blooberry.com/indexdot/html/tagpages/i/image.htm