Avatar billede odysseus Nybegynder
07. juni 2004 - 19:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tomcat funger ikke. Linux.

Hej Eksperter.
Jeg skal ende op med at få en apache 1.3 server til at spille sammen med en tomcat 5 server på en esmith linux server. jeg har installeret tomcat og set at det virker (apache virker også). Så ville jeg forsøge at få dem til at arbejde sammen, og jeg fulgte guiden http://www.reliablepenguin.com/clients/misc/tomcat/
Ved punkt 14 - test af tomcat, går den ikke længere. Jeg kan ikke længere se noget på siden - den loader i en uendelighed.

Jeg får følgende i min log (uddraget er fra catalina.out - catalina.err siger ikke noget):

LifecycleException:  No UserDatabase component found under key UserDatabase
        at org.apache.catalina.realm.UserDatabaseRealm.start(UserDatabaseRealm.java:300)
        at org.apache.catalina.core.ContainerBase.start(ContainerBase.java:1118)
        at org.apache.catalina.core.StandardEngine.start(StandardEngine.java:521)
        at org.apache.catalina.core.StandardService.start(StandardService.java:519)
        at org.apache.catalina.core.StandardServer.start(StandardServer.java:2345)
        at org.apache.catalina.startup.Catalina.start(Catalina.java:594)
        at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
        at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:39)
        at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)
        at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:324)
        at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.start(Bootstrap.java:297)
        at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
        at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:39)
        at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)
        at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:324)
        at org.apache.commons.daemon.support.DaemonLoader.start(DaemonLoader.java:218)
Jun 7, 2004 7:09:06 PM org.apache.catalina.startup.Catalina start
INFO: Server startup in 198 ms

Hvad kan der være galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2004 - 20:14 #1
Den fejl har intet med Apache-Tomcat integration at gøre.

Tomcat er tilsyneladende sat op til at bruge DatabaseRealm og det virker
ikke som det skal.

Check din conf/server.xml !
Avatar billede odysseus Nybegynder
07. juni 2004 - 22:04 #2
Du har ret. Jeg har fundet en rigtig bommert af en fejl i tomcat-users.xml - en linje var udkommenteret med # i stedet for <!-- --> (Odysseus flover sig over amatørhed).

Send et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2004 - 22:08 #3
ok