Avatar billede 4t Nybegynder
07. juni 2004 - 18:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

En webside - hvor man kan indtaste felter?

Vi vil gerne lave nogle forms på vor server plads (er i dag hos www.cliche.dk), er der nogle der har en let løsning dertil. Altså et webside hvor man kan taste nogle felter ind (navn, efternavn osv.) og så kan vi få det over i et eksempelvis et excel regnerark
Avatar billede voirsous Nybegynder
07. juni 2004 - 19:20 #1
en kendt mulighed er at få det i en database access, mysql e.lign. dertil kan udtræk laves så de minder om excel. Det er mit gæt du gerne vil have data i et regneark for at gøre det overskeuligt, og ikke for at bruge et regnearks egentlig funktioner (+/-* forskellige felter 'dynamisk')?
Avatar billede 4t Nybegynder
07. juni 2004 - 19:22 #2
voirsous: Jeg kender til excel regneark, men synes det andet access er lidt en "gevaldig ting"; så det var for at g øre det let og sådan..
Avatar billede hammerhead Nybegynder
07. juni 2004 - 19:39 #3
En mulighed er at lade det indtastede blive sendt til jeres email.
Avatar billede 4t Nybegynder
13. juni 2004 - 18:04 #4
Har nu denne kode:

<form name="AI" action="MAILTO:fra-website@domain.com?subject=Sendt fra Website" method="post" enctype="text/plain" onsubmit="return formCheck(this);" >

<table width="622" id="table1">
<tr>
  <td colspan="2">
    <font face="Arial" size="2" color="#FFFFFF">
    <b>Venligst udfyld disse felter:<br>

Osv... Men den sender via Outlook i Microsoft, hvordan gør man så den sender uden at bruge PCens mailprogram.

Samt der skal kunne medsendes en fil. Men den sender den ikke med, her den kode der bruges der:

<tr>
  <td valign="top" width="78">
    <font face="Arial" size="2" color="#FFFFFF">Fil:</font></td>
  <td width="547">
    <font face="Arial">
    <font color="#FFFFFF">
    <input type="file" name="Fil" size="60"></font><font size="2" color="#FFFFFF"> </font></font>
  </td>
</tr>
<tr>
  <td colspan="2">

  </td>

Hvad mangler den for den vedhæfter filen?

Hey ho
4t
Avatar billede hammerhead Nybegynder
13. juni 2004 - 18:10 #5
Prøv evt. at se på dette eksempel - her sendes indholdet til vedkommende der indtaster for at han skal bekræfte det indtastede - og først da sendes indholdet til jer ellers vil i ikke modtaget noget.

det er muligt selv at definere antal/typer af formfelter. Er bygget op med javascript og PHP

http://www.design4u.dk/formulartest/bestilling.htm
Avatar billede 4t Nybegynder
13. juni 2004 - 18:48 #6
Jov vi vil meget gerne modtage "Noget" :-) Det er disse der felter der er brug for:
Fornavn:
Efternavn:
Køn: Mand Kvinde
Adresse:
Postnr:
By:
Land:
Tlf Privat:
Tlf Arbejde:
Mobil:
Email:
Stilling:
Stilling nr.:
Ansøgning:
CV:
Dataskema:
Foto:
Bemærkning:
Anledning & modtager:
Avatar billede 4t Nybegynder
13. juni 2004 - 18:50 #7
Men drømmen er at jeg kan komme uden om at det sendes via det indbyggede E-mail program, men skal man så ikke noget cgi noget?? Hvor finder jeg en cgi (evt. en mappe med en fungerende cgi, der kan ligges på serveren?). Eller kan man smutte uden om det via asp eller php? Så skal det bare være noget der er "klart"
Avatar billede hammerhead Nybegynder
13. juni 2004 - 19:09 #8
ovenstående script bruger ikke emailprogrammet.
Har du prøvet at sende
Avatar billede 4t Nybegynder
13. juni 2004 - 19:17 #9
hammerhead: Hm... kigger lige lidt mere på det, men sådan en design-fætter som mig er ikke så god til det med moder :-()
Avatar billede hammerhead Nybegynder
13. juni 2004 - 19:31 #10
Jeg kan evt. lave en med dine felter
Avatar billede 4t Nybegynder
13. juni 2004 - 19:37 #11
Nogle der har et tip/link til en alm. form hvor man kan evt. attatche files. Cgi osv?
Avatar billede 4t Nybegynder
13. juni 2004 - 19:40 #12
hammerhead: Det jeg ikke lige kan finde ud af - den linie som skal sende mine "forms" til min E-mail. De andre forme er lavet.
Avatar billede 4t Nybegynder
13. juni 2004 - 19:45 #13
Dvs. den her: <form name="AI" action="MAILTO:fra-website@domain.com?subject=Sendt fra Website" method="post" enctype="text/plain" onsubmit="return formCheck(this);" >

For den sender via min alm. e-mail.
Avatar billede 4t Nybegynder
14. juni 2004 - 08:55 #14
Godmorgen alle sammen, Nogle der har en løsning :-)
Avatar billede 4t Nybegynder
29. juli 2004 - 00:30 #15
Har selv kodet det!