Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
07. juni 2004 - 15:10 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

php genereret action script / flash

Er her nogen der har check på hvordan man kan generere flash /actionscript med php ?
Avatar billede _k Nybegynder
07. juni 2004 - 15:35 #1
ja
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
07. juni 2004 - 15:36 #2
uha uha ! har du nogle links eller anden info ?? kræves der modul !?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. juni 2004 - 15:46 #3
Nej
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
07. juni 2004 - 15:48 #4
Jeg skal have lagt et variabelt link ind i en flash fil hvordan er fremgangsmåden !?
Avatar billede _k Nybegynder
07. juni 2004 - 16:08 #5
Hvordan skal linket fremstå, skal det være på en knap eller et "rigtigt" link i et tekstfelt? Hvor kommer linket fra (tekstfil/xml/php/mat's klædeskab)?
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
07. juni 2004 - 16:22 #6
det er en lille musik afpiller !!

link er ca. www.site.dk/sound/[album]/[track]
Avatar billede _k Nybegynder
07. juni 2004 - 16:28 #7
Jeg kan ikke komme igennem til det site. Men hvad er det præcis du vil? Der er jo rimeligt langt imellem en musikafspiller til et link i en tekst. Eller er det bare mig der er ved at blive gammel og ikke kan lure sammenhængen?
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
07. juni 2004 - 17:48 #8
hmm linket er bare det som skal genereres !! spørgsmålet er mere hvordan man går i gang med generering af flash filer i php !!! det er ikke til at findet noget på php.net
Avatar billede pyroman Nybegynder
07. juni 2004 - 19:54 #9
Hmm jeg tror ikke du kan generere de mest avancerede flash-filer med php. Jeg ved man kan lave simple swf-filer der fx bare indeholder et billede. Men ligefrem dynamisk tekst tror jeg ikke den kan klare, og heller ikke nogen form for actionscript!

Men altså du skal have fat i et specielt lib (library) som du installerer på serveren til den PHP program. Jeg aner ikke hvor man kan finde det henne, men jeg kan undersøge det...
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
07. juni 2004 - 20:03 #10
okay det må være noget i stil med!
php4-ming - Ming (SWF) module for php4

er du helt sikker på actionscript ikke er muligt !!?
Avatar billede pyroman Nybegynder
07. juni 2004 - 20:11 #11
Har fået dette link af morten fangel: (han skriver nok lige om lidt)

http://www.php.net/manual/en/ref.ming.php
Avatar billede pyroman Nybegynder
07. juni 2004 - 20:13 #12
...Og det ser sandelig ud som om den kan lave en masse actionscript! Meget mere avanceret end jeg troede! Men jeg fatter så bare nada af php :(
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
07. juni 2004 - 20:13 #13
kanon :o) tak
Avatar billede fangel Nybegynder
07. juni 2004 - 20:14 #14
Filip/Pyroman prikkede mit lige i siden... hæhæ

PHP kan godt generere SWF-filer, men jeg har faktisk ingen anelse om hvor advancerede de kan være... der findes to libs der kan lave dem...
1) SWF: http://www.php.net/manual/en/ref.swf.php
2) Ming: http://www.php.net/manual/en/ref.ming.php

SWF virker god ikke på Windows, og der udvikles ikke længere på den, så brug Ming i stedet...

Ang. Actions, så ved jeg ikke hvor meget den kan... der er fx SWFButton->addAction
http://www.php.net/manual/en/function.swfbutton.addaction.php

Som synes at kunne tilføre actions på buttons, og der er sikkert flere...

Umidbart vil jeg dog sige at det var nemmere at få PHP til at generere en ekstern actions-script fil og inkludere denne ind i Flash og så ud fra dette finde ud af hvad der skal gøres... (om ikke andet kan du vel smide en header("Content-Type: text/actionsscript") for at bilde den ind det er actionsscript...
Du kan også bruge loadVars() og bare overføre filnavne til Flash via PHP og GET method...

Morten
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
07. juni 2004 - 20:19 #15
det her er kanon !! mange tak for hjælpen .. skyd et svar afsted :o)
Avatar billede fangel Nybegynder
07. juni 2004 - 20:21 #16
gerne...
Avatar billede pyroman Nybegynder
07. juni 2004 - 20:26 #17
Her er et svar...

Den nederste af alle php-metoderne hedder "SWFTextField" - det er vist den du skal lege med for at lave et link. Aner ikke hvordan man placerer det og sætter de forskellige attributter og værdier for det. Ked af det sømand - php er ikke min stærke side :)
Avatar billede pyroman Nybegynder
07. juni 2004 - 20:27 #18
nåh.. jeg klarer den internt med morten med de point... vi deler bare...
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
07. juni 2004 - 20:28 #19
alletiders !! jeg takker og bukker !
ha det

/ Ivan :o)
Avatar billede _k Nybegynder
08. juni 2004 - 09:50 #20
..skal lige høre om du er klar over, at der findes betydeligt nemmere veje rundt om dit problem, end at installere et tvivlsomt 3.partskomponent på en server og scripte en hel fil igennem php?
Du kan i stedet hente dit link fra en php-side ind i en eksisterende Flash-fil og gøre med det hvad du vil.