Avatar billede siredward Nybegynder
07. juni 2004 - 12:41 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Noget er galt med min søgning

Ok, jeg bruger følgende kode til at søge i en tabel over produkter:

$search = "test";

$sql = "SELECT 'nick', 'title', 'desc' FROM cbproducts WHERE 'title' LIKE  '%$search%' OR 'desc' like '%$search%'";

$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());

while($row = mysql_fetch_row($res)) {
echo "id = $row[nick], title = $row[title], desc = $row[desc]<br>";
}

exit;

Men lige meget hvad jeg sætter $search til at være, så virker det ikke og den skriver intet. Nogen der kan se hvad jeg gør galt?

Mvh: Lauge Jepsen
Avatar billede chries Nybegynder
07. juni 2004 - 12:44 #1
prøv
while($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
Avatar billede dennismp Nybegynder
07. juni 2004 - 12:44 #2
$sql = "SELECT `nick`, `title`, `desc` FROM cbproducts WHERE `title` LIKE  '%$search%' OR `desc` like '%$search%'";
Avatar billede dennismp Nybegynder
07. juni 2004 - 12:45 #3
der skal ` rundt om feltnavne, ikke '
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. juni 2004 - 12:49 #4
Eller ingenting:
$sql = "SELECT nick, title, desc FROM cbproducts WHERE 'title' LIKE  '%$search%' OR 'desc' like '%$search%'";
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. juni 2004 - 12:49 #5
Ups der var en til:
$sql = "SELECT nick, title, desc FROM cbproducts WHERE title LIKE  '%$search%' OR 'desc' like '%$search%'";
Avatar billede siredward Nybegynder
07. juni 2004 - 15:41 #6
De to første ændringer var nødvendige, men nu virker det også. Hvis jeg så bare kunne få et svar fra jer :) ....

Mvh Lauge
Avatar billede dennismp Nybegynder
07. juni 2004 - 15:49 #7
svar
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. juni 2004 - 16:16 #8
Lige et tips: Brug ikke reserverede ord da der kan komme kludder i SQL-satsen. Tänker på desc.
Avatar billede dennismp Nybegynder
07. juni 2004 - 16:24 #9
... det er jo derfor det er quoted - så sker der ikke noget :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. juni 2004 - 16:46 #10
Jeg ved det Dennis, men det er alligevel en dårlig ide at bruge reseverede ord.
Avatar billede siredward Nybegynder
07. juni 2004 - 18:29 #11
ok, det skal jeg huske :)