Avatar billede bloood Nybegynder
17. februar 2001 - 20:28 Der er 7 kommentarer

seen script

jeg har et problem med mit seen script til min bot... den adder ikke nicks i min ini fil hvor den skal hente dem fra.....

#seen on
on 1:JOIN:#: { writeini -n seen.ini $nick date I saw $nick joining $chan at $asctime(hh:nntt) on $asctime(dd mmmm yyyy) $+ . }
on 1:QUIT:#: { writeini -n seen.ini $nick date I saw $nick quitting IRC at $asctime(hh:nn tt) on $asctime(dd mmmm yyyy) $+ , with the quit message $1- }
on 1:PART:#: { writeini -n seen.ini $nick date I saw $nick leaving $chan at $asctime(hh:nntt) on $asctime(dd mmmm yyyy) $+ . }
on 1:NICK:#: { writeini -n seen.ini $nick date I last saw $nick changing their nick to $newnick at $asctime(hh:nntt) on $asctime(dd mmmm yyyy) $+ . }
on *:TEXT:!seen*:#: {
  if ($2 ison $chan) && ($nick != $2) { .msg $chan 9 $2- is in the Channel 0(4 $chan 0) | halt }
  if ($2 == $me) { .msg $chan 9 If I\'m answering the question I\'m in the Channel 0(4 $chan 0) | halt }
  if ($nick == $2) && ($nick ison $chan) { .msg $chan 9 If you don\'t know where he is your 4Truly Stupid | halt }
  if ($readini seen.ini $2 date == $null) { .msg $chan 9Sorry 0(4 $nick 0)9 $+ 9 $2- Is not in my Memory. | halt }
  else { .msg $chan $readini seen.ini $2 date }
}
on 1:TEXT:!seen*:?: {
  if ($nick == $2) { .msg $nick 9 If you don\'t know where he is your 4Truly Stupid | halt }
  if ($readini seen.ini $2 date == $null) { .msg $nick 9Sorry 11( $nick ) $+ 9 $2- Is not in my Memory. | halt }
  else { .msg $nick $readini seen.ini $2 date }
}
#seen off
Avatar billede trasman Nybegynder
18. april 2001 - 23:26 #1
Du kan bare gå ind på www.mircx.com!

der har jeg fået mit seenscript fra!

siden kan stærkt anbefales der findes mange scripts, addons!
Avatar billede portris Nybegynder
31. oktober 2001 - 08:21 #2
prøv dette istedet...

http://www.mircscripts.com/cgibin/download.cgi?a=BLuE-Seen4.0.zip&v=5.9

og tryk på Download Now.. ;)
Avatar billede pizzaking Nybegynder
31. oktober 2001 - 08:26 #3
Jeg ville nok bytte
writeini -n seen.ini $nick .....
ud med
writeini seen.ini seenscript $nick ....
Avatar billede portris Nybegynder
01. november 2001 - 08:07 #4
ehmm... prøv med denne.. for den virker ;) :

On 1:LOAD:{
  .echo -a 4Hi there! :) Thanks for installing this ~seen script.
  .echo -a If you need any assistance, then look into the Text File that was included in this package.
  .echo -a To see your options, just right click in your Status or any Channel Window. You can also take a look in the Menubar at the top.
  .echo -a I wish you happy IRC\'ing :) Enjoy yourself!
}

menu status,menubar,channel {
  Seen Script
  .SeenScript On: .enable #seenscript | .echo -a 9Notice: Seen Script was enabled.
  .SeenScript Off: .disable #seenscript | .echo -a 9Notice: Seen Script was disabled.
  .SeenRecord On: .enable #seenrecord | .echo -a 9Notice: All actions in all channels are now being recorded into seen.ini.
  .SeenRecord Off: .disable #seenrecord | .echo -a 9Notice: No actions will be recorded into seen.ini
}

On 1:TEXT:!seen *:#:{
  if ($2 == $me) {
    /msg $chan $nick $+ , I really think that you need some glasses =)
    .goto end
  }
  elseif ($2 == $nick) {
    /msg $chan $nick $+ , don\'t tell me that you don\'t even know what your own nick is?!?
    .goto end
  }
  elseif ($2 ison $chan) {
    /msg $chan $nick $+ , why don\'t you take a look around the channel before looking to me for help? :) $2 is right here in $chan $+ !
    .goto end
  }
  else {
    if (($right($2,1) == ]) || ($left($2,1) == [)) { .set %seennick $replace($2,[,@) | .set %seennick $replace(%seennick,],~) }
    else { .set %seennick $2 }
    :inifile {
      .set -u5 %seenaction $readini seen.ini %seennick Action
      if (%seenaction == $null) { /msg $chan Sorry $nick $+ , but I have not seen $2 }
      if (%seenaction == join) {
        .set -u5 %jointime $readini seen.ini %seennick Time
        .set -u5 %joinchannel $readini seen.ini %seennick Channel
        /msg $chan $nick $+ , $2 joined %joinchannel $duration($calc($ctime - %jointime)) ago.
      }
      if (%seenaction == part) {
        .set -u5 %parttime $readini seen.ini %seennick Time
        .set -u5 %partchannel $readini seen.ini %seennick Channel
        /msg $chan $nick $+ , $2 parted %partchannel $duration($calc($ctime - %parttime)) ago.
      }
      if (%seenaction == quit) {
        .set -u5 %quittime $readini seen.ini %seennick Time
        .set -u5 %quitmessage $readini seen.ini %seennick Message
        /msg $chan $nick $+ , $2 quit IRC with the message %quitmessage $duration($calc($ctime - %quittime)) ago.
      }
      if (%seenaction == kick) {
        .set -u5 %kicktime $readini seen.ini %seennick Time
        .set -u5 %kickchannel $readini seen.ini %seennick Channel
        /msg $chan $nick $+ , $2 was kicked from %kickchannel $duration($calc($ctime - %kicktime)) ago.
      }
      if (%seenaction == nick) {
        .set -u5 %nicktime $readini seen.ini %seennick Time
        .set -u5 %nicknew $readini seen.ini %seennick Nick
        /msg $chan $nick $+ , $2 changed his/her nick to %nicknew $duration($calc($ctime - %nicktime)) ago.
      }
      if (%seenaction == text) {
        .set -u5 %texttime $readini seen.ini %seennick Time
        .set -u5 %textchannel $readini seen.ini %seennick Channel
        /msg $chan $nick $+ , $2 was last seen saying something in %textchannel $duration($calc($ctime - %texttime)) ago.
      }
      if (%seenaction == action) {
        .set -u5 %actiontime $readini seen.ini %seennick Time
        .set -u5 %actionchannel $readini seen.ini %seennick Channel
        /msg $chan $nick $+ , $2 was last seen performing an action in %actionchannel $duration($calc($ctime - %actiontime)) ago.
      }
  :end

On 1:JOIN:#:{
  if (($right($nick,1) == ]) || ($left($nick,1) == [)) { .set %seennick $replace($nick,[,@) | .set %seennick $replace(%seennick,],~) }
  else { .set %seennick $nick }
  .remini seen.ini %seennick
  .writeini seen.ini %seennick Action join
  .writeini seen.ini %seennick Channel $chan
  .writeini seen.ini %seennick Time $ctime
}

On 1:PART:#:{
  if (($right($nick,1) == ]) || ($left($nick,1) == [)) { .set %seennick $replace($nick,[,@) | .set %seennick $replace(%seennick,],~) }
  else { .set %seennick $nick }
  .remini seen.ini %seennick
  .writeini seen.ini %seennick Action part
  .writeini seen.ini %seennick Channel $chan
  .writeini seen.ini %seennick Time $ctime
}

On 1:QUIT:{
  if (($right($nick,1) == ]) || ($left($nick,1) == [)) { .set %seennick $replace($nick,[,@) | .set %seennick $replace(%seennick,],~) }
  else { .set %seennick $nick }
  .remini seen.ini %seennick
  .writeini seen.ini %seennick Action quit
  .writeini seen.ini %seennick Time $ctime
  .writeini seen.ini %seennick Message $1-
}

On 1:KICK:#:{
  if (($right($nick,1) == ]) || ($left($nick,1) == [)) { .set %seennick $replace($nick,[,@) | .set %seennick $replace(%seennick,],~) }
  else { .set %seennick $nick }
  .remini seen.ini %seennick
  .writeini seen.ini %seennick Action kick
  .writeini seen.ini %seennick Channel $chan
  .writeini seen.ini %seennick Time $ctime
}

On 1:NICK:{
  if (($right($nick,1) == ]) || ($left($nick,1) == [)) { .set %seennick $replace($nick,[,@) | .set %seennick $replace(%seennick,],~) }
  else { .set %seennick $nick }
  .remini seen.ini %seennick
  .writeini seen.ini %seennick Action nick
  .writeini seen.ini %seennick Time $ctime
  .writeini seen.ini %seennick Nick $newnick
}

On 1:TEXT:*:#:{
  if (($right($nick,1) == ]) || ($left($nick,1) == [)) { .set %seennick $replace($nick,[,@) | .set %seennick $replace(%seennick,],~) }
  else { .set %seennick $nick }
  .remini seen.ini %seennick
  .writeini seen.ini %seennick Action text
  .writeini seen.ini %seennick Time $ctime
  .writeini seen.ini %seennick Channel $chan
}

On 1:ACTION:*:#:{
  if (($right($nick,1) == ]) || ($left($nick,1) == [)) { .set %seennick $replace($nick,[,@) | .set %seennick $replace(%seennick,],~) }
  else { .set %seennick $nick }
  .remini seen.ini %seennick
  .writeini seen.ini %seennick Action action
  .writeini seen.ini %seennick Time $ctime
  .writeini seen.ini %seennick Channel $chan
}
Avatar billede pizzaking Nybegynder
01. november 2001 - 08:43 #5
portris>> hvor er det LIGE du har hugget det ? ;)
Avatar billede portris Nybegynder
01. november 2001 - 08:46 #6
hmm.. kan ikke huske men det virker ;)
Avatar billede pizzaking Nybegynder
01. november 2001 - 08:56 #7
det er vel også det vigtigste, selvom det du har kopieret svarer til bloood\'s + plus min lille ændring i writeini ... lol