Avatar billede tida Juniormester
07. juni 2004 - 10:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ændre indtast beløb til tekst format

Hvordan ændre jeg lettest en indtast kolonne med tal indtastet som beløb til istedet at være tekst

eksempelvis ønskes celleværdien

ændret til

'9223000
Avatar billede slo Nybegynder
07. juni 2004 - 10:36 #1
Marker kolonnen, tryk Ctrl-1 (eller vælg Formater/Celler). Vælg tekst.
Du får dog ikke en "pling" foran dit tal, men det er det nemmeste :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. juni 2004 - 10:36 #2
Du markerer alle tallene, højreklikker med musen og vælger Formatter celler. Sæt talformatet til "tal" uden tusindtalsseperator og 0 decimaler.
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. juni 2004 - 10:37 #3
Du kunne naturligvis også bare vælge tekst formatet... :-)
Avatar billede jkrons Professor
07. juni 2004 - 10:39 #4
Hvis du vil have ' med, må du nok køre en makro. Hvis dine tal skal opfattes som tekst, ikke som tal, er det nok nødvendigt.
Avatar billede tida Juniormester
07. juni 2004 - 10:40 #5
Det er ikke nok, det ændrer ikke de allerede indtastet tal....... Mit problem er at jeg har en matrix med tekst format og en anden kolonne med standard format, og disse elementer skal jeg bruge i en LOPSLAG's funktion, og der er det ikke nok alene at ændre formatet.....men nu har jeg lige fundet et funktion der hedder TEKST()....måske jeg kan bruge den i LOPSLAG
Avatar billede kabbak Professor
07. juni 2004 - 10:43 #6
sæt denne i en tom kolonne og træk den nedad

=TEKST(A1;0)
Avatar billede kabbak Professor
07. juni 2004 - 10:44 #7
Hvor A kolonnen er din talværdi
Avatar billede slo Nybegynder
07. juni 2004 - 10:47 #8
Og hvis du absolut skal have en pling med så skriver du:

=TEKST(A1;"'0")
Avatar billede bak Seniormester
07. juni 2004 - 11:01 #9
Du kan også bruge en lille makro
Marker dine tal og kør.

Sub Num2Text()
Dim c As Range
For Each c In Selection
    c = "'" & c.Value
Next
End Sub
Avatar billede tida Juniormester
07. juni 2004 - 11:24 #10
TEKST() fungerer i LOPSLAG.....d.v.s. formatet ændres og jeg kan teste i LOPSLAG, til gengæld står Excell og beregner konstant....har nogen en fornuftig forklarer herpå....det virker nærmest somom opgaven er for voldsom.
Avatar billede bak Seniormester
07. juni 2004 - 12:29 #11
hvordan ser dit lopslag ud ?
Avatar billede tida Juniormester
07. juni 2004 - 14:27 #12
Det er stort....for stort er jeg ret sikker på. Jeg har en matrix på mere end 9000 rækker og 8 kolonner....og så har jeg et ark der slå mange af rækkerne op...nok inærheden af halvdelen nå det kommer til stykket....det kan Excel ikke ret godt lide.
Avatar billede tida Juniormester
13. oktober 2005 - 14:54 #13
den klarede jeg vist selv