Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. juni 2004 - 01:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DVD Programmer.

Jeg startede med at bruge PowerDVD 5 som er en trail version hvor man kun kan se 30 min og høre 5 min lyd.. Så skiftede jeg til Real Player.. Men det virker kun hvis Power DVD 5 er installeret samtidig... Og der forekommer samme problem.. Altså den spiller også kun 5 min lyd og man kan kun se 30 min film. Nogle der kender et godt trick eller muligvis et andet program som er bedre...
Avatar billede miss-g Seniormester
07. juni 2004 - 01:56 #1
Jeg er godt tilfreds med WinDVD, men film-entusiaterne anbefaler tit BS-Player:
http://www.bsplayer.org/
Avatar billede miss-g Seniormester
07. juni 2004 - 01:57 #2
Phatlasse´s gode filmside - se nederst:
http://www.digitalempire.dk/links.shtml
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2004 - 08:55 #3
BSPlayer og Real Player lider af samme problem, nemlig at de er ikke til DVD og kun virker med DVD hvis du samtidigt har installeret et DVD-program, som f.eks. PowerDVD.

Der findes et gratis MPEG2 codec, men de fleste ville nok vælge bare at smide de få dollars en ordentlig afspille koster.
Avatar billede ird Praktikant
07. juni 2004 - 09:47 #4
Jeg bruger BSplayer og kender ikke til de problemer du omtaler elbarto
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2004 - 10:58 #5
BSPlayer kan ikke afspille DVD medmindre du har installeret en DVD-afspiller. Og sådan er det, fordi programudgiverne skal betale licens for at benytte MPEG2 afspillere.
Avatar billede justme Nybegynder
07. juni 2004 - 17:52 #6
Jeg benytter efterhånden kun "Zoomplayer" som jeg finder særdeles kompatibel med langt de fleste film-formater / codec. Og så gør det jo ikke noget at den også er gratis ;o http://www.inmatrix.com/zplayer/.
Ønsker du at smide et par dollars i nakken på programmet kan denne også købes i en pro version...
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2004 - 18:09 #7
Det er nu rigtig hvad el barto siger.
Hverken BSplayer eller ZoomPlayer kan afspille DVD skiver med mindre du har et MPEG2 codec installeret.

Der findes dog gratis MPEG2 coedcs, f.eks:
http://www.softpedia.com/public/cat/11/2/2/11-2-2-40.shtml

Det kan afspille mpeg2 filer, men om det vil æde en DVD skive ved jeg ikke.
Et gratis alternativ kunne være VLC playeren, fra Videolan som også afspiller DVD skiver gratis :-)

<klip>
VLC (initially VideoLAN Client) is a highly portable multimedia player for various audio and video formats (MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX, mp3, ogg, ...) as well as DVDs, VCDs, and various streaming protocols
</klip>
http://www.videolan.org/vlc/index.html

Bruger selv WinDVD, og selv om det koster lidt, så er det en genial afspiller til DVD skiver.

Men en ting er sikkert - bruger du TV-out til at se film med, så er ZoomPlayer klart at foretrække.....
Ingen anden player levere så godt billede på TV'et som den.
Avatar billede tiltop Nybegynder
09. juni 2004 - 17:02 #8
Windvd er et fremragende program, som jeg selv bruger. Der findes dog et utal af gode afspiller programmer derude. F.eks. http://www.film-dvd.com/dvd-software.php
Avatar billede miss-g Seniormester
24. juni 2004 - 17:39 #9
Hvad valgte du så? *S*
Avatar billede ThomasK Nybegynder
28. juni 2004 - 01:17 #10
Fandt ikke det jeg ledte efter.