Avatar billede jace Nybegynder
07. juni 2004 - 01:06 Der er 1 kommentar

Udvælge enkelte rækker med checkboxe, og udskriv på ny side

Jeg er ved at lave en hjemmeside, til et eksamensprojekt. På hjemmesiden skal det være muligt at bestille en eller flere varer, og derefter skal der trykkes godkend, og så skal de valgte vare vises med priser og beskrivelse. Siden kan ses her:
<a href="http://80.196.128.228/musicbox/index.php">MusicBox</a>

Som I kan se har jeg lavet hele designet, og alle produkterne der kan vælges imellem, ligger klar i en database. Under "produkter" er de hentet ind på siden ved hjælp af:
"$resultat = mysql_query("select * from produkter where type = 'DVD'");" og "while ($produkt = mysql_fetch_array($resultat)) { echo $produkt['navn'] }". Og det virker jo fint. Jeg har så sat en checkbox ud for hver af dem, så man kan krydse dem af, og Submit sit valg nederst. På den side som bliver kaldt, skal man så kunne se hele den række som hver vare fylder. (I tabellen ligger varerne på hver sin række, men nogle kolonner til disse ting: Navn, billede, beskrivelse, pris og type) - Hvordan skal koden se ud på den side som bliver kaldt, for at alle tingene om hver vare bliver vist?

(Jeg regner med at lave en tabel, hvor hver ting (navn, billede, pris, etc.) får sin egen celle.)
Og hvilket "name" skal jeg give mine checkboxe? - de skal vel i et array, så "vare[]" kan måske bruges?

Hvis I følger vejledning videre på siden, og vælger "dankort" ved betaling, kommer I til sidst til en faktura.php, hvor de valgte varer igen skal vises. Denne gang skal alle priserne desuden regnes sammen nede i bunden, så man kan se hvor mange penge man har brugt :)

(Jeg håber jeg har beskrevet det nok) :D

Mvh
Jacob Jensen
Avatar billede jace Nybegynder
07. juni 2004 - 02:32 #1
Jeg har lige lavet kildekode til en .txt, hvis det kan hjælpe til at forstå hvad jeg gerne vil lave:

http://80.196.128.228/musicbox/produkter.txt