Avatar billede popcorn Nybegynder
06. juni 2004 - 20:32 Der er 45 kommentarer

Programmere et lille program.

Hej.

Jeg vil høre om man kan finde et program på nettet som man kan programmere til at starte op i windows startmenu.

Og som vil fortælle brugeren hvad man skal tjekke som er vigtige.
Avatar billede bertelbrander Novice
06. juni 2004 - 22:45 #1
Som skal tjekke om HVAD er vigtig, er det windows update, vigtige emails fra kone og/eller kærster, ...
Avatar billede popcorn Nybegynder
06. juni 2004 - 22:53 #2
En boks som kommer frem hvergang og fortæller, at man skal huske EVT: At
Opdatere Windows.
Microsoft Patch (Sikkerhed)
Antivirus.
Firewall.
m.m
Avatar billede stefmeister Nybegynder
06. juni 2004 - 22:58 #3
Hvad med bare at skrive det i Notepad, og så sætte den til at åbne den fil f.eks. husk.txt hver gang computeren åbner?

Eller skrive det i Paint og sætte den til at åbne det billede når computeren starter? Så kan man heller ikke umiddelbart ændre det?
Avatar billede bertelbrander Novice
06. juni 2004 - 22:58 #4
Skal den blot vise det i en textbox ?
Er det det samme tekst hver gang?
Hvordan finder programmet ud af hvad der skal vises?
Hvilke Windows versioner skal det kunne køre på?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
06. juni 2004 - 22:59 #5
Er det til dig selv? Eller er det et du skal bruge til f.eks. at lægge ud på en skole eller lign.? For jeg tror godt jeg kan lave det, men må ikke hvis det f.eks. er til en skole eller lign.
Avatar billede bertelbrander Novice
06. juni 2004 - 23:03 #6
Eller blot en simpel bat-fil:

@echo off
echo Husk at opdate dine vira
echo Husk at instalere nye bugs fra Windows Update
pause

Du putter blot bat-filen i startup mappen.
Avatar billede popcorn Nybegynder
06. juni 2004 - 23:05 #7
Det er til mig selv.
Avatar billede popcorn Nybegynder
06. juni 2004 - 23:07 #8
bertelbrander>>

Den bat-fil du henviser til kan man da evt lave bat-filen med en form for skjult password. ?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
06. juni 2004 - 23:07 #9
kan godt lige prøve at bikse noget sammen.
Avatar billede popcorn Nybegynder
06. juni 2004 - 23:09 #10
Stefmeister>> Det er OK.
Avatar billede bertelbrander Novice
06. juni 2004 - 23:09 #11
Nej, man kan ikke umiddelbart sætte password på bat-filer.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
07. juni 2004 - 00:22 #12
Kan også hurtigt lave et lille program hvis du ikke for det løst

Vallemanden
prog@night.dk
Avatar billede popcorn Nybegynder
07. juni 2004 - 00:25 #13
Vallemanden>>
Du må gerne strikke et lille program sammen, så vil jeg kiggepå det. ?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
07. juni 2004 - 00:34 #14
oki det gør jeg, man har det nok ik' klar før i morgen formiddag, skal snart se på min dyne ;-)
Avatar billede stefmeister Nybegynder
07. juni 2004 - 00:37 #15
skal programmet selv ligge sig i startmappen eller er det ligemeget?
Avatar billede popcorn Nybegynder
07. juni 2004 - 00:37 #16
Vallemanden>>
Det er OK, jeg er på vej i seng, arbejdet kalder i morgen.
Avatar billede popcorn Nybegynder
07. juni 2004 - 00:39 #17
Stefmeister>>

Programmet må meget gerne selv ligge sig i startmappen.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
07. juni 2004 - 00:42 #18
ok så er det klart om 3 min
Avatar billede stefmeister Nybegynder
07. juni 2004 - 00:50 #19
Avatar billede vallemanden Nybegynder
07. juni 2004 - 07:16 #20
her er min version, dette er dog stadig en beta

http://www.night.dk/download/filer/noteIT_Setup.zip
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. juni 2004 - 07:56 #21
Prøv også denne færdig løsning - jeg tror det er den jeg bruger derhjemme til huskebeskeder til mine sønner. Du ved LEKTIER, BESKEDER, MADKASSEN, TØMME OPVASKER, ...

http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/Command_Shells/CmdMessage.html
Avatar billede popcorn Nybegynder
07. juni 2004 - 09:04 #22
vallemanden>>
Jeg kan ikke installere dit program, da du har lagt et password in i setupfilen. ???
Avatar billede popcorn Nybegynder
07. juni 2004 - 09:05 #23
Avatar billede vallemanden Nybegynder
07. juni 2004 - 09:11 #24
hvad er din mail?
Avatar billede popcorn Nybegynder
07. juni 2004 - 09:12 #25
Her er den.
preben.k.pedersen@stofanet.dk
Avatar billede vallemanden Nybegynder
07. juni 2004 - 09:13 #26
password sendt
Avatar billede popcorn Nybegynder
07. juni 2004 - 09:16 #27
vallemanden>>

Jeg takker for Password, og tjekker det
Avatar billede popcorn Nybegynder
07. juni 2004 - 09:30 #28
vallemanden>>
Det ser fint ud, men det ville være godt.

Hvis der var mulighed for at lave et linkhenvisning til de forskellige opdateringer.
samt en adminside, hvor man kan låse de forskellige, muligheder så det kun er linkkene der er åben.

Du er velkommen til at skrive på mailen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. juni 2004 - 20:15 #29
Her er så den jeg bruger...
http://www.rjlsoftware.com/software/utility/message/
Beskeder skrives i en 'dum' læsbar tekstfil.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
08. juni 2004 - 20:44 #30
hej jeg  tror at du bliver nød til at forklarer den admin side lidt bedre, jeg er nemlig ikke helt med på hvad du mener

men hvad med den som stefmeister har lavet?
Avatar billede popcorn Nybegynder
08. juni 2004 - 23:53 #31
stefmeister>>
Dit program er rigtig godt, men kan der laves en låsekode til programmet og tekstfilerne, så man ikke ved en fejl kommer til at lave noget skidt i filerne.

Låsekoden skal man kunne rette når man har lyst til det.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
09. juni 2004 - 12:23 #32
Kunne muligvis lavet et "under"-program som man skal bruge for at skrive i filerne, og så bliver de krypterede.

Eller muligvis så den skriver navnene og det der skal opdateres i Registreringsdatabasen, og så går programmet den vej ind og læser? Og så stadig have et under program der skriver til registreringsdatabasen?
Avatar billede popcorn Nybegynder
09. juni 2004 - 13:14 #33
stefmeister>>

Er det noget du vil prøve at lave til mig med krypterede filer.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
09. juni 2004 - 14:26 #34
ja, så istedet for at der står f.eks. Windows Update så står der jlkædjfi¨-v-s¨l`dl eller lign.
Avatar billede snie97 Nybegynder
09. juni 2004 - 14:31 #35
du kan også lave en genvej til 'net send COMPUTER_NAVN Husk at gøre ditten og datten'

COMPUTER_NAVN erstattes af din computers navn, og beskeden skrives umiddelbart efter...
Avatar billede popcorn Nybegynder
09. juni 2004 - 14:32 #36
stefmeister>>

Nej, det er nok ikke så godt at lave krypterede filer. Det er bedst at man kan se hvad man skal opdatere.

Eksempel:
Husk at lave en Windows Update.
Husk at tjekke Antivirus program.
Avatar billede popcorn Nybegynder
09. juni 2004 - 14:34 #37
snie97>>

Hvad mener du med det. Beskriv det venligst lidt mere.
Avatar billede snie97 Nybegynder
09. juni 2004 - 15:18 #38
net send kommandoen er indbygget i de nyere Windowsversioner til at sende små beskeder i alertboksene til andre computere på netværket...

Mange systemadministratorer bruger det til at sende loginbeskeder osv.
Avatar billede popcorn Nybegynder
09. juni 2004 - 15:22 #39
snie97>>

OK.

Hvor finder jeg den. ?
Gerne hele commando-stien.
Avatar billede snie97 Nybegynder
09. juni 2004 - 15:38 #40
aner det ikke... du skriver bare 'net send COMPUTER BESKED' enten i command prompten eller i 'Åbn/Run' menuen
Avatar billede stefmeister Nybegynder
09. juni 2004 - 15:53 #41
popcorn -> Jeg har ingen mulighed for at låse nogle filer, alle vil være tilgængelige i f.eks. notepad.
Avatar billede popcorn Nybegynder
09. juni 2004 - 16:00 #42
stefmeister>>

Ok.

Kunne man ikke bruge en database, og så låse den. (Det er kun en tanke)

Dit program er godt, men kunne boksen blive dobbelt brede.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
09. juni 2004 - 18:03 #43
Ja jeg kan godt lave den dobbelt så bred.

Jeg er ikke helt inde i det med database, så det kan jeg ikke.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
09. juni 2004 - 20:54 #44
hmm... spøjst min sidste kommentar er ikke blevet postet. Men her er den igen.

Jeg har lavet programmet sådan at der nu kommer en fil der hedder settings.huo, den første linie i den er bredden på programmet, den næste linie er højden af programmet.
Så kan du selv ændre i størrelsen. Og hvis du får den helt ødelagt, så kan du bare slette filen og så opretter den selv filen igen med bredden 600 og højden 360.

http://medlem.jubii.dk/ugyldig/husk.zip
Avatar billede vallemanden Nybegynder
04. november 2004 - 15:50 #45
HMMMM måske er det på tide at lukke dette spg