Avatar billede dm0108 Nybegynder
06. juni 2004 - 19:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave en ekstra kolonne forrest i et dataset??

Jeg vil gerne indsætte en placeringskolonne i et dataset. en kolonne som går fra 1 til antallet af records i datasettet.
Datasettet hentes som et udtræk fra en tabel.

dvs. en kolonne forrest i datasettet som angiver placering fra 1 til .....

kan man det??
Avatar billede sys64738 Nybegynder
06. juni 2004 - 19:58 #1
Øhhh... Nu kender jeg ikke din datasource, men jeg gætter på at det er noeget DB, så har du ikke en Primary Key med identity, der ?
Avatar billede dm0108 Nybegynder
06. juni 2004 - 21:31 #2
jeg har et nr som er primær nøgle
men det jeg gerne ville have sat ind var et tal som fra toppen af datasettet starter med 1 og derefter stiger ned efter.
Avatar billede sys64738 Nybegynder
06. juni 2004 - 22:33 #3
Måske dette kan hjælpe...

Dim dt As DataTable
dt = New DataTable("DataTable1")
Dim dc As DataColumn
dc = dt.Columns.Add("Kolonne1", System.Type.GetType("System.Int32"))
dc.AutoIncrement = True
dc.AutoIncrementSeed = 1
dc.AutoIncrementStep = 1
dc.ReadOnly = True
Avatar billede burningice Nybegynder
14. juni 2004 - 12:10 #4
dm0108>> er det for at få numre på dine rækker i et datagrid?
Avatar billede dm0108 Nybegynder
15. juni 2004 - 12:16 #5
ja det kan man godt sige
Datasettet hentes sorteret ind, der sorteres på tid.
Avatar billede burningice Nybegynder
21. juni 2004 - 23:07 #6
tænker du på en løsning ala det her? http://www.burningice.dk/eksperten.dk/311024/webform1.aspx
Avatar billede dm0108 Nybegynder
22. juni 2004 - 07:43 #7
Ja det kunne det være, bare uden item.
Avatar billede burningice Nybegynder
22. juni 2004 - 15:33 #8
du bruger ItemDataBound-eventen, som f.eks. her:

public void Item_Bound(object sender, DataGridItemEventArgs e)
        {
            //antal items på siden (stiger for hver gang Item_Bound bliver kørt)
            int count = dgSearchResult.Items.Count;

            //beregner index ud fra count
            int index = count - 1;

            //hvis index er under nul skal proceduren afbrydes
            if (index < 0)
            {
                return;
            }

            //beregner recordnr ud fra count
            int recordnr = count;

            //hvis paging er slået til skal vi huske at lægge det antal records til som er på de foregående sider
            if (dgSearchResult.AllowPaging || dgSearchResult.AllowCustomPaging)
            {
                int recordsprpage = dgSearchResult.PageSize;
                int page = dgSearchResult.CurrentPageIndex;
                recordnr += (page*recordsprpage);
            }

            //skriver recordnr ud i celle 0 i den rigtige linjer, fundet ud fra index
            dgSearchResult.Items[index].Cells[0].Text += recordnr.ToString();
        }
Avatar billede dm0108 Nybegynder
30. januar 2006 - 12:25 #9
Jeg har ikke fået en løsning som virkede i mit tilfælde