Avatar billede ur_doom Nybegynder
06. juni 2004 - 16:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

service pack 2 til xp, problemer med internettet

Jeg har lige installeret Service pack 2 til mit windows xp pro eng.  og nu virker mit internet ikke mere, jeg kan ikke gå på internettet igennem internet explore eller mozilla firefox, det eneste jeg kan komme på internettet med er steam. jeg ved ikke om det kan være fordi at jeg har en router med firewall, men jeg har prøvet at slå firewallen i service packen fra og til.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juni 2004 - 18:24 #1
Servicepack 2 er da ikke ude endnu ?
Er du betatester for Microsoft ?
Avatar billede arlet Juniormester
06. juni 2004 - 18:38 #2
tonnybrandt -> Den kan man da hente flere steder på nettet..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juni 2004 - 19:24 #3
arlet -> ok, jeg troede ikke at alm. brugere kunne hente den.

Da du tidligere har kunnet gå på internettet med din hardware firewall kan det ikke være der problemet skal findes. Jeg er ikke sikker på om Steam bruger tcp eller udp, men ihvertfald skal du slå firewallen i windows fra. Dernæst ville jeg afinstallere netkortet, genstarte og lade windows installere det igen. Hvis der er gået noget galt i tcp/ip stakken får du den genopfrisket på denne måde.

Check bagefter at der er hul igennem til internettet ved at fyre disse kommandoer af:
ipconfig
(viser din ipaddresse m.m.)
ping www.novell.com
(Får du svar virker dns)
telnet www.novell.com 80
(Får du et blank sort billede, skriver du GET og trykker enter. Der flyver så en masse tekst forbi, og det viser at du kan gå på websider på internettet. Når du skriver GET vises der intet på skærmen. Dette er normalt. Der sker først noget når du trykker enter)

Prøv det først, og vend tilbage med hvad der gik godt og hvad der ikke gjorde.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juni 2004 - 19:26 #4
Ovenfor nævnte kommandoer skal alle fyres af i en dosboks. Det fik jeg ikke skrevet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2004 - 19:39 #5
ur_doom> SP2 er beta, så lav en systemgendannelse til før du installerede den!
Avatar billede ur_doom Nybegynder
13. november 2005 - 13:19 #6
Ikke aktuelt længere