Avatar billede abekatzen Nybegynder
06. juni 2004 - 15:34 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

php hjælp med safe_mode = off og register_globals = off.

Hvordan skal følgende skrives i safemode off og globals off?
$file = basename ($PHP_SELF);

kan man i det hele taget?

og hvordan logger man ip osv:
    $hostname = gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR']);
    $IP = getenv("REMOTE_ADDR");
    $browser = getenv("HTTP_USER_AGENT");
hvordan kan man lave ovenstående? hvis man kan?

mvh Henrik
Avatar billede dennismp Nybegynder
06. juni 2004 - 15:44 #1
$_SERVER['PHP_SELF'];
$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$_SERVER["HTTP_USER_AGENT"]
Avatar billede whatever Nybegynder
06. juni 2004 - 15:44 #2
Ip kan du hente med $_SERVER["REMOTE_ADDR"] og browseren med $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"], altså:

$IP = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];
$browser = $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"];
Avatar billede dennismp Nybegynder
06. juni 2004 - 15:46 #3
du kan evt lave et lille script
<?php phpinfo(); ?>

og så kigge deri.. Der kan du nemt se hvad $_SERVER indeholder (der står bare ikke $_SERVER men _SERVER)
Avatar billede abekatzen Nybegynder
06. juni 2004 - 17:34 #4
Tak for svarene. Det hjalp :-)

Har lige et andet spørgsmål også:

Jeg har lavet en række cookies:
    setcookie("cookie[0]", "$session", time() + 3600, '/');
    setcookie("cookie[1]", "$password_cypt", time() + 3600, '/');
    setcookie("cookie[2]", "$username", time() + 3600, '/');
    setcookie("cookie[3]", "$hostname", time() + 3600, '/');
    setcookie("cookie[4]", "$IP", time() + 3600, '/');
    setcookie("cookie[5]", "$browser", time() + 3600, '/');
    setcookie("cookie[6]", "$refer", time() + 3600, '/');
    setcookie("cookie[7]", "$password", time() + 3600, '/');

Mit spørgsmål er så hvordan jeg får værdien for hver enkelt cookie gemt i en variabel på en anden side end den hvor den er sat?

har prøvet med:
$0 = $_COOKIE['InvoiceMaster[0]']

nogen forslag?

og opret et svar denne gang så jeg kan give point :-)
Avatar billede dennismp Nybegynder
06. juni 2004 - 17:38 #5
$0 = $_COOKIE['InvoiceMaster'][0];
Avatar billede whatever Nybegynder
06. juni 2004 - 17:38 #6
Mener ikke at variable navne kan starte med et tal. Men prøv dette:

$cookie0 = $_COOKIE['InvoiceMaster'][0];
Avatar billede dennismp Nybegynder
06. juni 2004 - 17:38 #7
Måske burde du overveje at bruge $_SESSION istedet?
Avatar billede whatever Nybegynder
06. juni 2004 - 17:41 #8
For at dit script vil virke, skal du have styr på navnene på dine cookies:

setcookie("InvoiceMaster[0]", "$session", time() + 3600, '/');
setcookie("InvoiceMaster[1]", "$password_cypt", time() + 3600, '/');
setcookie("InvoiceMaster[2]", "$username", time() + 3600, '/');
setcookie("InvoiceMaster[3]", "$hostname", time() + 3600, '/');
setcookie("InvoiceMaster[4]", "$IP", time() + 3600, '/');
setcookie("InvoiceMaster[5]", "$browser", time() + 3600, '/');
setcookie("InvoiceMaster[6]", "$refer", time() + 3600, '/');
setcookie("InvoiceMaster[7]", "$password", time() + 3600, '/');

har prøvet med:
$cookie0 = $_COOKIE['InvoiceMaster'][0];
Avatar billede dennismp Nybegynder
06. juni 2004 - 17:48 #9
Godt set.. Derfor bør man altid bruge error_reporting(E_ALL); når man koder :)
Avatar billede abekatzen Nybegynder
06. juni 2004 - 20:13 #10
mange tak for hjælpen begge to. :-) Har fået løst mine problemer.