Avatar billede oliverg Nybegynder
05. juni 2004 - 21:48 Der er 6 kommentarer

plus med en

Hey alle sammen! :D

Jeg er lige ved og dø over denne kode, det viker sku ikke :S så blev nød til at spørge her!

<?php

include('incdb.php');

        $ind = time();
        $yt = time();
        if($_GET["logger"] == login) {
            $res = mysql_query("select * from tiddif");
                while($tid = mysql_fetch_array($res)) {
                    echo "Du har været online i " . $tid["total"] . " sekunder.<br>";//$tid["total"] er differencen mellem login og logud tiden
                    $timer = floor($tid["total"]/3600);//online timer regnes ud ved division af $tid["total"] med 3600, som er antal af sekunder på en time
                    $minutter = $tid["total"]%3600 . "<br>";//minutterne der er tilovers ved division med 3600, findes ved brug af % som divisionstegn
                    echo "Det er det samme som " . $timer . " timer, " . floor($minutter/60) . " minutter og " . $minutter%60 . " sekunder.<br>";//samme fremgangsmåde som ved minutter

                    }

            mysql_query("update tiddif set logintid=$ind where id=1");//her opdateres feltet logintid ved login
      } elseif($_GET["logger"] == ud) {
            mysql_query("update tiddif set logudtid=$yt where id=1");
            mysql_query("update tiddif set total=total+(logudtid-logintid)where id=1");
            $point = floor($tid[total]/600);
            mysql_query("update tiddif set pointfelt=pointfelt+$point");
        }

?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>point og tid</title>
</head>
<body>

<br>
<a href="<? $_SERVER["PHP_SELF"];?>?logger=login">Login</a><br>
<a href="<? $_SERVER["PHP_SELF"];?>?logger=ud">Ud</a>

</body>
</html>
Avatar billede dennismp Nybegynder
05. juni 2004 - 22:05 #1
Hvad er problemet?
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. juni 2004 - 22:12 #2
Du bruger ECHO uden for BODY???
Avatar billede oliverg Nybegynder
05. juni 2004 - 22:14 #3
jeg bruger koden sådan:

<?php
session_start();
?>
<html>
<head>

</head>

<body bgcolor="#D0DBB3">

<?php
include("db.php");
mysql_query("DELETE FROM online WHERE brugernavn = '$brugernavn'") or die (mysql_error());

$ind = time();
        $yt = time();

            mysql_query("update users set logudtid=$yt where brugernavn = '$brugernavn'") or die (mysql_error());
            mysql_query("update users set total=total+(logudtid-logintid) where brugernavn = '$brugernavn'") or die (mysql_error());
?>
  <script language="javascript">
java script:setTimeout(parent.top.window.close, 5000)
</script>

</body>
</html>

Det virker bare ikke... Den updater ikke pointfelt :S
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. juni 2004 - 22:20 #4
Mener du det felt som hedder TOTAL?
Avatar billede dennismp Nybegynder
05. juni 2004 - 22:31 #5
Hvor kommer $brugernavn fra ?

.. har du register_globals slået til?
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2005 - 08:35 #6
Lukketid?