Avatar billede throwman Nybegynder
05. juni 2004 - 18:53 Der er 5 kommentarer

Opsætning af CS servere

Har planer om at sætte en 8 mbit CyberCity forbindelse til at køre Cs servere... Hvad er fremgangsmåden altså hvad skal bruges... Hver server skal have et loft på 16 spiller... Så hvor mange vil der sådan ca. skulle sættes op hvor det stadig køre stabilt... ?

På forhånd tak
---Throwman
Avatar billede throwman Nybegynder
05. juni 2004 - 18:54 #1
Skulle = kunne
Avatar billede popsy Novice
05. juni 2004 - 19:13 #2
Snakkede med en ven som er ved www.gamehotel.dk og han sagde følgende:
Regn med 6kb pr spiller pr sekund, og så er det jo bare at gå i gang med at gange op :)

Men du skal også regne med ting som f. eks. dos attacks, hvor et overskud af båndbredde er absolut vigtigt :)
Avatar billede popsy Novice
05. juni 2004 - 19:15 #3
Husk at du måske ikke har 8 mbit i upstream, hvis du kun har 768 kbit der, så er det jo den du skal regne ud efter.
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
05. juni 2004 - 19:18 #4
12 spillere har jeg haft på en linux maskine med adsl 2048/512
underligt nok gik den kun med til 10 på min windows, sikkert nok fordi jeg gør mest i linux, og havde fumlet i det med windows :-)
Avatar billede popsy Novice
23. juni 2004 - 02:30 #5
Har du fundet en løsning på problemet?
Smider et svar i tilfælde af at mine input kunne bruges :)