Avatar billede ossy Nybegynder
04. oktober 1999 - 10:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Probs med initial value i text area :-(

jeg har problemer med at hente data fra en db ind i et text area-felt - hvis jeg koder sådan:
textarea name="beskr" cols="48" rows="10" "><%=RS("beskrivelse")%></textarea> - bliver text area-outputtet en masse html-kode.

Hvad gør jeg galt her???

Ossy
Avatar billede ossy Nybegynder
04. oktober 1999 - 10:38 #1
og det skal lige siges, at der ikke ligger en text i db'en, der ser sådan ud ;-) Det ser nærmere ud til at den skriver resten af kilde-koden i text area-feltet i stedet for db'ens text og resten af siden bliver heller ikke vist...
Avatar billede meyer Nybegynder
04. oktober 1999 - 10:47 #2
Prøv med:

<textarea name="beskr" cols="48" rows="10"><%=RS("beskrivelse")%></textarea>

Meyer
Avatar billede cbp Nybegynder
04. oktober 1999 - 10:48 #3
Det er fordi du har et " for meget. Denne linie vil virke:

<textarea name="beskr" cols="48" rows="10"><%=RS("beskrivelse")%></textarea>
Avatar billede ossy Nybegynder
04. oktober 1999 - 10:54 #4
did it myself...sorry ;o)
Avatar billede pingo Nybegynder
04. oktober 1999 - 11:07 #5
ossy: det er sku' noget fis!

at afvise et korrekt svar og lave et selv og så acceptere det!

Så skal du sku' lukke tråden FØR der kommer svar!
Avatar billede s Nybegynder
04. oktober 1999 - 19:43 #6
Det er jo på sin vis totalt ligegyldigt om du selv har ordnet det når meyer og cbp er kommet med de rigtige svar
Avatar billede ossy Nybegynder
04. oktober 1999 - 20:45 #7
hey!!! sorry...jeg lavede et svar før jeg så de andres, ok?!? Hvis det drejer sig om point-rytteri, så be my guest! Jeg opretter så et spørgsmål til meyerr og cbp - will that settle the score??? Jeg var sgu da bare glad for at jeg selv klarede det!

Endnu engang undskyld!

Ossy