Avatar billede hakio Novice
04. juni 2004 - 20:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brug af WindowListener til at lukke database forbindelse

Når der klikkes på X'et i hjørnet af min GUI ønsker jeg at forbindelsen til databasen samtidig lukkes. Jeg har følgende :

Jeg har prøvet at følge Java Toturial og andres kode, men uden held. Resultatet var ikke kønt rent kodemæssigt og meget rodet, så har undladt at paste det ind her. Hvis ønsket af nogen kan jeg godt indsætte det.

public class Run {

    public static void main(String[] args) throws Exception {

        UIManager.setLookAndFeel("com.sun.java.swing.plaf.windows.WindowsLookAndFeel");

        try {
            Class.forName("org.postgresql.Driver");
            this.con = con = DriverManager.getConnection("jdbc:postgresql://localhost/xxxxx", "xxxxx", "");
        } catch (Exception e) {
            e.printStackTrace();
        }

        UdskrivInterface udskrivRef = new Udskriv(); //reference til datalagets uddkrivnings klasse
        DataInterface dataRef = new Data(con, udskrivRef); //reference til datalaget
        FunkInterface funkRef = new Funk(dataRef); //reference til funktionalitetslaget

        JFrame frame = new JFrame("DØK Administrationsprogram");

        //Sikrer at vi har pæne vindue-dekorationer
        JFrame.setDefaultLookAndFeelDecorated(true);
        GUI newContentPane = new GUI(funkRef);
        newContentPane.setOpaque(true);
        frame.setContentPane(newContentPane);

        //Vis vinduet
        frame.pack();
        frame.setVisible(true);
        frame.setDefaultCloseOperation(3);

    }
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2004 - 20:46 #1
Er det ikke bare:

        frame.addWindowListener(new WindowAdapter() {
            public void windowClosing(WindowEvent e) {
                con.close();
                System.ext(0);
            }
        });

?
Avatar billede dsp82 Nybegynder
04. juni 2004 - 20:47 #2
var meningen med Døk eksamen ikke at den skulle vise ens evner i java? Nu husker i vel at sætte eksperten.dk som kilde plus henvisning til spørgsmålet.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2004 - 20:49 #3
Der mangler iøvrigt et 'i' i System.exit(0) ...
Avatar billede hakio Novice
05. juni 2004 - 12:59 #4
Jo...det var det 'bare' faktisk! Havde fået rodet mig ud i noget grumme noget med min løsning,  men det jo helt åbenlyst egentligt når man ser på det dagen derpå :o)
men værs'go da - 50 'nemme' point til dig ;)

dsp82 -> jo, det er vel meningen med DØK studiet. men jeg ser ik noget i vejen for at bruge eksperten.dk. Og ja, eksperten.dk er en kilde som så meget andet.
Avatar billede hakio Novice
05. juni 2004 - 13:00 #5
hovsa... læg lige et svar arne - så får du pointene
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2004 - 13:14 #6
svar