Avatar billede spookym Nybegynder
04. juni 2004 - 19:05 Der er 9 kommentarer

Alert box med mysql fejl i?

Hejsa

Jeg ved ikke om det er det rigtig sted jeg poster det her spørgsmål.
Men kan man på en eller anden måde få lavet en alert box hvor en mysql fejl kommer frem ?

Det er fordi jeg har en side der tjekker om et brugernavn er taget i databasen. Felttet brugernavn i databasen er UNIQUE. Fejlen kommer frem, men den bliver vidst på hele siden. jeg bruger mysql_error for at få den frem.

Så kan man lave en alert box der viser at det brugernavn er taget ?
Avatar billede thb Nybegynder
04. juni 2004 - 19:12 #1
<?
$sql = mysql_query("SELECT * FROM tabel") or die("<script>alert('". mysql_error() ."');</script>");
?>

Jeg tror at du kan gøre sådan... Har ikke lige prøvet det..

Thomas
Avatar billede spookym Nybegynder
04. juni 2004 - 19:16 #2
Det ser ikke sådan ud.
Jeg for en "tegnet ) var ventet
Avatar billede spookym Nybegynder
04. juni 2004 - 19:30 #3
Der ser ud til at virke nu:
or die("<script type=\"text/javascript\">alert(\"".mysql_error()."\");</script>")

Ved du så hvorfor siden ikke loader tilbage til sig selv igen ? der bliver bare vist en hvis side
Avatar billede thb Nybegynder
04. juni 2004 - 19:31 #4
Det er vel pga fejlen... mysql_error() bliver jo brugt når der er fejl i din query...

Thomas
Avatar billede spookym Nybegynder
04. juni 2004 - 19:33 #5
Okai.
Tak for hjælpen.
Vil du have pointne ?
Avatar billede dava Nybegynder
04. juni 2004 - 22:50 #6
Siden loader ikke sig selv igen fordi den "dør" (altså stopper med at køre scriptet) ved "or die(...)".
Avatar billede spookym Nybegynder
04. juni 2004 - 23:03 #7
Ja det fandt jeg også ud af
Der er vel ikke noget man kan gøre ?
Ud over ikke at bruge or ide
Avatar billede sukos Juniormester
05. juni 2004 - 09:25 #8
Nu det er en brugerside du har gang i, bruger du så sessions?

$sql = "INSERT INTO `usertable` (`name`, `pass`, `email`) VALUES ('". $_POST["name"] ."', '". $_POST["pass"] ."', '". $_POST["email"] ."')";

if(mysql_query($sql)) {
$_SESSION["besked"] = "Du er nu oprettet";
}else{
$_SESSION["besked"] = "Brugernavn er desværre optaget";
}

Længere ned på siden, kan du så tjekke om den session er sat, og er den det, så lav din alertbox
Avatar billede spookym Nybegynder
18. august 2010 - 13:10 #9
sd