Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
04. juni 2004 - 10:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere poster, uden while

Jeg vil gerne hente flere poster ud af en database (mysql) og placere dem hvor jeg har lyst til. Det er jo nemt nok når man kun henter en enkelt række, men jeg vil altså hente flere.

Normalt bruger man jo så WHILE til at udskrive dem, men jeg vil ha mulighed for at placere dem lige hvor jeg har lyst (ikke lige efter hinanden, som det er tilfældet med WHILE).

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
04. juni 2004 - 10:49 #1
du kan køre dem ind i et array med while'en også tilgå data'erne derfra som du vil :o)
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
04. juni 2004 - 10:57 #2
Hmmm... Det var faktisk også noget i den stil jeg havde forestillet mig. Er du frisk på at komme med et eksempel? Jeg er ikke så haj til arrays...
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
04. juni 2004 - 11:05 #3
klart !!

while ($result_array = $mysql_fetch_array( bla lba))
{
$cache_array[] = $result_array;
}

el.

{
$username[] = $result_array[username];
$password[] = $result_array[password];
}

med den øverste får du et multidimensionelt array..
Du kan bruge alle array functioner som f.eks count, search (giver dig en key værdi tilbage)

brug f.eks denne her til at få styr og overblik over arrayet ! det er et kanon værktøj

print '<pre>';
print_r($cache_array);
print '</pre>';
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
04. juni 2004 - 11:20 #4
præcis! læg da et svar
Avatar billede --ivanhoe-- Nybegynder
04. juni 2004 - 11:22 #5
nå ja :o) glad for du ku bruge det