Avatar billede intel4ever Nybegynder
04. juni 2004 - 09:42 Der er 11 kommentarer

Including files C#/ASP.NET

Hej.

Jeg er ved at konvertere en gammel asp 6.0 side til ASP.NET/C# og jeg kan ikke lige finde udaf hvordan man includere filer i .net i forhold til asp 6.0

MVH. René Kvist
Avatar billede clausjul Nybegynder
04. juni 2004 - 09:45 #1
Avatar billede intel4ever Nybegynder
04. juni 2004 - 09:49 #2
hmm måske men det eneste jeg vi er at lave en tom fil med alle min funktioner som skal bruges på alle sider hvorfor har de dog valgt at fjerne #include.
Avatar billede dj Nybegynder
04. juni 2004 - 10:15 #3
Fordi include arbejder på et helt forkert abstraktionsniveau i forhold til ASP.NET.
Samme forskel som mellem includes i C++ og måden man gør det på i f.eks. Java/C# der er langt mere objekt orienteret.

Det du leder efter er noget ala dette (desværre VB kode, kunne ikke lige finde et bedre eksempel): http://www.aspfree.com/c/a/ASP.NET/ASP.NET-Architecture-2/4/

Men ellers så slå PlaceHolder controllen op i din dokumentation.

Til det med at inkludere nogle metoder på alle sider, så kan det anbefales at du nedarver Page og UserControl klasserne og skriver dine metoder deri og så istedetfor at lade alle dine sider nedarve fra Page/UserControl, så lad dem nedarve fra din egen udgave af Page/UserControl klasserne.
Avatar billede burningice Nybegynder
04. juni 2004 - 10:21 #4
asp 6.0 ? hvad er det for en version? never heard of it
Avatar billede intel4ever Nybegynder
04. juni 2004 - 10:29 #5
dj: okay hvordan gør jeg det.

cyberfessor: jeg mente MS Visual Studio 6.0 til at skrive det i.
Avatar billede intel4ever Nybegynder
04. juni 2004 - 10:32 #6
jeg har prøvet at lave noget alla dette men .NET siger bare at Namespacet register ikke eksistere: Register TagPrefix = "ASPNETsbtn" TagName=RegisterClient"
Avatar billede burningice Nybegynder
04. juni 2004 - 10:50 #7
hvis det er fordi at du har en masse generelle metoder, så skal du bare smide dem i en classe som du kan bruge foreskellige steder fra, et såkaldt Business Logic-layer

hvis det er UI-relaterede ting, så skal det rigtig nok enten i en usercontrol, eller du kan nedarve en af de allerede eksisterende kontroller der findes.
Hvis du vælger den første, så inkluderer du den på denne måde: <%@ Register TagPrefix="UserControl" TagName="Login" Src="login.ascx" %>
Avatar billede intel4ever Nybegynder
04. juni 2004 - 11:02 #8
cyberfessor: det er kun en funktion ren kode men den skal bruge nogle variabler fra hoved programmet, der er noget med at man kan lave references eller sådan noget. hvor skal jeg skrive: <%@ Register TagPrefix="UserControl" TagName="Login" Src="login.ascx" %> jeg skriver i c#
Avatar billede burningice Nybegynder
05. juni 2004 - 07:05 #9
register-tagget bruges KUN til Usercontrols og Webcontrols, altså UI-relaterede kontroller. Hvis det er ren kode, så læg det i dit business logic-lag. Her kan du evt. overføre variabler fra hovedprogrammet som argumenter når du kalder dine metoder.
Avatar billede intel4ever Nybegynder
07. juni 2004 - 07:47 #10
cyberfessor: okay kan du også fortæke mig nogenlunde hvordfan jeg gør, jeg er ikke vandt til alt det objekt programmering.
Avatar billede burningice Nybegynder
07. juni 2004 - 13:44 #11