Avatar billede krak Nybegynder
03. juni 2004 - 13:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Visning/sammenligning af flere XML-filer

Jeg har en række autogenererede XML-filer. Ideen er at jeg skal lave et xsl-dokument, der kan vise indholdet af een fil, og et andet xsl-dokument, der kan sammenligne flere filer og lave statistik på udvalgte oplysninger.

Normalt har jeg indskrevet i XML-filen, hvilken xsl-fil der hører til, men det kan jeg ikke i dette tilfælde, da de er autogenererede.

Hvordan kan man få xsl-dokumentet til at hente oplysninger fra en bestemt (eller flere) konkrete XML-dokumenter?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 20:49 #1
Yep - du kan bruge "document()" funktionen, f.eks. sådan her:

...
<xsl:apply-templates select="document('tasklist.xml')/tasks/task[@category = 'muchas.importante']" />
...

/CS
Avatar billede krak Nybegynder
04. juni 2004 - 10:20 #2
Og hvordan får man dokumentet vist? Vil det være en ide, at lave eks. et html-dokument, der kalder xsl-filen? Eller hvordan er det nemmest og bedst?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2004 - 10:49 #3
Hvis du i dit hoved-XSLT bruger <xsl:include href="extra-stylesheet.xsl" /> til at inkludere stylesheets med templates for de elementer der genereres i dine XML filer, så er ovenstående <xsl:apply-templates /> nok til at starte outputtet.
Avatar billede krak Nybegynder
04. juni 2004 - 11:30 #4
Hmm... Jeg kan ikke lige få det til at virke... Kan du ikke give et fuldt eksempel? Giver gerne ekstra points...

Hvis nu XML-filen ser sådan ud:
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<oplysninger>
  <person>
    <fornavn>Susanne</fornavn>
    <efternavn>Hansen</efternavn>
  </person>
  <husdyr>
    <navn>Fido</navn>
  </husdyr>
</oplysninger>

og en xsl der begynder sådan:
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" version="1.0">
<xsl:template match="/">

<html>
<head>

<style type="text/css">
.. her kommer css...
</style>

</head>
<body>
... her kommer listen...
</body>
</html>
</xsl:template>

Pointen er, at jeg gerne vil kunne hive bestemte data ud af XML-filen...
Avatar billede krak Nybegynder
15. juni 2004 - 14:05 #5
Desværre ikke noget brugbart... Lukker.