Avatar billede slowaterz Nybegynder
03. juni 2004 - 07:40 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

SQL kommando til at udvide primær nøgle

Jeg har en tabel med en primær nøgle, som kun består af en kolonne. Jeg skal have udvidet den til at indeholde to kolonner.

Jeg har fundet frem til følgende :

ALTER TABLE tbl_name MODIFY CONSTRAINT con_name PRIMARY KEY (col_name1, col_name2)

Men denne kommando genererer fejlen :

ORA-00933: SQL command not properly ended

lige efter "con_name"
Avatar billede teepee Nybegynder
03. juni 2004 - 10:06 #1
Prøv evt. bare at droppe og create en ny constraint.
Avatar billede slowaterz Nybegynder
03. juni 2004 - 14:46 #2
teepee <<<  Udfordringen er netop at finde en måde at gøre det på uden at droppe den eksisterende constraint ...
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. juni 2004 - 16:10 #3
Avatar billede slowaterz Nybegynder
08. juni 2004 - 13:46 #4
teepee <<< Det var ikke helt det, jeg ledte efter, men hvis der ikke findes et svar, som passer 100% ... Jeg vil dog ikke give alle point.

Her er, hvad jeg endte med at bruge :

ALTER TABLE tbl_name DROP PRIMARY KEY;

ALTER TABLE tbl_name ADD PRIMARY KEY (col_name1, col_name2);

COMMIT