Avatar billede larsliin Nybegynder
02. juni 2004 - 20:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Variabel fra asp.net til flash videre til asp.net

Hej Eksperter
Hvordan sender man en variabel (eksempelvis fra TextBox) til en flash-film og igen videre til en næste asp.net side? Jeg bruger c#.
Avatar billede _k Nybegynder
02. juni 2004 - 21:58 #1
Du kan hente variable ind i din Flash-film igennem embed-koden. Dvs. at du i dit serverside script får proppet variablen ind, så den kommer til at se nogenlunde sådan her ud:

<EMBED src="dinFlashFil.swf?dinVariabel=indholdet af din variabel" quality=best bgcolor=#666666  WIDTH="700" HEIGHT="500" NAME="dinFlashFilm" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>

.... så vil variablen være at finde på main timeline i Flash.

Den anden vej er det lige så simpelt. Du kan f.eks. bruge getURL til at kalde en af din skarpe sider med:
getURL("navnetPåDinSide.sharp?variabel=her er min variabel", _new); // og nej, jeg kender ikke endelsen på en c# il ;)

Du vil måske hellere kalde variablen med LoadVars-objektet. Det indeholder en bunke praktiske metoder og åbner ikke et nyt vindue som getURL. Giv det et kig.
Avatar billede larsliin Nybegynder
02. juni 2004 - 22:23 #2
Tak for svaret!
ka' du gi' et eksempel, er ret grøn i asp.net. Det er mest fra .net til Flash-filmen der mit problem. Har nogenlunde styr på den sidste del af problemet.
Avatar billede _k Nybegynder
02. juni 2004 - 23:32 #3
Så spørger du vist i den forkerte kategori. Jeg er meget mere til PHP end Microsofts wannabee produkter.

Men i php vil det se ud nogenlunde som det her, og så kan du måske selv oversætte syntaksen (i ASP ligger det utroligt meget op af denne løsning, så mon ikke også i .net?):

<EMBED src="dinFlashFil.swf?dinVariabel=<? echo $minVariabel ?>" quality=best bgcolor=#666666  WIDTH="700" HEIGHT="500" NAME="dinFlashFilm" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
Avatar billede larsliin Nybegynder
02. juni 2004 - 23:42 #4
Lyder meget muligt!
ps. er et skole-projekt, det er ikke rigtigt muligt for mig at bruge andet end .net
TAk for hjælpen
Avatar billede _k Nybegynder
03. juni 2004 - 10:06 #5
Selv tak og tak for point. Go' undskyldning ;)