Avatar billede mortenrye Nybegynder
02. juni 2004 - 13:51 Der er 7 kommentarer

Ligge mp3-filer på en Mini-Disc

Jeg har en sony minidisc afspiller/optager, og jeg har hørt noget om at den kan afpille mp3 filer, så mit store spørgsmål er, hvordan får jeg mp3-filerne ind på mini-disken?

Kan man få et mini-disc drev til pc'en? Eller kan man overføre mp3-filerne via et kabel til mini-disk optageren?
Avatar billede rusen Nybegynder
02. juni 2004 - 14:05 #1
Jeg har aldrig hørt om at man kan ligge mp3 filer ned på en mini disc, jeg tror de mener at du kan nemt og hurtigt via et optisk kabel eller ligende kan optage dine mp3 filer der ned på.
Du kan ikke ligge nummere der ind på ligesom på en mp3-afspiller

/ RuSeN
Avatar billede dpg Nybegynder
02. juni 2004 - 19:44 #2
jeg har en sony minidisk MZ-N707 og her kan jeg godt lægge musik ind fra mine mp3'er (formatet er ikke mp3 men noget der hedder atrac3!!!)...
din minidisk skal bare have en USB-port (ikke optisk!)...
jeg har fået en program med der hedder OpenMG Jukebox der kan lægge dine mp3'er ind på minidisken!
Du kan jo li skrive hvis du vil have programmet! hvis din minidisk altså har USB-port!
Avatar billede dpg Nybegynder
02. juni 2004 - 19:46 #3
hvad hedder din model? kan li tjecke om den har USB-port så...
Avatar billede mortenrye Nybegynder
02. juni 2004 - 23:09 #4
Det er en gammel fætter, så der ikke usb-port på den, men den hedder: Sony MZ-R35
Der er et optisk stik ind!
Avatar billede dpg Nybegynder
02. juni 2004 - 23:48 #5
Ok...
Hvis du vil have dine musik-filer fra din computer over på din minidisk kan du gøre 2 ting:
1. brænd sangene ud på en musik-cd og optag derefter digitalt (optisk) fra din cdafspiller.
2. køb et digitalt lydkort med optisk udgang og gør det samme som du ville have gjort når du optager fra den almindelige cdafspiller.

Jeg kan ikke rigtig se andre måder at gøre det på...

Spørg hvis der er noget af det jeg har skrevet som du ik forstår!
Avatar billede mortenrye Nybegynder
03. juni 2004 - 07:56 #6
Det er også den måde jeg har gjort det på (lægge ind på en skive og brænde den fra cd-afspilleren)! Men jeg fik en gang at vide at der var en mp3-decoder i minidisc-afspilleren! Så planen var, at jeg ville have mp3-filer ind på mini-disk, men det ser ikke ud til at lade sig gøre (eller hva')?
Avatar billede dpg Nybegynder
03. juni 2004 - 16:25 #7
jeg har aldrig hørt om en minidisk hvor man kunne lægge mp3-filer over på... min minidisk er rimelig ny, og fra computeren kan man konventerer sine mp3'er til atrac3-formatet og derefter lægge dem over på minidisken! atrac3-formatet er egenligt bare det man kalder LP! ligesom LP2 (plads til 2 cd'er på 1 minidisk) eller LP4 (plads til 4 cd'er på 1 minidisk)...

håber det var svar nok...