Avatar billede mortenrye Nybegynder
02. juni 2004 - 13:47 Der er 12 kommentarer

mp3 disc til en bilradio

Jeg har lige fået en bilradio der kan afspille mp3 filer, men når jeg putter en brændt cd med mp3 filer i, så kommer der ingen lyd. Bilradioen forsøger at afspille disken, men siger at der kun er et nummer på den!

Skal skiven brændes på en bestemt måde?

Jeg bruger Nero!
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juni 2004 - 14:08 #1
Brænder du den som data-disc eller Mp3 disc??
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
02. juni 2004 - 14:16 #2
du skal brænde den som datadisc....
Avatar billede mortenrye Nybegynder
02. juni 2004 - 15:26 #3
Jeg har forsøgt med begge. I starten brændte jeg dem som data-disc, men har også prøvet mp3-disc! Skal det være en bestemt type af data-disc?
Avatar billede mortenrye Nybegynder
02. juni 2004 - 16:31 #4
Jeg ved ikke om det har noget at sige at MP3-filerne ligger i biblioteker på CD'en!
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juni 2004 - 20:44 #5
hmm det kunne faktisk godt betyde noget, de fleste dvdafspillere kan godt afspille den med biblioteker... Men prøv at lave en uden, gerne på en rw-skive(kan bruges flere gange) og lås så cden...
Avatar billede mortenrye Nybegynder
03. juni 2004 - 17:38 #6
Nu har jeg prøvet at brænde en mp3-disc og en data-disc, hvor alle MP3-filerne ligger helt ude (altså uden nogle biblioteker), men det har heller ikke hjulpet!
Jeg desværre ikke forsøgt med en rw-skive, da sådan én ikke haves!!!

I følge brugermanualen til bilradioen står der, at der nogle bestemte typer af mærker CD'er som ikke kan afspilles (men ikke hvilke), så jeg tror lige at jeg prøver med en andet mærke!
Avatar billede steffansp Nybegynder
03. juni 2004 - 17:41 #7
Det kan også være fordi din bitrate er for høj? Prøv at teste det med cderne... Står der andre ting?
Avatar billede mortenrye Nybegynder
03. juni 2004 - 20:56 #8
Øhh, hvordan gør man bit-raten lavere?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 20:58 #9
Husker du at lukke cd'en?
Du kan evt prøve at brænde med 4x hastighed og se om den så vil se dem.
Avatar billede mortenrye Nybegynder
04. juni 2004 - 09:14 #10
Ja, jeg lukker cd'en hver gang! Jeg har forsøgt at brænde med 8x, men det virker heller ikke :-(. Når jeg brænder mine cd'er som data-disc, så står der at det er (iso)! Har det noget at sige?
Mit sidste forsøgt vil være at brænde dem som MP3 8x!?!
Ellers må det være min nye CD/MP3 afspiller der ikke virker?
Avatar billede bulbous Nybegynder
04. juni 2004 - 11:08 #11
Hvis du bruger Nero Express kan du under Audio vælge MP3 disc. Når du gør det vil det fungere.
Du skal ikke brænde den som datadisk.
Avatar billede bulbous Nybegynder
04. juni 2004 - 12:29 #12
p.s. hvis det stadig ikke fungerer kan det være fordi Nero ikke er helt ok. Prøv at geninstallere.
Alternativt kan du undersøge om bilradioen overhovedet fungerer, ved at låne en mp3 cd fra en kammerat