Avatar billede altschuler Nybegynder
02. juni 2004 - 00:24 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Fransk på HTX?

Jeg vil gerne på HTX når jeg om cirka et år har afsluttet folkeskolen. Men så hørte jeg en sige at man skulle hae tysk for at komme ind, og jeg har fransk (desværre..).

Så jeg vil gerne lige vide om det er muligt at komme på HTX uden at have haft tysk, for det virker lidt underligt synes jeg. Og hvis ikke, er der så noget at gøre?

MVH
Simon Altschuler
Avatar billede x-party Nybegynder
02. juni 2004 - 02:32 #1
så vidt jeg ved er det sådan, du skal bare have haft et andet sprogfag end engelsk... Det vil sige i det tilfælde her skulle du ikke behøve tysk, da du har haft fransk.

Men spørg din studie-vejleder, han/hun ved det.
Avatar billede dnx Nybegynder
02. juni 2004 - 02:52 #2
Man skal have haft Tysk/Fransk fra 7-9 eller 8-10 klasse får at komme ind på en gym uddanelse (Alm. gym, HTX, HH & HF)... Så det er muligt :) alt held og lykke med det...
Avatar billede dnx Nybegynder
02. juni 2004 - 02:54 #3
forresten-- det er kun disse to fag der er ok, ellers skal man have disposition fra undervisning ministreriet :)
Avatar billede dnx Nybegynder
02. juni 2004 - 02:54 #4
sprog ikke fag ;)
Avatar billede krydset Nybegynder
02. juni 2004 - 08:32 #5
dnx --> jeg går på hf, og har aldrig haft fransk//tysk i folkeskolen men klarer mig fint, så det ikke korrekt hvad du siger..

Til altschuler --> tag og ring til det uddannelessted du vil starte på og få en snak med studievejlederen så ved du hvad du skal forholde dig til
Avatar billede altschuler Nybegynder
02. juni 2004 - 09:39 #6
Okay tak for svarene, tror nok jeg skal komme ind :D
Avatar billede dpg Nybegynder
02. juni 2004 - 16:21 #7
ps.: du behøver ikke at have tysk eller fransk på HTX!
Gik i paralel-klasse med nogle der ikke havde tysk! de havde så biologi i stedet for!
Avatar billede dnx Nybegynder
03. juni 2004 - 12:28 #8
Har alzå lige været rundt på htx, hf, gum og hh.... Vik fik fortalt af alle vejlderne at man minum skulle have haft tysk / fransk i 3 år.... en af mine venner som ikke har haft det kan ikke komme ind... I må da undskylde hvis jeg er galt på den, men tror nu på 4 vejlederer....