Avatar billede acra Nybegynder
16. februar 2001 - 20:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mysql_num_rows?!

Jeg har lavet dette script men den kommer med parse error i linje 1...

det kom først da jeg satte ind at den skulle tælle og skrive ud hvis søgningen var tom, hvem kan finde fejlen?!;

<?
include(\"mysql.php\");
$qj = mysql_query(\"SELECT * FROM links WHERE soegeord LIKE \'%$sogeordet%\'\");
$qnum = mysql_num_rows($qj);
if ($qnum = 0) {
print(\"der var ingen resultater der passede på din søgning!\");
$insog = include(\"soeg.php\");
print(\"$insog\");
}
else {
$qe = mysql_query(\"SELECT * FROM links WHERE soegeord LIKE \'%$sogeordet%\'\");
while($qh = mysql_fetch_array($qe)) {
print(\"<a href=\\\"$qh[url]\\\">$qh[navn]</a><br><i>Adresse: $qh[url]</i><br><br>\");
}
?>
Avatar billede brain Nybegynder
16. februar 2001 - 20:44 #1
$insog = include(\"soeg.php\");

Kan man det???

prøv bare

include(\"soeg.php\");

Avatar billede acra Nybegynder
16. februar 2001 - 20:46 #2
Ja man kan godt $insog = det er fordig man ikke kan print(\"include(\"soeg.php\")\");

Eller hvad man nu vil
Avatar billede acra Nybegynder
16. februar 2001 - 20:51 #3
Fandt ud af det selv det hed vidst == \'0\'
*GG*
Avatar billede brain Nybegynder
16. februar 2001 - 20:53 #4
Citat php.net: you can\'t take the value of an include() in PHP 3. In PHP 4, however, the result will be: <og så returværdien fra kaldet, ikke indholdet af filen>

bruger du PHP4?
Avatar billede brain Nybegynder
16. februar 2001 - 20:54 #5
ok, havde set det, men var ikke sikkert på om det var OK i PHP...men det var det altså ikke !