Avatar billede challengers Nybegynder
01. juni 2004 - 08:53 Der er 3 kommentarer

Datagrid header

Hej Eksperter!!

Jeg har en indkøbskurv, hvor jeg bl.a. har to kolonner: Varetekst1 og Varetekst2. De to kolonner kan godt have ret lange tekster og derfor optager de meget plads, når de står ved siden af hinanden. Derfor vil jeg gerne have dem til at stå UNDER hinanden i samme kolonne.

Mit problem er, at jeg ikke kan finde ud af at lave en Datagrid Header, hvor der står Varetekst1 over Varetekst2. Man skal kunne sortere på både Varetekst1 og Varetekst2. Skal jeg lave min egen Template eller...?
Avatar billede jakobg Nybegynder
01. juni 2004 - 09:02 #1
Prøv med en templatecolumn:

<asp:TemplateColumn>
<ItemTemplate>
  <%# Container.DataItem("Varetekst1.") %><br><%# Container.DataItem("Varetekst2.") %>
</ItemTemplate>
</asp:TemplateColumn>
Avatar billede challengers Nybegynder
01. juni 2004 - 09:04 #2
Det skal ske fra Codebehind, da hele indkøbskurven er en custom control...
Avatar billede jakobg Nybegynder
01. juni 2004 - 11:42 #3
Jeg misforstod totalt dit spørgsmål i første omgang, beklager.

Men du skal formentlig ha' fat i datagrid'ets databound-event: Her skal du fange cellen med headeren i, slette indholdet, og derefter tilføje nye linkbuttons.