Avatar billede 88mouv Nybegynder
01. juni 2004 - 01:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

quote script

Jeg har et quotescript her og det virker også.. Men der er en bug. Det er at nogle gange skriver den ikke noget.. Og jeg har set efter at der ikke er nogle tomme felter i min mysql.

Script:

<span id="smallo">Quotes</span>
<br><br><br>
<span id="underover">Her kan du se/add quotes!</span>
<br><br>
<a href="stuffquote.php?quote=add">Add Quote</a><br>
<?PHP
if($_GET['quote'] == 'add'){

if($submit) {

$ip = $_SERVER[REMOTE_ADDR];

$tid = date("G:i l d/n (F) - Y ");

mysql_query("INSERT INTO quotesys (quote,author,tid,ip) VALUES ('$_POST[quote]','$_POST[author]','$tid','$ip')");

print "<script language=\"javascript\">location.replace('stuffquote.php');</script>" ;

} else {
}
?>

<form action="stuffquote.php?quote=add" method="POST">
<table>
<tr>
<td width="40" id="optional">Nick:</td> <td><input onmouseover="this.style.backgroundColor = '#ADC438';" onmouseout="this.style.backgroundColor = '#FFFFFF';" id="formfield" type="text" name="author" value=""></td>
</tr>
<tr>
<td width="40" id="optional">Quote</td> <td><input onmouseover="this.style.backgroundColor = '#ADC438';" onmouseout="this.style.backgroundColor = '#FFFFFF';" id="formfield" type="text" name="quote" value=""></td>
</tr>

<tr>
<td width="40"></td> <td><input onmouseover="this.style.backgroundColor = '#ADC438';" onmouseout="this.style.backgroundColor = '#FFFFFF';" id="submit" type="submit" name="submit" value="addquote"> </td>
</tr>
</table>
</form>

<?PHP
} else {
}
?>
<br><br><br>
<table width="400" cellspacing="0" cellpadding="0" id="tagwall">
<tr><td width="70%" id="tagwallheader">Quote:</td><td width="30%" id="tagwallheader">Author:</td></tr>
<?PHP
$aa_quote = mysql_query("SELECT quote,author FROM quotesys");
WHILE($squote = mysql_fetch_array($aa_quote)) {

        print "<tr><td id=pad>$squote[quote]</td><td id=pad>$squote[author]</td></tr>";
}
?>
</table>

Kan i se hvorfor??
Avatar billede 88mouv Nybegynder
01. juni 2004 - 01:28 #1
argh ffs forkert script.. Det var til at indsætte :( her kommer det rigtige:

script:

<?php

$s_antal = mysql_query("SELECT id FROM quotesys");

$antal = mysql_num_rows($s_antal);

$valgt = rand(0,$antal);

$s_vis = mysql_query("SELECT quote FROM quotesys LIMIT $valgt,1");

$vis = mysql_fetch_array($s_vis);

print $vis[quote];

?>
Avatar billede dennismp Nybegynder
01. juni 2004 - 01:31 #2
$valgt = rand(0,$antal);

da begge tal er inklusive så bør du nok skrive
rand(1,$antal);

hvis du bare vil have en tilfældig række ud, så brug

SELECT quote FROM quotesys ORDER BY rand() LIMIT 1;

så får du en tilfældigt af een omgang.
Avatar billede 88mouv Nybegynder
01. juni 2004 - 14:56 #3
thx
Avatar billede dennismp Nybegynder
01. juni 2004 - 15:04 #4
.. og tager han selv pointene. :)
Avatar billede dennismp Nybegynder
01. juni 2004 - 15:05 #5
:(
Avatar billede exp Juniormester
01. juni 2004 - 18:44 #6
88mouv >>
Da du har fået hjælp, bedes du tildele point til den bruger der har hjulpet dig.

http://expfaq.1go.dk/?id=30#giv_flere_point

mvh
exp/coadmin
Avatar billede 88mouv Nybegynder
18. juni 2004 - 12:05 #7
ja okay sry
Avatar billede exp Juniormester
18. juni 2004 - 13:26 #8
... så du opretter en ny tråd med 30 point til dennismp...

exp/coadmin