Avatar billede djz.dk Nybegynder
31. maj 2004 - 12:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ID3v1 eller ID3v2

Hej!

Hvad er forskellen på MP3 tag'et "ID3v1" og "ID3v2"?
For mig at se, at v2 kun et udviddet tag med flere info. Er det korrekt?

Hvilket af de to tags er det mest optimale at benytte? Kan nogen mp3-afspillere f.eks. kun læse tag v1?

MVH
Thue
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
31. maj 2004 - 13:01 #1
v2 er en væsentlig udvidelse. Der er muligheder for at inkludere billeder, lydklip, sangtekster osv.
Umiddelbart tror jeg ikke, der er nogen af de populære mp3-afspillere, der ikke understøtter ID3v2. Jeg har dog ikke stødt på nogen, som understøtter det fuldt ud.
Du kan læse om det på www.id3.org
Avatar billede djz.dk Nybegynder
31. maj 2004 - 13:27 #2
Tak Rasmus.
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
31. maj 2004 - 13:28 #3
Det var så lidt :o)
Håber du kan bruge det til noget.