Avatar billede contreux Nybegynder
31. maj 2004 - 06:49 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

Musen hænger ved højreklik

Når jeg højreklikker på en mappe, fil eller et ikon, hænger musen i ca. 20 sekunder. Først derefter viser menuen sig.

Jeg har senest haft problemet inde og vende hos Spywarefri.dk. Desværre lykkedes det ikke sammen med dem at få løst problemet. Linket her under er til tråden hos Spywarefri. Det vil være en god ide at læse denne, før du tager stilling til problemet (læg mærke til at der er to sider!).

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3090&whichpage=1

Håber meget der er nogen der vil bruge lidt tid på mit problem. På forhånd tak.

NB. Er først ved computeren igen ca. 15.00
Avatar billede magictouch Nybegynder
31. maj 2004 - 07:53 #1
Du skriver, at det er bl.a. ved uåbnede mapper. H. klik på c. drev-egenskaber og slå indekseringstjensten til?
Du trænger måske også til en (kraftig) oprydning: http://www.tucows.com/preview/290838.html
Avatar billede masteryeti Nybegynder
31. maj 2004 - 10:32 #2
Det er altid en god idé at følge de forholdsregler magictouch kom med. Men forsøg ellers også at markere mappen/filen, inden du hæjreklikker. Der er en bug i windows XP (nu skiver du jo ikke dit styresystem) der gør at hvis man blot højreklikker på en mappe/fil benytter den fluks 100% cpu-kraft. Kan ikke huske om det er en reel fejl, eller en GUI fejl i taskmanageren, men det er vel stadig et forsøg værd.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. maj 2004 - 12:45 #3
Nu kan jeg se at det er temmelig længe siden at det er begyndt. Hvis ikke du har installeret programmer siden, kan du evt. prøve at systemgendanne computeren til en dato før du fik problemet.
Klik start | programmer | tilbehør | system værktøjer | systemgendanelse.
Så starter en guide, hvor du kan sætte systemet tilbage. Hjælper det ikke på problemet kan du blot fortryde systemgendannelsen. Det gøres samme sted.
Avatar billede contreux Nybegynder
31. maj 2004 - 15:17 #4
magictouch > Indekseringstjenesten var slået til. Jeg ryder op med 7-14 dages mellemrum (sletter filer, kører Chkdsk og defragmenterer).

masteryeti > Det har jeg desværre prøvet. Sker alligevel.

tonnybrandt > Jeg har før benyttet systemgendannelse af andre årsager. Det (systemgendannelsen) havde ingen indflydelse på problemet med musen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. maj 2004 - 15:47 #5
En meget lang tråd:
http://www.dslreports.com/forum/remark,9002577~mode=flat~days=9999~start=20

Ud fra nogle af kommentarerne heri ville jeg nok prøve at afinstallere Norton.
Et udpluk:

NOTE: this is in response to the post by Randy Bell
Did anyone else have problems with right-clicking after installing the update? I installed it on two machines, on one it fubar'd the right-click to the point where it took anywhere from 30 seconds to 2 minutes (if the context menu came up at all). No problems at all on the other (my Dell laptop).

Had to be Norton because after I uninstalled it, that's when things went back to normal. Anyway, I'm installing again now and will not install any updates except for virus defs for now.
Avatar billede contreux Nybegynder
31. maj 2004 - 16:47 #6
Interessant læsning! Men også forvirrende - jo længere man kommer ind i tråden, jo mere i tvivl bliver man om hvad man skal tro. Der er på en og samme tid indikationer på at det kan og ikke kan være Norton.
Må tænke lidt over dette.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. maj 2004 - 17:31 #7
Helt enig. Den er svær at finde hoved og hale på. Det var kun p.gr.a. de spredte indlæg om højreklik at jeg syntes den så interessant ud. Jeg kunne desværre ikke finde andre sider der underbyggede teorien, og de links på siden som skulle være til fix'es på Symantec virker ikke.
Avatar billede contreux Nybegynder
01. juni 2004 - 17:37 #8
Tja... Norton vil ikke afinstalleres. Så hvad kan man så finde på, der ikke allerede er prøvet? Vist ikke noget. Jeg opgiver. Slut.
Avatar billede contreux Nybegynder
01. juni 2004 - 19:14 #10
Ja, jeg er ikke den der normalt opgiver. Men når man har haft et stort problem som dette - ikke i dage eller uger, men måneder - kan man godt en gang imellem blive lidt negativ.
Jeg prøver igen!
Avatar billede contreux Nybegynder
01. juni 2004 - 19:23 #11
Øverst på siden står der: "How to install Norton Antivirus Coporate Edition 7.5 and 7.6. Jeg kan se at min hedder version 9.5. Tror du alligevel jeg kan bruge den vejledning?
Avatar billede contreux Nybegynder
01. juni 2004 - 19:43 #12
Har prøvet om jeg kan finde et alternativ til den side. Foreløbig uden held. Leder videre.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. juni 2004 - 20:19 #13
Jeg er ret overbevist om at de bruger samme nøgler osv i registreringsdatabasen.
Den vigtigste er nok denne LDVPMenu som ligger i HKEY_CLASSES_ROOT\*\Shellex\ContextMenuHandlers

Kig efter den og er den der ikke, så opgiv projektet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. juni 2004 - 20:20 #14
Jeg kan desværre ikke checke på min egen idet jeg netop kører Corp version 7.6.
Avatar billede contreux Nybegynder
01. juni 2004 - 20:58 #15
Jeg kan ikke en gang finde en Shellx, kun shell uden x, eller med andre ting bagefter. Men hvad betyder \*\?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. juni 2004 - 21:02 #16
Klik på + tegnet foran HKEY_CLASSES_ROOT
Så åbner menuen sig og det øverste underpunkt er
*
Gå ind idenne og så skulle du kunne se Shellex og derefter ContextMenuHandlers.
Avatar billede contreux Nybegynder
01. juni 2004 - 21:14 #17
Sorry. Aldrig før lagt mærke til den stjerne.
Der er en der hedder Symantec.Norton.Antivirus.IEcontextMenu. Det kan kun være den.
Avatar billede contreux Nybegynder
01. juni 2004 - 21:16 #18
Der er et enkelt ord i den vejledning jeg ikke ved hvad betyder: NAVCE
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. juni 2004 - 21:17 #19
N      A  V    C        E
Norton AntiVirus Corporate Edition
*s*
Avatar billede contreux Nybegynder
01. juni 2004 - 21:26 #20
Nå, ikke andet. Det burde jeg jo nok have regnet ud.
Men så går jeg igang. Ikke sikkert jeg vender tilbage i dag (har et par andre ting jeg skal nå også).
Avatar billede contreux Nybegynder
03. juni 2004 - 20:51 #21
Er snart tilbage med nyt!
Avatar billede contreux Nybegynder
03. juni 2004 - 22:10 #22
Dårligt nyt! Jeg har haft svært ved at tage mig sammen til at begynde på at fjerne alle de poster, da jeg har været bange for at få problemer jeg ikke kan løse selv. Og er mit AV inaktivt, kan jeg jo ikke bede om hjælp på nettet!

Nu tog jeg mig så sammen alligevel. MEN, mange af de poster der stå på den vejledning kan jeg slet ikke finde. Hvilken betydning vil det mon have - hvad vil det så ende med? At jeg har et AV der ikke virker fordi jeg har fjernet nogle af posterne, men som jeg heller ikke kan få helt afinstalleret???

Jeg har OVERHOVEDET IKKE tjek på det her!!!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2004 - 22:27 #23
Ok, glem det med den manuelle fjernelse, så. Der er åbenbart for stor forskel.
Hvis ikke den vil fjernes via tilføj/fjern programmer er der et lille trick:
Installer den igen og gå derefter ind i tilføj/fjern programmer og afinstaller den. Da du installerer den igen får du rettet den fejl der gør at du ikke kan afinstallere den og du burde bagefter uden problemer kunne afinstallere den.
Avatar billede contreux Nybegynder
04. juni 2004 - 15:50 #24
Så lykkedes det alligevel at fjerne Norton via Tilføj/fjern programmer. Som første gang klikkede jeg bare på Skift og sagde så ja til at afinstallerer, resten gik af sig selv.
Bagefter forsøgte jeg flere gange at køre den fil der skal rydde op efter Norton, men kunne ikke få forbindelse til serveren. Men det lader ikke til der er noget tilbage.Hvade i hvert fald ingen problemer med instal. af nyt AV.

Det ser ud til at det vár Norton, der var skyld i mine højreklikproblemer. Musen har i hvert fald ikke hængt siden. Og den lille ubetydelige forsinkelse jeg før havde forskellige steder (altså ud over højreklikproblemet) er også væk. Alting dukker op meget hurtigere, når jeg nu klikker på noget.
Jeg er dog ikke 100 pct. overbevist, før der er gået en uges tid. Efter så lang tid er det lidt svært at tro på det.

Jeg har nu istedet installeret Norman AV. Det skulle efter sigende være lige så godt.

Jeg har først set din seneste besked efter at have udført ovenstående. Så om dit seneste råd ville have løst problemet, kan vi ikke vide med sikkerhed. Hvor om alt er, så har du vist interesse for mit problem og forsøgt at hjælpe mig. Så du får point alligevel. Hvad vil du foreslå?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2004 - 16:41 #25
Tjaa.. med tanke på hvor meget læsestof der var på din tråd på spywarefri og den tid jeg har brugt på det og at søge på nettet, vil jeg synes at 60 point er fair. Hvad siger du til det ?

Tillykke med at du fik skidtet til at virke. Det har været en hård kamp *s*
Avatar billede contreux Nybegynder
04. juni 2004 - 16:57 #26
Det er i orden. Jeg vil også runde op og sige 80. Du får nemlig lige et spørgsmål mere. ;-) Hvordan gir' jeg 80 point (har vist glemt at læse om det)?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2004 - 17:47 #27
Ok, takker *s*
Du lægger selv et svar og kan så fordele pointene (80/120) under avanceret mellem de 2 svar.
Avatar billede contreux Nybegynder
04. juni 2004 - 17:53 #28
Ok
Avatar billede contreux Nybegynder
04. juni 2004 - 17:55 #29
Prøver igen.
Avatar billede contreux Nybegynder
04. juni 2004 - 17:58 #30
Lukker her.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2004 - 18:45 #31
Takker for point :-)