Avatar billede bhn22 Nybegynder
16. februar 2001 - 16:07 Der er 13 kommentarer

flashfilm som link

jeg har lavet en flashfilm, men vil IKKE lave linket inde fra selve filmen...
hvordan kan det ellers laves så det virker....
jeg har også lavet filmen transparant...
har det en indvirkning??

jeg har prøvet at lave en \"button\" inde i flash og lavet den 0% alpha, men det giver en farveforskel, når filmen lægges ind i et html dokument.
Hvilket også er grunden til at jeg helst vil lave det som et \"html\" link

på forhånd tak
Avatar billede soleo Nybegynder
16. februar 2001 - 16:09 #1
Hej bhn22.

Du kan ikke lave en flashfilm til et link!

/soleo.
Avatar billede webwize Nybegynder
16. februar 2001 - 17:02 #2
Du kan vel lave den til et link på denne måde:

<a href> \"link-fil\" </a>

Det vil jeg gå udfra....
Avatar billede ditlev Juniormester
16. februar 2001 - 17:53 #3
Øhhh bhn22...

Jeg har ikke helt forstået hvad det er du vil!

Vil du linke fra HTML til din .swf fil eller omvendt?

Eller vil du via FLASH kalde et link som du definerer i HTML\'en?

/Ditlev
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. februar 2001 - 18:50 #4
Soleo - Vås - Du kan lave hvad som helst til et Link!

Bhn22 - Det er rigtigt at der kan forekomme farveforskelle, når man bruger alpha 0% - Der findes ingen god løsning på det problem. Anyway har du lavet din Flashfilm Transparent så man burde slet ikke kunne se denne forskel. Husk at transparens kun virker i IE 4.0++

Ang. Din knap er det fordi du vil kalde Flash fra HTML???

Avatar billede webwize Nybegynder
16. februar 2001 - 22:21 #5
Netop Nikolejdu - er vi ikke enige om at man kan bruge et almindeligt HTML-link syntaks <A HREF> ... <A> til at linke med?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
16. februar 2001 - 22:25 #6
Hvis du laver en 100% usynlig knap i Flash, så skal den kun eksisterer i Hit. Men den virker stadigvæk.

/per
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. februar 2001 - 00:56 #7
websize -

Problemet i det her spørgsmål er at vi ikke kan forstå hvad knappen skal. I det øjeblik vi ved det - Kender vi også svaret.

Man kan godt gennem en <A> og lidt javaScript styre en hel flash film, men de er så uklart hvad problemet er.

/Nikolaj
Avatar billede bhn22 Nybegynder
17. februar 2001 - 01:27 #8
jeg vil bare linke til en anden side _parent ved tryk på filmen..

hoejrup : når man laver filmen transparent og laver en button 0% alpha vil man stadig kunne se en farveforskel... lige som hvis man har et objekt i filmen, og det er alpha 0% men også ligger eks: i midten af siden, vil der også kunne ses en lille farveforskel, i det område \"button\" ligger..

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. februar 2001 - 01:36 #9
on (release) {
    getURL (\"SIDE.html\", \"_parent\");
}

/Nikolaj
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. februar 2001 - 01:40 #10
Hvis du sletter knappens Up,Over og Down niveau, så kan du stadigvæk trykke på den. Men du kan ikke se knappen, så behøver du hellere ikke alpha på 0%.
Husk at knappen kun skal befinde sig i Hit niveauet, hvor den markerer det klikke bare område.

Så skal du bruge noget ActionScript på knappen:

on (release) {
  getURL (\"http://www.demo.dk/side2.htm\", \"_blank\");
}

/per

Avatar billede qaps Nybegynder
07. marts 2001 - 10:11 #11
hvis du bruger dreamweaver, er der en funktion i behaviors der hedder go to url, den kan bruges.
og det virker fint.

/kasper
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2001 - 13:45 #12
humdihum...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juli 2001 - 16:35 #13
juhu