Avatar billede mikl-dk Nybegynder
30. maj 2004 - 23:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mobiludvikling - portal

Hej,

Jeg skriver her, da jeg har lavet et community for mobiludviklere - dvs. udviklere, der udvikler til mobile apparater (mobiltelefoner, smartphones, pda'er osv.), og jeg ønsker "professionel" respons - altså respons på sitet af kompetente folk. Folk, der arbejder med mobiludvikling og hjemmesider i hverdagen.

Udvikling til mobiltelefoner og håndholdte enheder vil stige meget de kommende år, da de bliver mere og mere avancerede, og salget er stadig stigende. modev.dk er en portal, hvor mobiludviklere kan mødes og hjælpe andre, der har problemer og ikke mindst selv få hjælp, hvis man har brug for det.

Der er indtil videre et forum og artikelsektion med mange kategorier. Det foregår på den måde, at man kan stille spørgsmål derinde og svare på andre spørgsmål, og på den måde tjene point. Det eneste, der kræves, er at man opretter en bruger derinde – og det er 100 % gratis!

Siden findes på http://www.modev.dk - tag endelig et kig!

Hvordan er funktionerne og designet? Skal der flere indstillinger for at sitet bliver anvendeligt? Brugervenlighed etc. Hvad mangler der, før sitet vil blive brugt? (Ikke at jeg ved at det ikke vil blive brugt, da det er helt nyt - bare sådan et teoretisk spørgsmål :)).

Points deles mellem indlæg, der giver god respons :)

/ mikl-dk
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. maj 2004 - 23:44 #1
Nu er jeg ikke "professionel", men jeg har da programmeret lidt j2me
Sitet ser umiddelbart fint ud, men ud over at kunne stille spørgsmål kunne det være rart med et sted hvor man f.eks kan uploade sine egne programmer så de kan hentes OTA
af andre og en selv.
Det ville også være nice med et site hvor man kan se en oversigt over nye telefoner og hvad de understøtter... jeg ved selv da jeg selv gik igang var det ikke lige til at finde ud af det da det ofte står på developer sitet.. og nogen ting kun i specifikationen for telefonen
f.eks kunne man lade bruger oprette et device og så tilføje hvad den understøtter.
Nokia 6230
midp 2.0
cldc 1.1
Mobile Media API (JSR-135) video,audio,images

SonyErricson T610
midp 1.0
clcd 1.0
Mobile Media API (JSR-135) audio
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
31. maj 2004 - 00:02 #2
Okay - god idé!

Tænker lige over hvordan den realiseres smartest muligt :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. maj 2004 - 00:05 #3
det sidste kunne vel klares med en katagori til formålet så kan der også laves reply med extra ting som der måske ikke er kommet med.
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
31. maj 2004 - 01:13 #4
Til at starte med: godt initiativ!

For at forlænge Simons idé. Tilføj også download af emulatorer til forskellige udviklingsmiljøer af de pågældende telefoner: Så man går ind under en specifik telefon - ser informationer, billeder, specs og kan downloade emulatore, toolkits osv. De fleste burde være gratis og tilgængelige.

Angående designet.
Vil nok overveje at ændre forsidens kategorioversigt lidt. Den virker lidt tom og "vælter" til den ene side.

Det var lige hvad jeg kunne ryste ud af ærmet..
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
31. maj 2004 - 01:18 #5
hov en lille ting:

På trods af få indlæg, burde du måske tilføje .NETcf som kategori. Måske også diverse udviklingsværktøjer JBuilder og VS osv.?
Avatar billede Jesper Novice
31. maj 2004 - 06:07 #6
Er det bare mig eller er denne side og hardwarevest (den ene partner) meget ala den samme - jeg sys i hvert fald ligheden er slående.

Men må sige den er let overskuelige
Der er ikke noget for mig som bare sagde - Der må jeg ind igen. - det kan have noget at gøre med at jeg har ikke gravet mig dybere i siden end at jeg kunne se meningen og funktionerne.
men en fin side - med fremtid mulighed :D
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
31. maj 2004 - 08:36 #7
ziclow, de er vel ens på den måde, at det er et design med menuen er højre og venstre side, og med indhold i midten :) Vi blev først "partnersider" efter modev var udviklet.

Indtil videre har der været mange gode idéer! Men bliv endelig ved :)
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2004 - 11:01 #8
jeg har problemer med at oprette bruger på modev.dk: Den vil ikke acceptere min email-adresse. Jeg tror, det er fordi jeg har en bindestreg i navnet, den har formen aaaaa-bbbb@stofanet.dk

mikl-dk: Hvis du retter det, vil jeg meget gerne bruge dit site.
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
31. maj 2004 - 12:04 #9
joern_h: så er det rettet, og du skulle gerne kunne bruge din e-mail-adresse. Tak for fejlrapporteringen :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. april 2005 - 21:37 #10
lukketid?