Avatar billede uzii Nybegynder
30. maj 2004 - 15:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

hej hvad betyder kompilerer??

hej er der nogen der kan fortelle mig hvad kompilerer betyder????
Avatar billede arne_v Ekspert
30. maj 2004 - 15:36 #1
Det betyder at oversætte source code i f.eks. C elelr C++ som er tekst i en menneskelig
forståelig syntax til binær kode som er forståelig for en CPU.
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
30. maj 2004 - 15:38 #2
Det betyder normalt at man pakker en række komandolinier til et eksikverbart program, typisk .bat, .com eller .exe
Avatar billede arne_v Ekspert
30. maj 2004 - 15:44 #3
Jeg har aldrig hørt om kompilering til .BAT

.COM er tilbage til DOS dagene

Og hvis man er meget pedantisk så vil man sige at man kompilerer .C til .OBJ og linker
.OBJ til .EXE
Avatar billede uzii Nybegynder
30. maj 2004 - 15:44 #4
ja men altså der står i min bog at hvis jeg bruger borland c++ (som jeg gør) prøv selv at læse der her det kommer fra bogen (bruger du f.eks. borland c++ skal vores lille start-program  kompileres med bcc på dene måde) også står der... c:\cpp\>bcc start.cpp <enter>. og det fårstå jeg ik??
Avatar billede strych9 Praktikant
30. maj 2004 - 16:23 #5
Det betyder at den compiler du benytter (borlands) er et kommandolinje værktøj med navnet bcc, som sikkert står for "Borland C Compiler".
Du skal være sikkert på at stien til bcc.exe er i din path/miljøvaribel. Den kan du sætte ved at højreklikke my computer, vælg egenskaber, gå til avanceret fanebladet, og nederst skulle der være en knap til at sætte miljø/environment.
Herefter kan du åbne en kommando prompt (start->kør-> skriv cmd.exe), og nu kan du køre bcc.
Avatar billede nico26 Nybegynder
30. maj 2004 - 17:13 #6
En compiler er et program der oversætter kode. Det sprog der oversættes til behøver ikke nødvendigvis være binær kode. F.eks. er et kode-formaterings-værktøj en compiler hvor det sprog der kompileres fra og til er det samme. Man kan også forestille sig en compiler der f.eks oversætter c++ til java.
Ofte er sproget der oversættes fra et struktureret sprog - dvs. et sprog med forskellige if - og løkke konstruktioner samt funktionskald - som vi kender det fra alle de moderne sprog som java, pascal og c++ etc. Dette vil så typisk blive oversat til et ustruktureret sprog hvor if, løkker og funktionskald erstattes med "jumps", som f.eks. maskinkode.
Avatar billede uzii Nybegynder
30. maj 2004 - 18:24 #7
tak men kan du fortelle mig hvad min bog mener med (c:\cpp\>bcc start.cpp <enter>)
Avatar billede uzii Nybegynder
30. maj 2004 - 18:25 #8
og hvor jeg skal skrive det
Avatar billede arne_v Ekspert
30. maj 2004 - 18:26 #9
Du skal åbne et console vindue (DOS box) og angive kommandoen.

Som strych9 beskrev det.
Avatar billede strych9 Praktikant
30. maj 2004 - 18:26 #10
som jeg allerede har sagt, start -> run -> cmd.exe
og så kan du skrive bcc dintil.cpp i samme folder som din fil ligger i..........
Avatar billede deadmez Nybegynder
07. juni 2004 - 14:35 #11
Du kunne eventuelt bruge et andet program til at skrive din kode i.... for eksempel Bloodsheds DEV-C++ compiler... det ville nok være lidt nemmere i starten... jeg går ud fra at du næsten lige er begyndt på at programmere... *s*

SØG PÅ GOOGLE.. der kan man finde næsten alt.. :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2004 - 22:37 #12
Tid at få afsluttet spørgsmålet ?
Avatar billede deadmez Nybegynder
17. juni 2004 - 08:21 #13
det tror jeg... men brugeren har åbenbart ikke tænkt sig at gøre det... ??
Avatar billede uzii Nybegynder
17. juni 2004 - 08:48 #14
hvordan fanden afslutter man det ??
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2004 - 09:07 #15
Vælger de brugere hvis svar du har kunnet bruge og klikker accepter.
Avatar billede strych9 Praktikant
17. juni 2004 - 11:12 #16
Du har stadig ikke afsluttet. Vær flink at gøre det. =)