Avatar billede prowler Nybegynder
30. maj 2004 - 14:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Band-navne-generator

Hej Eksperter!!!!

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg aner intet om programmering, men jeg har en opgave, som jeg tror kunne være sjovt at kode, hvis nogen er interesseret i at hjælpe mig :)

Jeg er lige kommet med i et (Hævi Mætal)band, og vi står og mangler et fedt bandnavn, og så var det jeg tænkte.... hmmm... Man kunne jo finde på en masse små navne på omkring 4-5 bogstaver, og så sammensætte dem, men det vil tage mig OCEANER af tid, selv at sidde og sætte dem sammen manuelt med alle kombinationer.... et eksempel:

Dette er ordene, som jeg gerne vil have sammensat:

Mind
Net
Hyrds
Frown
Gown
Impact
Demon
Bait

Sådan skal det se ud:

MindNet
MindHyrds
MindFrown
MindGown
MindImpact
MindDemon
MindBait

Bagefter skal programmet tage ord nummer 2 og sammensætte det.. altså:

NetMind
NetHyrds
NetFrown
NetGown
NetImpact
NetDemon
NetBait

Så det jeg tænker på, er altså et program som kan sammensætte 2 ord ud fra et tekstdokument(el. en form for database), og derefter gøre det muligt at gemme kombinationerne i endnu et tekstdokument(database).... Jeg har søgt i laaaaang tid på nettet, men jeg kan ikke finde nogle programmer, som lige nøjagtigt kan det jeg prøver at beskrive :S

Jeg har snakket med et par stykker som kan kode (de havde dog ikke tid til at hjælpe), og de siger det lyder som en overkommelig opgave, som ikke tager lang tid for en haj til kodning.... passer det? :)

Hvis der er nogen, som synes det lyder sjovt/udfordrende at gå igang med, så er I YDERST velkomne til at hjælpe os... men det kunne jo også være, at der var nogen, som kunne finde det program jeg søger i virvaret af navne-generatore og band-navne-generatore på nettet... for det MÅ sgu kunne findes... men indtil videre har vi været 2 på opgaven uden resultater :(

(Ps. når engang vi indtager verdensherredømmet med vores nye band, så får vedkommende, som laver programmet naturligvis fribilletter og andet gejl ;) )

Hilsen
Prowler - Trommeslag(t)eren
Avatar billede dmcn Praktikant
30. maj 2004 - 15:25 #1
Avatar billede prowler Nybegynder
30. maj 2004 - 17:33 #2
PRÆCIS :D Hvordan får man det til at virke?
Avatar billede dmcn Praktikant
30. maj 2004 - 17:45 #3
Det er kodet i sproget PHP, og det fungerer ganske simpelt.
Som du (måske) kan se på http://pub.mcnally.dk/names.phps, indeholder linie 3 en liste med de ord, som listen over navne skal genereres ud fra.
Dette eksempel er supersimpelt, og det kræver at man retter i filen for hvert ord man vil bruge til navnegenereringen.
Det kan laves mere brugbart ved at angive en fil som listen skal laves ud fra, men det venter jeg med at lave til jeg hører om det er sådan en funktionalitet I ønsker, eller om ovenstående er godt nok.
Avatar billede prowler Nybegynder
30. maj 2004 - 17:55 #4
Jamen det jeg/vi ønsker er sådan set bare, at kunne skrive nogle ord, og så trykke på en knap (save eller et eller andet??!) Og så skal jeg kunne printe de forslag, som "programmet" giver, ud, så jeg kan tage det med, når vi skal øve og vise de andre det :) - Men hvis du kan lave det sådan, at det er forholdsvis idiot-sikkert, så ville det være perfekt :) Jeg aner ikke hvordan man retter eller eksekverer PHP?!

Faktisk aner jeg ikke en pind om det he he :)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
31. maj 2004 - 02:28 #5
Hvis du hat Windows NT/2000/XP kan du gøre det med en bat fil:

@echo off
for /F %%I in (in.txt) do call :Process2 %%I
for /F %%I in (in.txt) do call :Process1 %%I
goto :eof

:Process1
for /F %%I in (in.txt) do call :Process2 %%I%1
goto :eof

:Process2
for /F %%I in (in.txt) do echo %%I%1
goto :eof

Du putter koden ovenfor i en bat-fil, f.ex. bandname.bat, og lave en fil med de navne der skal indgå (Mind Net Hyrds etc) et ord pr linie, denne fil skal hedde in.txt

Når du så kører bat-filen vil den udskrive alle kombinationer med op til tre ord fra listen, (inklusive FrownGownFrown, min favorit) på skærmen, du kan putte det i en fil ved at køre kommendoen:
bandname.bat > allname.txt
så bliver navnene puttet i allname.txt filen.
Avatar billede prowler Nybegynder
31. maj 2004 - 14:43 #6
Det var også en måde at gøre det på, og jeg har faktisk fået det til at virke... Det er jo HEEEEEEEEEELT VILDT hvad man kan nu til dawz - Ehhh... He he....! ;) Det eneste minus med den batch fil er, at den sammensætter tre ord, men så sletter man jo bare de sidste forslag. Men indtil videre har jeg 1681 ord, som jeg skal have kigget igennem (36 sider med forslag). Så det er bare TOP-nice :D

Så jeg siger mange tak for hjælpen.... Nu skal der læses :D

Jeg er klar til at acceptere begge forslag som et svar, hvis I lige vil "svare" ;) (den med php'en er sgu lige lidt for "langhåret" til mig, men kom igen, hvis vi skal have en trommesolokonkurrence :)

Hilsen
Hr. Trommeslag(t)er
Avatar billede dmcn Praktikant
31. maj 2004 - 14:45 #7
Ja, jeg havde desværre ikke tid til at kigge mere på opgaven før bertelbrander kom løbende med sin løsning. =)
"(den med php'en er sgu lige lidt for "langhåret" til mig, men kom igen, hvis vi skal have en trommesolokonkurrence :)"
I så fald vil jeg sende dig videre til min medprogrammør - han er også trommeslager, og jeg er sikker på han ville nyde en lille battle. ;)
Avatar billede razor Nybegynder
31. maj 2004 - 14:46 #8
hihi - det kan jeg love dig for han er :-)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
31. maj 2004 - 19:52 #9
Hvis du kun vil have ord sammensat med af to ord sletter du blot linien "for /F %%I in (in.txt) do call :Process1 %%I"

Jeg forsøger at undgå point.
Avatar billede dmcn Praktikant
31. maj 2004 - 19:54 #10
Hvis bertelbrander ikke ønsker point, må du lige selv lægge et svar og tage en del af pointene - 200 er for meget for det arbejde jeg har lagt i min besvarelse. :)
Avatar billede prowler Nybegynder
01. juni 2004 - 00:17 #11
bertelbrander>> Jamen det er bare fair n' square :) Det er jo også bare.... øhhh.... el! ;) Næhh du, havde det været rigtige moneter SÅ :)

n0rmality>> Jeg er egentlig selv ligeglad med pointene... såehh... her! Snup et par hundrede he he :) (Hvis jeg får et problem engang, så kan jeg jo altid hjælpe nogle nybegyndere med en designvurdering eller noget grafik og 3D ;)

razor>> Jaahh... men nu har jeg jo luret at du bor i KBH... det bliver lidt af et problem med den drumbattle. Men hvis vi får smidt en demo ud engang, så kan du jo være anmelder på mit trommespil he he... Nu skriver du jo godt nok, at du er god hvis du selv skal sige det.. hmmm.... THAT MAKES ME WONDER BOY!.... Enten er du  hammergod eller også er du ikke selvkritisk nok, for jeg har selv spillet i 12 år, og jeg kunne aldrig finde på at sige det endnu he he...! (ENDNU!) ;D