Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2004 - 13:45 Der er 1 løsning

At bruge Stored procedures som basis for Oracle Forms block

Jeg er i gang med at lave et projekt, hvor jeg vil bruge stored procedures som source for mine Oracle Forms 6 blokke i stedet for tabeller.

Men jeg har 2 problemer:

1. Hvordan designer jeg min query-procedure sådan den anvender en REF CURSOR som out-parameter og man kan søge på varchar2 data som 'normalt'.

2. Hvordan designer jeg min block sådan at et number-felt i en block baseret på en stored procedure tillader søgning på >999? Umiddelbart ser det ud som om at Forms ikke vil tillade mig at anvende '>' til søgning fordi det er et number felt. Men hvis blokken er baseret på en tabel, vil den godt tillade det.

Der er 100 point til hvert delspørgsmål.
Avatar billede qualjyn Nybegynder
12. juli 2005 - 10:26 #1
1) Kan du ikke erklære curseron som en public var til din package, således at den eksponeres til Forms?

2) Lav et ekstra parameter, hvor du kan angive >, < & =. Så kan du lade logikken i pakken afgøre hvad den vil :)